Psychopedia.gr

Από τι θυμώνουμε και πως το καταλαβαίνουμε; Δίνοντας απαντήσεις στα παιδιά

Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία

Δύο ερωτήσεις που ψάχνουν απάντηση στο μυαλό των παιδιών, καθώς τα συναισθήματα έρχονται και παρέρχονται, εναλλάσσονται και επηρεάζουν την ζωή μας. Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που περιλαμβάνει έντονες εκφράσεις και πολλές φορές ακραίες συμπεριφορές. Περιγράφουμε το θυμό ως αρνητικό συναίσθημα που, ωστόσο, είναι απαραίτητο να εκφραστεί για να εξελιχθεί η υπο διαμόρφωση προσωπικότητα των παιδιών. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι τα συναισθήματα δεν διαχωρίζονται σε αρνητικά και θετικά, καθώς όλα είναι απαραίτητα για την συναισθηματική μας ισορροπία.

Πιο συγκεκριμένα για το θυμό, χρειάζεται να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίζουν το θυμό τους αλλά και το θυμό των άλλων και να εντοπίζουν τις αιτίες που τον προκαλεί. Προτρέπουμε το παιδί να μας εξηγήσει το συναίσθημα του θυμού που βίωσε σε χρόνο που είναι ήρεμο και σε θέση να σκεφτεί το συναίσθημα αυτό, με ερωτήσεις όπως: «τι σου προκαλεί θυμό;», «ποια είναι η αιτία;». Αφού αναλογιστούν τις αιτίες, χρειάζεται να επισημανθεί ότι τα άτομα δε θυμώνουν για τις ίδιες αιτίες, καθώς και το γεγονός ότι κάτι μπορεί να μας θυμώνει μια μέρα ενώ την επόμενη ίσως όχι.

Επιπλέον, προκειμένου το παιδί να είναι σε θέση να αναγνωρίζει το θυμό που νιώθει το ίδιο αλλά και οι άλλοι, χρειάζεται να γνωρίζει τις εκφράσεις που παίρνει το πρόσωπό μας όταν είναι θυμωμένο αλλά και τις κινήσεις του σώματος που κάνουμε όταν βιώνουμε αυτό το συναίσθημα. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει μέσα από τη ζωγραφική ή από την περιγραφή εικόνων και φωτογραφιών.

Είναι απαραίτητο να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο αλλά και την προτροπή στο παιδί να μάθει τα συναισθήματα που βιώνει ένας άνθρωπος, να αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά τους και να αναλογίζεται τις αιτίες που τα προκαλούν.

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Ε – Learning Σεμινάριο από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας Psychopedia με θέμα: Παιδί και Επιθετικότητα: Εφαρμοσμένες Μέθοδοι για την αντιμετώπιση και την πρόληψη.

Τρόπος Παρακολούθησης από το σπίτι: Αποστολή του βιντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf. (Έχετε τη δυνατότητα εφόσον προκύψουν απορίες-ερωτήσεις από την παρακολούθηση της εισήγησης να μας τις στείλετε στο info@psychopedia.gr, ώστε να απαντηθούν από την εισηγήτρια).

Το βίντεο της εισήγησης οι συμμετέχοντες το παρακολουθούν στον δικό τους χρόνο. Δίδεται Βεβαίωση Παρακολούθησης και Εκπαιδευτικό υλικό.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

NEO E – Learning Σεμινάριο: Παιδί και Επιθετικότητα: Εφαρμοσμένες Μέθοδοι για την αντιμετώπιση και την πρόληψη

 

Σύντομο Βιογραφικό της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου

H Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. ” Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών «Συναισθηματικές Δυναμικές στην Εκπαίδευση» του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.”

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο