Psychopedia.gr

Πώς να αναπτύξετε ασφαλή δεσμό όταν το παιδί είναι υιοθετημένο

Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Όταν ένα παιδί έρχεται στην οικογένεια, έχοντας ήδη μια ιστορία, όπως για παράδειγμα την απώλεια του φροντιστή του, οι ανησυχίες είναι πολλές. Η βασική απορία είναι αν θα μπορέσει να αναπτύξει έναν ισχυρό δεσμό με τους νέους του γονείς. Καθώς ο δεσμός είναι μια διαδικασία, μια όμορφη στιγμή αγάπης και προστασίας δεν τον δημιουργεί αλλά και μια δύσκολη στιγμή δεν σημαίνει ότι υπάρχουν προβλήματα σε αυτόν.

Όποια και αν είναι η ιστορία του παιδιού έχει την ικανότητα να δημιουργήσει μια υγιή και ασφαλή σχέση μαζί σας. Και είτε το παιδί είναι υιοθετημένο, είτε όχι, οι τρόποι για να αναπτυχθεί ασφαλής και υγιής δεσμός είναι οι ίδιοι. Το κλειδί είναι γρήγορη ανταπόκριση του γονιού στις ανάγκες του παιδιού. Η Joanne Solchany, Ph.D., R.N. δίνει κάποιες συμβουλές για το πώς να αναπτύξετε ασφαλή και υγιή δεσμό με το υιοθετημένο παιδί σας.

  • Να είστε προβλέψιμοι. Να είστε εκεί για το παιδί σας. Ανταποκριθείτε στο κλάμα και στις φωνές. Όποια και να είναι η ηλικία του παιδιού σας, κατά την υιοθεσία ανταποκριθείτε, είτε λεκτικά είτε φυσικά μέσα σε 15 δευτερόλεπτα. Τα παιδί έχει ανάγκη να σας θεωρεί δεδομένους. Έχει ανάγκη να ξέρει ότι όταν σας χρειάζεται, είστε εκεί.
  • Δείξτε ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Ρωτήστε τον εαυτό σας «Τι μπορεί το παιδί μου να σκέφτεται τώρα;» ή «Πως το βλέπει αυτό το παιδί μου;» .
  • Να είστε συναισθηματικά διαθέσιμοι. Το παιδί σας πρέπει να σας βλέπει να εκφράζεται όλα τα συναισθήματα. Δείξτε χαρά, όταν το βλέπετε και χαμογελάστε του, όταν του μιλάτε. Μιλήστε για τη λύπη, όταν κλαίτε. Το παιδί έχει ανάγκη να αρχίζει να καταλαβαίνει και να εκφράζει τα δικά του συναισθήματα.
  • Μην παίρνεται προσωπικά την συμπεριφορά του παιδιού σας. Εκφράσεις όπως «είσαι κακιά» ή «σε μισώ» ή «δεν είσαι η πραγματική μου μητέρα» δεν είναι απορρίψεις, αλλά εκφράσεις φόβου, θυμού, οργής, τρόμου και άλλων δύσκολων συναισθημάτων.
  • Μιλήστε του, ενώ κάνετε διάφορες δραστηριότητες. Όταν μπαίνετε το πρωί στο δωμάτιο αρχίστε να μιλάτε « Καλημέρα!Πως κοιμήθηκες; Θα σε σηκώσω τώρα και μετά θα πάμε βόλτα. Πως σου φαίνεται αυτή η ιδέα; Μου έλειψες, όσο κοιμόσουν. Εύχομαι να ξεκουράστηκες». Το παιδί έχει ανάγκη να συνδέει πράξεις φροντίδας με εσάς και τη φωνή σας.
  • Προσπαθήστε να έχετε βλεμματική επαφή. Αν το παιδί αρνείται μην το πιέζεται, αλλά μην το αγνοείτε κιόλας. Προσπαθήστε να το επιτύχετε μέσα από το παιχνίδι κούκου-τσα.
  • Καθορίστε ρουτίνες. Αν το παιδί ξέρει τι να περιμένει, τότε θα έχει λιγότερο άγχος. Για παράδειγμα, διαβάστε μαζί ένα παραμύθι πριν τον ύπνο. Ανάλογα με την ηλικία οι ρουτίνες μπορεί να αλλάζουν.
  • Δεν μπορείτε να κακομάθετε το παιδί! Όσο πιο ασφαλές αισθάνεται τώρα, τόσο πιο ανεξάρτητο θα γίνει αργότερα. Όσο ανταποκρίνεστε, τόσο λιγότερο θα προσπαθεί συνέχεια να τραβήξει την προσοχή σας. Η αλληλεπίδρασή σας θα γίνει πιο ουσιαστική και πιο πλούσια.

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Θεραπείες μέσω Τέχνης-Εφαρμοσμένες Τεχνικές & Εξοικείωση”. Κυριακή 22 Απριλίου 2018 – Ώρα: 12.00-15.00. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

22/4/2018 Nέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: “Θεραπείες μέσω Τέχνης-Εφαρμοσμένες Τεχνικές & Εξοικείωση”

 

Πηγέςhttps://www.babycenter.com

Σύντομο βιογραφικό Iωάννας Μπάτζου

H Ιωάννα Μπάτζου είναι Ψυχολόγος και Νηπιαγωγός, φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας».  Αποφοίτησε το 2005 από το τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. και κατά την διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε εθελοντικά στο ίδρυμα «Άγιος Δημήτριος» της Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο απεξάρτησης εφήβων του ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Το 2010 αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. Το 2011 συμμετείχε ως νηπιαγωγός με υποτροφία στο πρόγραμμα Leonardo da Vinci που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον Παιδικό Σταθμό δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και ως παιδαγωγός στο Κ.Ε.Κ. Eurotraining. Από τον Δεκέμβριο του 2015 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας». Έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια σε ποικίλα θέματα ψυχολογίας. Εργάζεται στη Μέριμνα του παιδιού στο πρόγραμμα «Ζεστή Αγκαλιά» συμμετέχει σε εθελοντική δράση του Α.Π.Θ. για τους πρόσφυγες.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο