Psychopedia.gr

Tα οφέλη της ζωγραφικής στη θεραπεία ενηλίκων

Η ζωγραφική είναι το πρώτο είδος δημιουργικής τέχνης που έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Όμως η ζωγραφική είναι για όλες τις ηλικιακές ομάδες και έχει θεραπευτική δράση όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους ενηλίκους. Η ζωγραφική είναι μια οπτική τέχνη και όταν εφαρμόζεται σε θεραπευτικό πλαίσιο έχει θεραπευτική ιδιότητα.

Υπάρχουν πολλά οφέλη τα οποία προκύπτουν από την χρήση της ζωγραφικής στην θεραπεία ενηλίκων. 

  • Βελτιώνει την σωματική και ψυχική υγεία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Ενεργοποιεί τη μνήμη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Μειώνει την κατάθλιψη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006; Nainis et al., 2006)
  • Μειώνει το άγχος (Wood et al., 2011; Nainis et al., 2006)
  • Έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Προάγει την αυτογνωσία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Αυξάνει την αυτοεκτίμηση (Nainis et al., 2006)
  • Αυξάνει το αίσθημα ελπίδας (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Αυξάνει το αίσθημα ελέγχου (Nainis et al., 2006)
  • Μειώνει την κούραση (Nainis et al., 2006)
  • Το άτομο αισθάνεται υπερηφάνεια για το δημιούργημα του (Johnson andSullivan-Marx, 2006)
  • Βελτιώνει την ποιότητα ζωής (Nainis et al., 2006)
  • Ανοίγει την πόρτα του ασυνείδητου και βοηθάει το άτομο να εκφράσει τις εσωτερικές του συγκρούσεις, να φέρει στο φως, σκέψεις και συναισθήματα που πριν ήταν κρυμμένα (Liebmann, 1990)
  • Δρα ως σύμβολο για τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που βιώνει το άτομο (Ulak and Cummings, 1997)
  • Βοηθά το άτομο να δει τον εαυτό του ή την κατάσταση, με πιο αληθινό και αντικειμενικό τρόπο (Rubin, 2001)
  • Δρα ως γέφυρα μεταξύ του θεραπευτή και του θεραπευόμενου, ειδικά όταν το θέμα είναι δύσκολο να κουβεντιαστεί όπως είναι η ενδοοικογενειακή βία και η κακοποίηση (Brooke, 1995; Liebmann, 1990; Trowbridge, 1995)
  • Δημιουργεί ένα οπτικό μονοπάτι, παρέχει ένα απτικό στοιχείο και αφήνει το άτομο και τον θεραπευτή να δουν την εξελικτική πορεία της θεραπείας και της αλλαγής που έχει επιτευχθεί (Ganim, 2000; Liebmann, 1990)
  • Εμπνέει και βοηθά το άτομο να συνδεθεί περισσότερο με την δημιουργική του πλευρά (Mills and Crowley, 1986)

Άρθρο της: Γεωργίας Δανέζη (Συμβουλευτική – Προγεννητική Ψυχολόγος), Πηγή: ΗΡΑΙΟ Ψυχολογία

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: Art Therapy για παιδιά και εφήβους – Μέθοδος Vera Vasarhelyi & Παιδικό Ιχνογράφημα. Ημερομηνία έναρξης: Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Τόπος Διεξαγωγής: Λεωφόρος Αλεξάνδρας 209, Αμπελόκηποι – Αθήνα, 5ος όροφος (πλησίον μετρό, στάση Αμπελόκηποι).

Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχίατρους και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.

Eπιπλέον Δυνατότητα Παρακολούθησης από το σπίτι (Ε – Learning) – Αποστολή όλων των εισηγήσεων σε βίντεο μαζί με εκπαιδευτικό υλικό κάθε ενότητας σε pdf (Τα βίντεο των εισηγήσεων οι συμμετέχοντες τα παρακολουθούν στον δικό τους χρόνο).

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

Art Therapy για παιδιά και εφήβους – Μέθοδος Vera Vasarhelyi & Παιδικό Ιχνογράφημα-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο