Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η επιτυχής αλληλεπίδραση με συνομηλίκους απαιτεί ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων. Ρόλος των γονιών είναι να βοηθήσουν το ντροπαλό παιδί να αναπτύξει αυτές τις δεξιότητες. Και συγκεκριμένα να του διδάξουν :
• Να αντιμετωπίζει την αποτυχία και την απογοήτευση
• Να αντιμετωπίζει την επιτυχία
• Να αντιμετωπίζει τις αλλαγές
• Την απόρριψη και τα πειράγματα
• Να διαχειρίζεται τον θυμό του
• Να μάθει να χρησιμοποιεί το χιούμορ
• Να μάθει να είναι επιεικής
• Να μάθει την συγχώρεση
• Να μένει στα θετικά και ευχάριστα
• Να εκφράζει την αγάπη
• Να αποφεύγει επικίνδυνες καταστάσεις
• Να υπερασπίζεται τον εαυτό του
• Να παρηγορεί τους άλλους
• Να μοιράζεται
• Να αυτοαποκαλύπτεται
• Να κάνει κομπλιμέντα
• Να εκφράζει την εκτίμηση
• Να αντιμετωπίζει την απώλεια
• Να κάνει χάρες
• Να ζητάει βοήθεια
• Να βοηθάει τους άλλους
Πηγή : https://www.healthychildren.org/
Σύντομο βιογραφικό Ιωάννας Μπάτζου
H Ιωάννα Μπάτζου είναι Ψυχολόγος και Νηπιαγωγός, φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας». Αποφοίτησε το 2005 από το τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. και κατά την διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε εθελοντικά στο ίδρυμα «Άγιος Δημήτριος» της Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο απεξάρτησης εφήβων του ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Το 2010 αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. Το 2011 συμμετείχε ως νηπιαγωγός με υποτροφία στο πρόγραμμα Leonardo da Vinci που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον Παιδικό Σταθμό δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και ως παιδαγωγός στο Κ.Ε.Κ. Eurotraining. Από τον Δεκέμβριο του 2015 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας».