Psychopedia.gr

Έχει το παιδί μου ελλειματική προσοχή; Διαδίκτυο και εγκεφαλικές δομές.

Tης Σταυρούλας Γεωργακοπούλου, Ψυχολόγου, Ειδίκευση στη Γνωσιακή- Συμπεριφορική θεραπεία

«Διαφορετικών ειδών εμπειρίες οδηγούν και σε διαφορετική διαμόρφωση της δομής του εγκεφάλου»– Dr. Bruce D.Perry.

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες της Νευροβιολογίας το παιδί βομβαρδιζόμενο συνεχώς με ψηφιακές πληροφορίες διαμορφώνει διαφορετική εγκεφαλική δομή. Μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναδιοργανωθεί ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνει. Σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα τα εγκεφαλικά κύτταρα αναπτύσσονται ταχύτατα και οι συνεχόμενες αλλαγές διατηρούν τον εγκέφαλο εύπλαστο για μια ζωή.

Αυτό που ουσιαστικά οδηγεί στην αναδόμηση των εγκεφαλικών συνδέσεων είναι η συνεχόμενη και πολύ εστιασμένη προσοχή σε μια δραστηριότητα. – Αρκετές ώρες την ημέρα, πέντε ή παραπάνω ημέρες την εβδομάδα αφιερωμένες με πολύ προσοχή σε ένα βιντεοπαιχνίδι προγραμματίζουν τον εγκέφαλο να είναι γρήγορος και υπερδραστήριος. Το ίδιο συμβαίνει και με το διάβασμα. Στο σχολείο εκπαιδευόμαστε ώστε να είμαστε ικανοί να διαβάζουμε. Αυτό απαιτούσε πολλές ώρες την ημέρα, τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα και πολύ συγκέντρωση.

Διάρκεια προσοχής

Πολλοί δάσκαλοι παραπονούνται ότι οι μαθητές έχουν μειωμένη προσοχή για τον παραδοσιακό τρόπο εκμάθησης. Στην ουσία, η προσοχή των παιδιών στα παιχνίδια ή σε οτιδήποτε άλλο τους ενδιαφέρει δεν μειώνεται. Οι ψηφιακοί γηγενείς διψούν για υπερδραστηριότητα και άμεση ανταπόκριση. Στο σχολείο συνήθως περνάει αρκετή ώρα για να ξαναερωτηθεί ένας μαθητής. Επομένως τα παιδιά δεν είναι ότι δεν προσέχουν αλλά ότι επιλέγουν να μην προσέξουν.

Η εξάσκηση και η επανάληψη οδηγεί στη μάθηση. Αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει στα περισσότερα παιδιά. Τα παιχνίδια τραβούν την προσοχή τους γι’αυτό και τα κερδίζουν.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: ΔΕΠ-Υ: Έγκαιρη παρέμβαση – Στρατηγικές και κατάλληλοι χειρισμοί στην τάξη ή την ομάδα. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/dep-y-egkeri-paremvasi-stratigikes-ke-katallili-chirismi-stin-taxi-tin-omada-ekpedeftiko-seminario/

 

 

Σύντομο Βιογραφικό Σταυρούλας Γεωργακοπούλου

Η Σταυρούλα Γεωργακοπούλου σπούδασε Ψυχολογία στο Ε.Κ.Π.Α. Έχει εκπαιδευτεί στην Κλινική ψυχοπαθολογία, τον εθισμό στο διαδίκτυο και τη Διαταραχή του Μετατραυματικού Στρες. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν τη Νευροψυχιατρική του παιδιού, τις μαθησιακές δυσκολίες, τις ομάδες αυτογνωσίας και τα θετικά συναισθήματα. Ειδικεύεται στο μοντέλο της Γνωσιακής- Συμπεριφορικής ψυχοθεραπείας στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής. Σε εθελοντικό επίπεδο έχει συνεργαστεί με το Ε.Π.Ι.Ψ.Υ  στην Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη στη «Γραμμή Βοήθειας για την Κατάθλιψη» καθώς και στην Υποδοχή περιστατικών που αφορούσαν την εξάρτηση από το διαδίκτυο στο 18Άνω, με καθήκοντα τη χορήγηση διαγνωστικών τεστ και τη θεραπευτική ομάδα και εποπτεία τους.

Η εμπειρία της περιλαμβάνει την εισήγηση σεμιναρίων ποικίλων θεματικών συμπεριλαμβανομένων των Διαφυλικών σχέσεων και Προβλημάτων στην επικοινωνία.Πρόσφατα σεμινάριά της  “Κατάθλιψη και Αυτοθεραπεία- Κυκλος σεμιναρίων”, “Πως να επηρεάσεις τον εαυτό σου και τους άλλους”, “Εισαγωγή στη Γνωσιακή- Συμπεριφορική θεραπεία”, “Τοξικές σχέσεις και Διαχείριση”, “Διαταραχές ύπνου”.Σήμερα είναι Διευθύντρια του Ελληνικού site Ψυχολογίας Psychopedia.gr (http://psychopedia.gr/) και ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών Ψυχικής υγείας και την εισήγηση σε θέματα που αφορούν την Ψυχική υγεία.
Στοιχεία Επικοινωνίας- email: stavrou.geor@gmail.com και τηλ.6934650265

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο