Psychopedia.gr

Οι Εφαρμογές και τα οφέλη της Μουσικοθεραπείας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

 «Η μουσική είναι ένα απαραίτητο στοιχείο σε ένα ευρύ και ισορροπημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες» σύμφωνα με τους Ειδικούς που αναφέρονται στο άρθρο του περιοδικού «Music Education for μαθητές με σοβαρές ή σοβαρές πολλαπλές δυσκολίες—τρέχουσα παροχή και μελλοντική ανάγκη». δημοσιεύτηκε στο British Journal of Special Education (Ockelford et al, 2002).

Οι αναπηρίες που αναφέρονται σε αυτή τη βιβλιογραφική ανασκόπηση είναι κοινές, οι μαθησιακές δυσκολίες είναι οι περισσότερες  όπως η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), γνωστό και με τον άλλο συντομευμένο τίτλο του, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ADD), δυσλεξία και πολλές άλλες που εντοπίζονται στην τάξη γενικής εκπαίδευσης. Υπάρχει στενή συσχέτιση μεταξύ της μουσικής και της γνώσης του εγκεφάλου (Zhang, 2018). Σύνφωνα με μελέτες Νευροεπιστημόνων διαπιστώθηκε ότι η μουσική εκπαίδευση «μπορεί να έχει καταλυτική επίδραση στη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου (Zhang, 2018).

Όπως αναφέρεται στο περιοδικό Education Sciences: Theory and Practice, τα παιδιά με τη βοήθεια της μουσικής μπορούν να ξυπνήσουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στο του εγκεφαλικό φλοιό και των ιστών του υποφλοιού, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να αλλάξουν την ανθρώπινη γνώση (Zhang, 2018). Η μουσική μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις ακουστικές και γλωσσικές δεξιότητες του μαθητή, καθώς και τις ακουστικές δεξιότητες αντίληψης και αύξησης των δεξιοτήτων ακρόασης που αντιπροσωπεύονται από την ηχητική διάκριση (Zhang, 2018). Μέσα από τη Μουσικοθεραπεία τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, μπορούν να εφαρμοστούν μουσικές δραστηριότητες με τρεις διαφορετικούς τρόπους, όπως αναφέρουν οι Savarimuthu και Bunnell, μέσω δίσκων ή κασετών, ζωντανής μουσικής, ή δονητικές αισθήσεις. Η μουσική υπόκρουση είναι μια άλλη μορφή μουσικής παρέμβασης και βρίσκεται μέσω μελετών ότι είναι χρήσιμο στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι ασθενείς μπορούν να χαλαρώσουν και να αισθανθούν καλύτερα (Savarimuthu & Bunnell, 2002).

Τα οφέλη της Μουσικοθεραπείας για μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)

Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μια δια βίου διανοητική και αναπτυξιακή αναπηρία, η οποία χαρακτηρίζεται από προκλήσεις στην κοινωνική λειτουργία, ανταπόδοση, ελλείμματα στην ομιλία και τη γλώσσα, και ασυνήθιστες συμπεριφορικές εκδηλώσεις όπως συνήθεις επαναλαμβανόμενες κινήσεις και «μεγάλη αγωνία από περιβαλλοντικές αλλαγές» (Boso et al, 2007). Ως αποτέλεσμα των προκλήσεων στην κοινωνική συμπεριφορά και την κοινωνική επικοινωνία, είναι επιτακτική ανάγκη μέρος του προγράμματος εκπαίδευσης τους να ενσωματώνει μία παρέμβαση που να καλύπτει αυτές τις ανάγκες.

Σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της επικοινωνίας, της συμπεριφοράς και της συναισθηματικής ανταπόκρισης μέσω μουσικών παρεμβάσεων έχουν αναφερθεί επανειλημμένα από αρκετούς ανεξάρτητους ερευνητές (Boso et al, 2007). Σε μια μελέτη που διεξήχθη από αρκετούς ιατρούς επαγγελματίες,  συγκεκριμένα πέντε γιατροί εξέτασαν το μακροχρόνιο πρόγραμμα ενεργητικής μουσικοθεραπείας στο προφίλ συμπεριφοράς σε μια ομάδα παιδιών με σοβαρό αυτισμό. Ερεύνησαν επίσης τα ευεργετικά αποτελέσματα της ενεργητικής διδασκαλίας της μουσικής στις μουσικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένου του τραγουδιού μιας μελωδίας, της αναπαραγωγής της νότας C.

Η μουσικοθεραπεία είναι μια πρακτική χωρίς αποκλεισμούς που δεν κάνει διακρίσεις σε βάρος κάποια μαθησιακής δυσκολίας, ανεξάρτητα από το τι προκαλεί την αναπηρία που παρουσιάζεται κατά την αναπαραγωγή ή την ακρόαση μουσικής.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Εφαρμογή της Μουσικοθεραπείας, τις Βασικές Τεχνικές και στην Κλινική πράξη στο φάσμα του Αυτισμού, τις Μαθησιακές δυσκολίες και στην ΔΕΠ-Υ μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/neo-ekpaideytiko-seminario-efarmogi-tis-moysikotherapeias-stin-eidiki-agogi/

 

 

Πηγή: Bridgewater State UniversityBridge – The Benefits of Music Therapy and the Integration of Music
Therapy into a Standard Curriculum for Special Needs, Meaghan Bielsk

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο