Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία
Η ανατροφή των παιδιών προϋποθέτει, εκτός των άλλων, μια σταθερή και συντονισμένη συμπεριφορά των ίδιων των γονέων απέναντι στα παιδιά αλλά και στη μεταξύ τους σχέση. Ένας από τους κυρίαρχους τρόπους μάθησης που χρησιμοποιεί το παιδί από πολύ μικρή ηλικία είναι η μίμηση των συμπεριφορών των ενηλίκων και κυρίως των ανθρώπων που τα φροντίζουν.
Σχετικά, λοιπόν, με τις διατροφικές συνήθειες που θα αποκτήσει το παιδί, βασικό παράγοντα επίδρασης παίζουν οι ίδιοι γονείς και οι διατροφικές τους συνήθειες. Έτσι, με αφορμή τα ολοένα και αυξανόμενα ποσοστά παχυσαρκίας σε παιδιά και εφήβους, είναι σημαντικό οι γονείς να λάβουν ορισμένα μέτρα πρόληψης αλλά και αντιμετώπισης των ανθυγιεινών διατροφικών συμπεριφορών.
Μια αποτελεσματική συνήθεια είναι τα οικογενειακά γεύματα. Η συγκέντρωση της οικογένειας γύρω από το τραπέζι αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη διατροφική υγεία του παιδιού. Σύμφωνα με έρευνα, τα παιδιά οικογενειών που συνήθιζαν να τρώνε μαζί τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα σημείωσαν υψηλά ποσοστά στην κατανάλωση υγιεινών τροφών και χαμηλά ποσοστά στις πιθανότητες απόκτησης διατροφικών διαταραχών. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του γεύματος, η παρακολούθηση της τηλεόρασης αυξάνει τις πιθανότητες κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών. Για το λόγο αυτό, το οικογενειακό γεύμα είναι μια συνήθεια που δίνει την ευκαιρία στα μέλη της οικογένειας να επικοινωνήσουν και επηρεάζει θετικά τα παιδιά ως προς τα πρότυπα διατροφής.
Είναι, λοιπόν, χρήσιμο:
- Να υιοθετήσουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να εντάξουμε τα παιδιά από μικρή ηλικία σε έναν γενικά υγιεινό τρόπο ζωής (καλό ύπνο, άθληση)
- Οι περισσότερες τροφές στο σπίτι να είναι υγιεινές. Όσο το παιδί δεν έχει πρόσβαση σε ανθυγιεινές τροφές, τόσο λιγότερες είναι και οι πιθανότητες να θελήσει να φάει κάτι ανάλογο.
- Να υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε υγιεινές τροφές έτοιμες να καταναλωθούν, για παράδειγμα, πλυμένα και καθαρισμένα φρούτα.
- Να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το φαγητό και κυρίως τα γλυκά ως επιβράβευση για μια καλή συμπεριφορά του παιδιού, καθώς με αυτόν τον τρόπο θέτουμε τα γλυκά ως κάτι θετικό και δελεαστικό.
- Προτρέπουμε τα παιδιά να συμμετέχουν στη μαγειρική και να μαθαίνουν για τα οφέλη των τροφών.
Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Ασύγχρονο Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Συναισθηματική υπερφαγία – Βήματα για την αντιμετώπιση”.
Τρόπος Παρακολούθησης: Αποστολή του βιντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf.
Για περισσότερες λεπτομέρειες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/neo-asygchrono-seminario-synaisthimatiki-yperfagia-vimata-gia-tin-antimetopisi/
Πηγή: http://www.apa.org/helpcenter/healthy.aspx
Σύντομο βιογραφικό Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου
Η Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. Συμμετέχει στο τρέχον πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στη Σχολική Ψυχολογία του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.