Psychopedia.gr

Βοηθώντας τα παιδιά με αυτισμό εν καιρώ πανδημίας

Όλα τα παιδιά αντιμετωπίζουν πλέον λόγω των συνθηκών την αβεβαιότητα ενώ αντιμετωπίζουν απότομες αλλαγές στη ρουτίνα και την απώλεια καθημερινών συνδέσεων με καθηγητές, φίλους και εκτεταμένη οικογένεια λόγω της εξάπλωσης του νέου κοροναϊού.

Τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού (ASD) μπορεί να δυσκολευτούν να αντιμετωπίσουν το στρες που δημιουργεί η όλη κατάσταση. Ο αυτισμός μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά, τις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες ενός παιδιού. Μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν τι συμβαίνει στον εαυτό τους και στους άλλους, ιδιαίτερα σε αγχωτικές περιόδους.

Τα παιδιά με αυτισμό μπορεί να δυσκολευτούν να κατανοήσουν πληροφορίες σχετικά με τον COVID-19 που παρουσιάζονται στα νέα, στα κοινωνικά μέσα και κατά τη διάρκεια συνομιλιών στην οικογένεια. Μπορεί επίσης να δυσκολευτούν να γνωστοποιήσουν τις ανησυχίες τους ή να υποβάλουν ερωτήσεις, ειδικά εάν είναι αγχωμένα ή μπερδεμένα. Μπορεί επίσης να απογοητευτούν εύκολα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, διότι μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοήσουν και να αποκαλύψουν τα συναισθήματά τους σε άλλους. Επιπλέον, όπως γνωρίζουν πολλοί γονείς παιδιών με αυτισμό, οι αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα και τις ρουτίνες προκαλούν συχνά αυξημένη απογοήτευση, άγχος και διαταραχές.

Σε περιόδους άγχους και αβεβαιότητας, όπως η πανδημία σήμερα, τα παιδιά χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη από τους φροντιστές τους. Οι γονείς των παιδιών με αυτισμό μπορεί να βρουν χρήσιμες τις ακόλουθες στρατηγικές και εργαλεία διδασκαλίας καθώς περιηγούνται σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.

Χρησιμοποιείστε καθαρή γλώσσα και οπτικά μέσα για καλύτερη επικοινωνία.

Αυτή η στρατηγική μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τον COVID-19, τις νέες προσδοκίες και τις αλλαγές στις ρουτίνες τους. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κοινωνικές αφηγήσεις με απλά οπτικά βοηθήματα για να διευκρινίσετε την κατάσταση και να προσφέρετε καθοδήγηση και νέους «κανόνες» για συγκεκριμένες ενέργειες ή συμπεριφορές. Τέτοιες ιστορίες μπορούν να εξηγήσουν τον ιό, να απεικονίσουν τους κανόνες κοινωνικής απόστασης και πλύσης των χεριών και να θέσουν νέες προσδοκίες, όπως η ανάγκη χρήσης τηλεδιάσκεψης για το σχολείο και τις θεραπείες.

Δημιουργήστε μια νέα δομή και νέες ρουτίνες

Αυτό σημαίνει τη δημιουργία ένος νέου προγράμματος για τις «σχολικές μέρες» σύμφωνα με την κανονική ρουτίνα της σχολικής ημέρας του παιδιού σας. Διατηρήστε σταθερές ρουτίνες ύπνου και αφύπνισης. Χρησιμοποιήστε ένα οπτικό πρόγραμμα με εικόνες για κάθε δραστηριότητα για να δομήσετε την ημέρα. Εξισορρόπηση δομημένων δραστηριοτήτων με μη δραστηριότητες, όπως ενσωμάτωση σχολικών μαθημάτων, δουλειές νοικοκυριού για εργασία σε καθημερινές δεξιότητες διαβίωσης και οικογενειακές κοινωνικές δραστηριότητες.

Ζητήστε υποστήριξη και βοήθεια

Στείλτε email ή καλέστε τους δασκάλους και τους θεραπευτές του παιδιού σας για να λάβετε βοήθεια που αφορά τη ρύθμιση ενός ημερήσιου προγράμματος και την εφαρμογή τεχνικών για την αντιμετώπιση προκλήσεων συμπεριφοράς. Οι εκπαιδευτικοί και οι θεραπευτές ενδέχεται να είναι σε θέση να προσφέρουν συνεδρίες ή υποστήριξη μέσω διαδικτύου και επαναλαμβανόμενες επισκέψεις εάν απαιτείται.

Παρακολουθήστε την ψυχική υγεία του παιδιού σας

Εάν παρατηρήσετε σημάδια άγχους ή κατάθλιψης, όπως αλλαγές στον τρόπο ύπνου ή φαγητού, αυξήσεις στις επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές, υπερβολική ανησυχία ή μυαλό, αυξημένη διέγερση ή ευερεθιστότητα ή μείωση της αυτοεξυπηρέτησης, αναζητήστε πρόσθετη υποστήριξη από έναν πάροχο ψυχικής υγείας ή τον παιδίατρος. Πολλοί ειδικοί ψυχικής υγείας μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους μέσω διαδικτύου.

Δώστε προτεραιότητα στη δική σας φροντίδα

Προσπαθήστε να είστε υπομονετικοί και ρεαλιστικοί με το παιδί σας και τον εαυτό σας καθώς προσαρμόζεστε στο νέο σας πρόγραμμα και τη νέα ρουτίνα. Είναι εξαιρετικά δύσκολό για τον οποιοδήποτε άνθρωπο να μπορέσει να διαχειριστεί καταστάσεις όπως τηλεργασία ή έλλειψη απασχόλησης,  η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η φροντίδα παιδιών και η διαχείριση ενός νοικοκυριού. Είναι λόγοι, οι οποίοι μπορούν να  επηρεάσουν την ψυχική και σωματική σας υγεία και τη δυναμική του νοικοκυριού σας. Θυμηθείτε να προγραμματίσετε διαλείμματα – για όλους – όλη την ημέρα. Προγραμματίστε την ώρα κάθε μέρα για να κάνετε κάτι που σας επαναφορτίζει: διαλογισμό ή προσευχή, κλήση ενός φίλου, συμμετοχή σε ένα αγαπημένο χόμπι ή άλλη δραστηριότητα που σας βοηθά να αισθανθείτε καλύτερα.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Ε – Learning Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: Συναισθηματική Αγωγή και Αυτισμός – Συμβουλευτική και Εκπαίδευση στην Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων.

Τρόπος Παρακολούθησης από το σπίτι: Αποστολή του βιντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf. (Έχετε τη δυνατότητα εφόσον προκύψουν απορίες-ερωτήσεις από την παρακολούθηση της εισήγησης να μας τις στείλετε στο info@psychopedia.gr, ώστε να απαντηθούν από την εισηγήτρια).

Το βίντεο της εισήγησης οι συμμετέχοντες το παρακολουθούν στον δικό τους χρόνο.

Δίδεται Βεβαίωση Παρακολούθησης με αναγνώριση από τον ΕΟΠΠΕΠ

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

ΝΕΟ E – Learning Σεμινάριο: Συναισθηματική Αγωγή και Αυτισμός – Συμβουλευτική και Εκπαίδευση στην Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων

 

Πηγή: https://www.chkd.org/Blog/Helping-Children-with-Autism-Cope-During-a-Pandemic/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο