Η ζωγραφική είναι το πρώτο είδος δημιουργικής τέχνης που έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Όμως η ζωγραφική είναι για όλες τις ηλικιακές ομάδες και έχει θεραπευτική δράση όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους ενηλίκους. Η ζωγραφική είναι μια οπτική τέχνη και όταν εφαρμόζεται σε θεραπευτικό πλαίσιο έχει θεραπευτική ιδιότητα.
Υπάρχουν πολλά οφέλη τα οποία προκύπτουν από την χρήση της ζωγραφικής στην θεραπεία ενηλίκων.
- Βελτιώνει την σωματική και ψυχική υγεία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
- Ενεργοποιεί τη μνήμη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
- Μειώνει την κατάθλιψη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006; Nainis et al., 2006)
- Μειώνει το άγχος (Wood et al., 2011; Nainis et al., 2006)
- Έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
- Προάγει την αυτογνωσία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
- Αυξάνει την αυτοεκτίμηση (Nainis et al., 2006)
- Αυξάνει το αίσθημα ελπίδας (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
- Αυξάνει το αίσθημα ελέγχου (Nainis et al., 2006)
- Μειώνει την κούραση (Nainis et al., 2006)
- Το άτομο αισθάνεται υπερηφάνεια για το δημιούργημα του (Johnson andSullivan-Marx, 2006)
- Βελτιώνει την ποιότητα ζωής (Nainis et al., 2006)
- Ανοίγει την πόρτα του ασυνείδητου και βοηθάει το άτομο να εκφράσει τις εσωτερικές του συγκρούσεις, να φέρει στο φως, σκέψεις και συναισθήματα που πριν ήταν κρυμμένα (Liebmann, 1990)
- Δρα ως σύμβολο για τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που βιώνει το άτομο (Ulak and Cummings, 1997)
- Βοηθά το άτομο να δει τον εαυτό του ή την κατάσταση, με πιο αληθινό και αντικειμενικό τρόπο (Rubin, 2001)
- Δρα ως γέφυρα μεταξύ του θεραπευτή και του θεραπευόμενου, ειδικά όταν το θέμα είναι δύσκολο να κουβεντιαστεί όπως είναι η ενδοοικογενειακή βία και η κακοποίηση (Brooke, 1995; Liebmann, 1990; Trowbridge, 1995)
- Δημιουργεί ένα οπτικό μονοπάτι, παρέχει ένα απτικό στοιχείο και αφήνει το άτομο και τον θεραπευτή να δουν την εξελικτική πορεία της θεραπείας και της αλλαγής που έχει επιτευχθεί (Ganim, 2000; Liebmann, 1990)
- Εμπνέει και βοηθά το άτομο να συνδεθεί περισσότερο με την δημιουργική του πλευρά (Mills and Crowley, 1986)
Για να ενημερωθείτε σχετικά με την χρήση της Τέχνης ως Θεραπευτικό εργαλείο σε σε ενήλικες αλλά και ομάδες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://psychopedia.gr/neo-ekpaideytiko-programma-techni-os-therapeytiko-ergaleio-se-enilikes-kai-omades/
Άρθρο της: Γεωργίας Δανέζη (Συμβουλευτική – Προγεννητική Ψυχολόγος), Πηγή: ΗΡΑΙΟ Ψυχολογία