Psychopedia.gr

Πως να βελτιώσετε την καθημερινότητα σας αν πάσχετε από κοινωνικό άγχος

Αν πάσχετε από κοινωνική φοβία (social anxiety), τότε η καθημερινότητά σας μπορεί να γίνει ιδιαίτερα δύσκολη. Η επαφή με άλλους ανθρώπους είναι περίεργη, μερικές φορές σας είναι σχεδόν αδύνατο να μιλήσετε—ή ακόμα και να βγείτε από το σπίτι, τις πολύ άσχημες μέρες. Και μόνο στην σκέψη ότι θα χρειαστεί να βρεθείτε σε έναν χώρο με πολλούς ανθρώπους, το μυαλό σας αρχίζει να κατεβάζει την μια κακή σκέψη μετά την άλλη.

Ευτυχώς υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ζωή σας.

Μην καθυστερείτε
Αν έχετε ήδη αρκετές ευθύνες στο κεφάλι σας, το στρες σας ήδη θα βρίσκεται σε μεγάλο επίπεδο. Σταματήστε να απασχολείτε το μυαλό σας με περιττές σκέψεις και να αγχώνεστε περισσότερο, και ξεκινήστε να κάνετε τις δουλειές σας.

Διαλέξτε από πριν τι θα φορέσετε
Μερικές φορές, η κοινωνική φοβία έχει να κάνει με το πώς πιστεύουμε ότι μας βλέπει ο κόσμος. Και επειδή δεν έχουμε πάντα την άνεση να προσέχουμε την εμφάνισή μας. Ετοιμάστε από το προηγούμενο βράδυ τα ρούχα που θα φορέσετε, για να έχετε μια ανησυχία λιγότερη στο μυαλό σας.

Κάντε λίγη προετοιμασία
Είτε πηγαίνετε στην δουλειά, είτε για ποτό με φίλους, ένας τέλειος τρόπος να μην αισθανθείτε ποτέ σαν να μην έχετε κάτι να πείτε είναι να ξέρετε από πριν για τι θα συζητήσετε ή με τι έχετε να ασχοληθείτε. Λίγη μελέτη πάνω στο θέμα από πριν, και όλα θα πάνε καλά. Γενικότερα, η ζωή με κοινωνική φοβία χρειάζεται πάντα καλή προετοιμασία, και μπορεί να είναι 100% διαχειρίσιμη.

Διαλέξτε εσείς τον τόπο συνάντησης
Όπως είναι λογικό, υπάρχουν ορισμένα μέρη στα οποία δεν αισθάνεστε άνετα. Συνεπώς, όταν είναι να βρεθείτε με κάποιον γνωστό σας (ή αν είναι να βγείτε ραντεβού), είναι καλή ιδέα να επιλέξετε εσείς τον τόπο συνάντησης και να τον προτείνετε.

Ελάτε στην ώρα σας
Αν μπορείτε, και πέντε λεπτά νωρίτερα. Αυτό θα σας δώσει αρκετό χρόνο να τσεκάρετε ότι όλα είναι εντάξει, να παραγγείλετε, να πάρετε μια ανάσα και να περιμένετε. Αρκεί να μην φτάσετε υπερβολικά νωρίς, και βρεθείτε ξαφνικά με πολύ ελεύθερο χρόνο στα χέρια σας, που θα οδηγήσει σίγουρα σε αχρειάστες σκέψεις.

Στείλτε ένα μήνυμα σε έναν φίλο σας
Τι θα ήμασταν χωρίς τους φίλους μας; Σίγουρα πολύ πιο αγχωμένοι. Ένα μήνυμα εκείνες τις στιγμές που αμφιβάλλουμε για τον εαυτό μας μπορεί να μας σώσει την ημέρα. Ενημερώστε το άτομο από πριν, ώστε να έχει το νου του, για να σας απαντήσει γρήγορα.

Απασχολήστε το μυαλό σας όταν είστε στα μέσα
Όλοι μας ξέρουμε πως η αναμονή σε δημόσιους χώρους, όπως τα μέσα μεταφοράς (ή οι ουρές στις τράπεζες) μπορούν να γίνουν ανυπόφορες. Και εκεί είναι η κατάλληλη στιγμή να βγάλετε το κινητό σας και να έχετε πρόχειρο ένα παιχνίδι που θα σας απασχολήσει, χωρίς να σας βάλει σε σκέψεις.

Βγείτε έξω με παρέα
Αν αισθάνεστε άβολα και ανυπεράσπιστοι να βρίσκεστε έξω μόνοι σας, τότε φροντίστε να έχετε μαζί σας παρέα, ειδικά όταν πηγαίνετε σε ένα μέρος που δεν έχετε ξαναπάει.

Σταθείτε… στο ύψος σας
Καλώς ή κακώς, η σωστή στάση του σώματος δεν βοηθάει μόνο στο να λειτουργεί σωστά η σπονδυλική μας στήλη. Βοηθάει και στο να αισθανόμαστε περισσότερη αυτοπεποίθηση, και αυτό αντανακλάται στην συμπεριφορά μας.

Κάντε εξάσκηση στην κουβεντούλα
Και ποιος δεν απεχθάνεται την κουβεντούλα; Θα πείτε για τον καιρό, για ό,τι συμβαίνει στην επικαιρότητα, μα στην πραγματικότητα δεν θα λέτε τίποτα. Για ένα άτομο που, ούτως ή άλλως, δυσκολεύεται να επικοινωνήσει χαλαρά, αυτό είναι κόλαση. Συνεπώς, χρειάζεστε εξάσκηση μόνοι σας. Ναι, είναι κουραστικό. Ναι, θα σας βοηθήσει πολύ.

Πηγή: iatronet.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΧΟΣ/ΦΟΒΙΑ -Απλές ασκήσεις διαχείρισης

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει εμπειρίες κοινωνικού άγχους στην καθημερινότητα τους. Το κοινωνικό άγχος είναι μια αίσθηση έντασης, ανησυχίας και φόβου που νιώθει κανείς σε καταστάσεις αλληλεπίδρασης με άλλα άτομα.  Τα έντονα αυτά συναισθήματα μας οδηγούν  σε ολοένα και μεγαλύτερη αποφυγή καταστάσεων  προκειμένου να ανακουφιστούμε.

Είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι η κοινωνική φοβία μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με τα σύγχρονα θεραπευτικά μέσα που έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά.

Χρησιμοποιώντας  σύγχρονα μέσα (pdf, video και mp3) στο εγχειρίδιο αυτό κατανοούμε καλύτερα τις ρίζες του άγχους μας και με τεχνικές που περιέχουν απλά βήματα μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας ή κάποιο άτομο που δυσκολεύεται να διαχειριστεί το κοινωνικό του άγχος.

 

Ενότητες που εμπεριέχονται ενδεικτικά:

Διαγνωστικά κριτήρια Άγχους – Φοβίας

Παράγοντες που προκαλούν το κοινωνικό άγχος

Απλές ασκήσεις διαχείρισης κοινωνικού άγχους με τη σύγχρονη μέθοδο της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Προσέγγισης

Κόστος: 25 ευρώ

Πληροφορίες-Παραγγελίες:

info@psychopedia.gr

τηλ.2106413306 – τηλ.6934650265

 

Το Psychopedia.gr σας παρέχει  μαζί με το εγχειρίδιο ένα πακέτο προσφοράς για ένα αριθμό συνεδριών ανάλογα τις ανάγκες σας. Πληροφορίες – Τηλέφωνο επικοινωνίας 2106413306 – 6934650265 ή info@psychopedia.gr

 

Πληροφορίες-Παραγγελίες:

info@psychopedia.gr

τηλ.2106413306 – τηλ.6934650265

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο