Psychopedia.gr

Η αγορά εμπειριών παρέχει μεγάλη αλλά και περιστασιακή δόση ευτυχίας

Η τάση για κατανάλωση υλικών αγαθών όσο το δυνατόν σε μεγαλύτερες ποσότητες για τη κάλυψη δευτερευουσών αναγκών τις περισσότερες φορές όπως είναι ευρέως γνωστό μέχρι τώρα είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργεί μια παροδική ψυχολογική τόνωση και ευφορία. Τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας έδειξαν ότι τα υλικά αγαθά μπορούν να προσφέρουν επανειλημμένως μια μορφή ευτυχίας τις εβδομάδες που θα ακολουθήσουν μετά την αγορά, η οποία είναι πολύ μεγαλύτερη σε διάρκεια από την ικανοποίηση και τον βαθμό ευτυχίας που μπορεί να προσφέρουν οι αγορές εμπειριών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι αγορές υλικών αγαθών όπως ενός πουλόβερ ή ενός skateboard παρέχουν πιο συχνή ευτυχία διαχρονικά, ενώ οι αγορές εμπειριών όπως επίσκεψη στο ζωολογικό κήπο παρέχουν μεγαλύτερη ευτυχία, η οποία είναι όμως περιστασιακή.

shopping

Η πλειοψηφία των προηγούμενων ερευνών εστίαζε στο τι περίμεναν οι άνθρωποι σχετικά με την αγορά ή τι θυμόνταν σχετικά με τα αντικείμενα ή τις εμπειρίες. Οι Aaron Weidman και Elizabeth Dunn, του University of British Columbia, θέλησαν να μάθουν πώς αισθάνονταν οι άνθρωποι τη στιγμή, δηλαδή τις πρώτες εβδομάδες με ένα καινούργιο πουλόβερ ή ένα tablet.

H αξιολόγηση της στιγμιαίας ευτυχίας έγινε σε πραγματικό χρόνο που ένιωθαν οι άνθρωποι από τα 2 είδη αγοράς, μέχρι 5 φορές την ημέρα, για 2 εβδομάδες. Οι ερευνητές ζήτησαν από τους ανθρώπους να καταγράφουν τις σκέψεις τους τις εβδομάδες μετά τις αγορές, καθώς και ένα μήνα αργότερα. Είδαν ότι αγορές υλικών αγαθών και εμπειριών φέρνουν ευτυχία με διαφορετικό τρόπο.

Τα υλικά αγαθά φέρνουν επανειλημμένες δόσεις ευτυχίας, διαχρονικά, τις εβδομάδες μετά την αγορά, ενώ οι αγορές εμπειριών προσφέρουν πιο έντονη αλλά εφήμερη δόση ευτυχίας.

Επιπλέον, όταν οι άνθρωποι σκέφτονταν την αγορά τους 6 εβδομάδες μετά τα Χριστούγεννα, αισθάνονταν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τις αγορές εμπειριών.

Ο Mr. Weidman, δήλωσε ότι η απόφαση να αγοράσει κάποιος ή όχι ένα αντικείμενο ή μια εμπειρία μπορεί ενδεχομένως να αφορά το τι είδους ευτυχία επιθυμεί.

Σκεφτείτε έναν καταναλωτή που έχει να αποφασίσει μεταξύ της αγοράς εισιτηρίων για μια συναυλία και ενός νέου καναπέ, σημειώνει. Η συναυλία θα δώσει έντονες στιγμές για μια νύχτα, αλλά θα τελειώσει και δεν θα παρέχει στη συνέχεια στιγμιαία ευτυχία, εκτός του ότι θα γίνει καλή ανάμνηση. Αντίθετα, ο καναπές δεν θα παράσχει ποτέ έντονο συναίσθημα όπως η συναυλία αλλά θα δίνει άνεση και θαλπωρή στον αγοραστή κάθε ημέρα τους χειμερινούς μήνες.

Eνημερωθείτε για τα Βιβλία Αυτοβελτίωσης του Psychopedia.gr. Βασισμένα σε επιστημονικά τεκμηριωμένες πηγές, εμπλουτισμένα με σύγχρονα μέσα ( video & mp3) και με απλές ασκήσεις, καθίστανται δυνατά να προσφέρουν την κατάλληλη δυνατή αυτοβοήθεια και βελτίωση. Κατάθλιψη: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Αυτοθεραπεία, Θυμός και τεχνικές διαχείρισης, Κοινωνικό άγχος – Απλές ασκήσεις διαχείρισης. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/nea-vivlia-aftoveltiosis-katathlipsi-diachirisi-thymou-kinoniko-agchos/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο