Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία
Από τη στιγμή που οι γνωστικές λειτουργίες ενός παιδιού ανταποκρίνονται στη χρονολογική και νοητική του ηλικία, χρειάζεται να διδαχθεί στρατηγικές μάθησης κανόνων, συμπεριφορών και διαφόρων δεξιοτήτων. Από τα πρώτα προβλήματα που συναντούν τα παιδιά στη ζωή τους αφορούν το σχολικό πλαίσιο, είτε σε μαθησιακό είτε σε συμπεριφορικό επίπεδο. Ο βασικός στόχος στο σχολικό πλαίσιο είναι να μάθει το παιδί τον εαυτό του και στρατηγικές αντιμετώπισης των εκάστοτε δυσκολιών που συναντά. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς βρίσκονται δίπλα στο παιδί για να το βοηθήσουν να ανακαλύψει το ίδιο τους τρόπους αντιμετώπισης ενός προβλήματος και όχι για να δίνουν αυτοί τις λύσεις.
Το παιδί χρειάζεται να αναπτύσσεται σε ένα πλαίσιο όπου θα γνωρίζει ότι οι άνθρωποι που το περιβάλλουν έχουν βοηθητικό χαρακτήρα, αλλά σε δύσκολες καταστάσεις και σε διάφορα προβλήματα πρέπει το ίδιο να ψάχνει και να βρίσκει τη διέξοδο που του ταιριάζει και είναι κατάλληλη για τον εαυτό του (π.χ., από τη νηπιακή ηλικία τα παιδιά μπορούν να μάθουν ότι όταν μαλώνουν μεταξύ τους θα πρέπει να λύσουν τις διαφορές μόνα τους και να βρουν τρόπους συμφιλίωσης, ενώ παράλληλα ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του παρατηρητή και όχι του «δικαστή» ή του «διαιτητή»).
Για να είναι τα παιδιά σε θέση να «δουλέψουν» με τον εαυτό τους και να βρίσκουν λύσεις και στρατηγικές χρειάζεται πρώτα να μάθουν τον εαυτό τους. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να στηρίξουν και να ενισχύσουν ένα παιδί στο να βρει και να δοκιμάσει τρόπους επίλυσης προβλημάτων, αντιμετώπισης δυσκολιών κ.τ.λ. με βάση την προσωπικότητά του και τις ικανότητές του (π.χ., στη σχολική ηλικία ένα παιδί που βρίσκεται αντιμέτωπο με μια μαθησιακή δυσκολία χρειάζεται πρώτα από όλα να μάθει τι σημαίνει μαθησιακή δυσκολία και τρόπους με τους οποίους μπορεί να τη διαχειρίζεται).
Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά τα προβλήματα ενισχύονται σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Η διαχείριση των συναισθημάτων και των πολλαπλών ρόλων που αναλαμβάνουν σε κοινωνικό επίπεδο αποτελούν τα πιο συχνά προβλήματα. Στην εφηβεία οι σχολικές απαιτήσεις, ο προβληματισμός για το μέλλον και οι διαπροσωπικές σχέσεις αντιμετωπίζονται με βάση την προσωπικότητα που έχει ήδη διαμορφώσει ο έφηβος, αξιοποιώντας τις μέχρι τώρα γνώσεις που έχει για τον εαυτό του (π.χ., ο έφηβος που βιώνει απογοήτευση, γνωρίζοντας των εαυτό του, ξέρει ότι η διάθεσή του θα βελτιωθεί αν μοιραστεί το πρόβλημά του με συνομηλίκους που βιώνουν την ίδια συναισθηματική αστάθεια).
Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Art Therapy για παιδιά και εφήβους-Μέθοδος Vera Vasarhelyi και Παιδικό Ιχνογράφημα-Ομάδες παιδιών και ενηλίκων”.
Ημερομηνία έναρξης: Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019.
Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχίατρους και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/art-therapy-gia-paidia-kai-efivoys-methodos-vera-vasarhelyi-amp-paidiko-ichnografima-ekpaideytiko-programma/
Σύντομο Βιογραφικό της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου
H Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. ” Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών «Συναισθηματικές Δυναμικές στην Εκπαίδευση» του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.” “Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.)”.