Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία
Από την ηλικία των 2,5 ή 3 χρόνων τα παιδιά δεν είναι πια βρέφη. Αρχίζουν να μιλούν συνεχώς, να ελέγχουν και να μαθαίνουν τα πάντα με βάση την πραγματικότητα γύρω τους. Παρά την ανεξαρτησία τους έχουν ανάγκη από την βοήθεια των ενηλίκων, χωρίς να χρειάζεται, όμως, τη συνεχή επέμβασή τους. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ικανά να κάνουν ορισμένα πράγματα με δικούς τους τρόπους σκέψης, συναισθήματα και πράξεις.
Αρχικά η ικανότητα της γλώσσας και του λόγου ανοίγει έναν καινούργιο κόσμο επικοινωνίας, μάθησης και κοινωνικών συναναστροφών. Ένα πολύ σημαντικό στάδιο είναι αυτό κατά το οποίο τα παιδιά είναι σε θέση να εξωτερικεύσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Επιπλέον, τα στοιχεία της προσωπικότητας ενός παιδιού που αρχίζει και διαμορφώνεται εμφανίζονται πιο έντονα. Η ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού και η συμπεριφορά του αρχίζουν να συνθέτουν το πλέγμα αυτής της νέας ζωής που είναι έτοιμη να εξελιχθεί και φτάσει την ενήλικη ζωή.
Στην προσχολική ηλικία, είναι η πρώτη φορά που το παιδί διαμορφώνει ιδέες γύρω από τον εαυτό του. Κατανοεί ότι είναι μια ξεχωριστή ανθρώπινη υπόσταση και είναι σε θέση να απαντήσει στην ερώτηση εάν είναι αγόρι ή κορίτσι. Επίσης, την περίοδο αυτή συμβαίνουν οι πρώτες γνωριμίες με άλλα παιδιά. Μέσα από αυτές μαθαίνουν να εξισορροπούν τις δικές τους επιθυμίες σε σχέση με των άλλων, λειτουργώντας σε ομάδα.
Η προσχολική ηλικία είναι η στιγμή της ζωής που το μυαλό σκέφτεται, η γλώσσα παράγει λόγο και όλος ο κόσμος φαίνεται στα μάτια του παιδιού έτοιμος για εξερεύνηση, με τις εμπειρίες να πολλαπλασιάζονται μέρα με τη μέρα. Το παιδί προσχολικής ηλικίας, πλέον, συνδιαλέγεται μεταξύ οικογένειας, οικείου περιβάλλοντος, παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου. Το σπίτι παύει να είναι ο μοναδικός χώρος δραστηριοποίησης και αρχίζουν οι πρώτες εμπειρίες σε χώρους κοινωνικοποίησης και εκμάθησης δεξιοτήτων.
Η προσχολική ηλικία θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει σαν μια έκρηξη πολλαπλών νοητικών, συναισθηματικών, κοινωνικών και κινητικών ικανοτήτων . Αποτελεί μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία τα παιδιά είναι σε θέση να δεχτούν και να κατανοήσουν πολλαπλά ερεθίσματα, γεγονός που καθορίζει και την μετέπειτα εξέλιξή τους. Η τέχνη, το παιχνίδι και οι κινητικές δραστηριότητες είναι πρωτεύοντα στοιχεία για μια εποικοδομητική ανάπτυξη στην προσχολική περίοδο.
Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “H χρήση του Art Τherapy στην διαχείριση συναισθηματικών δυσκολιών στο παιδί”, το οποίο θα διεξαχθεί το Σάββατο 25 Mαίου 2019 – Ώρα: 12:00-15:00.
Eπιπλέον δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω Skype ή Ασύγχρονης παρακολούθησης (αποστολή του βίντεο της εισήγησης και εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή pdf).
Απευθύνεται: Σε Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/neo-seminario-quot-h-chrisi-toy-art-therapy-stin-diacheirisi-synaisthimatikon-dyskolion-sto-paidi-quot-25-5-2019/
Σύντομο βιογραφικό Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου
Η Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. Kάτοχος του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών στη Σχολική Ψυχολογία του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.