Psychopedia.gr

H σύνδεση του αυτοέπαινου με την κατάθλιψη.

Είναι γνωστό ότι οι συνεχείς υπερωρίες προκαλούν πολλά προβλήματα στην προσωπική και την κοινωνική ζωή, αλλά μία νέα μελέτη αποκαλύπτει πως μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και στην κατάθλιψη.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι συνεχείς υπερωρίες οδηγούν στην κατάθλιψη επειδή συχνά σημαίνουν λιγότερο ύπνο, περισσότερο στρες, μεγαλύτερη απομόνωση και αύξηση του κινδύνου εκδηλώσεως διαφόρων χρονίων νοσημάτων, συμπεριλαμβανομένης της καρδιοπάθειας, σύμφωνα με άλλες μελέτες.

Πολλές φορές μάλιστα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πίεση κάποιοι καταφεύγουν στο τρικ του αυτοέπαινου. Τότε, κινδυνεύουν ακόμα περισσότερο από τη σύγχρονη μάστιγα της κατάθλιψης.

Ακούμε συχνά ψυχολόγους και δασκάλους να λένε ότι ο έπαινος και η επιβράβευση των προσπαθειών είναι απαραίτητοι για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών. Τι γίνεται όμως όταν κάποιος ενήλικας αυτοεπαινείται για να δώσει θάρρος στον εαυτό του; Συμπεραίνει ότι οι ενήλικες που καταφεύγουν σε αυτό το τρικ, χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα και τελικά πέφτουν σε κατάθλιψη.

Το πόρισμα των επιστημόνων είναι πως όσοι αξιολόγησαν τις επιδόσεις τους ως καλύτερες από ότι ήταν, είχαν συχνά καταθλιπτικές τάσεις ή έπεφταν σε κατάθλιψη. Γιατί ένιωθαν απομονωμένοι στη δική τους αξιολόγηση, που δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Αντίθετα, όσοι αξιολόγησαν τις επιδόσεις τους πιο ειλικρινά και κοντά στην πραγματικότητα, μπορεί να έζησαν προσωρινή δυσθυμία για τις αποτυχίες τους, αλλά ήταν συνολικά ισορροπημένοι και χωρίς ψυχικές διαταραχές. Διότι η εναλλαγή αυτών των συναισθηματικών μεταπτώσεων είναι σε φυσιολογικά πλαίσια και κυρίως ανταποκρίνεται σε ρεαλιστικές καταστάσεις.

Κλειδί για να αποφύγετε πολλές από τις περιπέτειες αυτού του είδους είναι τα μαθήματα αυτοεκτίμησης. Αυτοεκτίμηση σημαίνει νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας, θεωρούμε ότι αξίζουμε, αποδεχόμαστε τον εαυτό μας όπως είναι.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση βρίσκεται συχνά στη βάση της πυραμίδας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στις σχέσεις, στη συμπεριφορά, στα συναισθήματα. Ενώ η υψηλή αυτοεκτίμηση, αυξάνει τις πιθανότητες να δημιουργούμε υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, να είμαστε ικανοποιημένοι και αποτελεσματικοί στις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά.

Ακόμη και αν έχουμε προσπαθήσει να ζητήσουμε βοήθεια και δεν έχουμε δει γρήγορα αποτελέσματα χρειάζεται να έχουμε υπομονή. Όσο διάστημα έχουμε αφήσει να πονάμε θέλει τον κατάλληλο χρόνο να επουλωθεί.

Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι: ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ.

Για να κλείσετε ραντεβού με Ειδικό ψυχικής υγείας του Psychopedia σε οικονομική προσφορά μπορείτε να μας καλέσετε στα τηλ. 210-6413306, 6934650265.

 

 

Πηγή: https://www.iatronet.gr/ygeia/psyxiki-ygeia/article/33887/aftoepainos-aftoektimisi-kai-katathlipsi.html

premium.paratiritis

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο