Psychopedia.gr

Οι διαφορές της κατάθλιψης από την κακή διάθεση

Όλοι έχουμε βιώσει δύσκολες καταστάσεις κάποιες ημέρες που διάθεση μας δεν είναι καλή. Μπορεί να έχουμε αισθανθεί κούραση, να μην έχουμε όρεξη, να είμαστε υπερβολικά νευρικοί και γενικά η διάθεση μας να μην μας επιτρέπει να μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, εάν η κακή διάθεση είναι μια μόνιμη κατάσταση, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε εσάς και τους γύρω σας. Μερικές φορές μάλιστα, η κακή διάθεση γίνεται συνήθεια από την οποία δυσκολευόμαστε να απαλλαγούμε.

Τι μας χαλάει τη διάθεση;

Για πολλούς νέους, η κακή διάθεση οφείλεται στην πίεση στο σχολείο. Πολλοί μαθητές πασχίζουν να συνδυάσουν τις καλές επιδόσεις στο σχολείο, την ενασχόληση με εξωσχολικές δραστηριότητες, τη δημοτικότητα και την καλή εμφάνιση και αυτό τους δημιουργεί άγχος.

Πράγματι είναι δύσκολο να τα συνδυάσουμε όλα, όμως κανείς δεν είναι τέλειος! Οι περισσότεροι νέοι θέλουν να είναι ανεξάρτητοι ενώ ταυτόχρονα αισθάνονται μια σχετική εξάρτηση από την οικογένειά τους. Θέλουν να τους φέρονται σαν ενήλικες αλλά μερικές φορές αισθάνονται παιδιά. Οι έφηβοι βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση και όλες οι αλλαγές και οι νέες ευθύνες μοιάζουν με χείμαρρο. Είναι βέβαια μια περίοδος της ζωής γεμάτη ενθουσιασμό αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι μοναχική και τρομακτική.

Οι νέοι που βρίσκονται στην εφηβεία μπορεί να γίνουν φοβερά κυκλοθυμικοί. Οι ορμόνες στην εφηβεία επιφέρουν αλλαγές στην εμφάνιση, ενώ παράλληλα προκαλούν ανεξέλεγκτες αλλαγές και στη διάθεση.

Σχεδόν όλοι οι νέοι είναι κυκλοθυμικοί στην εφηβεία, αλλά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε εάν πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση ή για κατάθλιψη.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι απλώς κακή διάθεση;

Εάν για μεγάλο χρονικό διάστημα είστε νευρικοί ή έχετε κακή διάθεση, αισθάνεστε απελπισία ή δεν έχετε όρεξη να κάνετε τίποτα, συμβουλευτείτε τον ιατρό σας. Μερικές φορές όλα αυτά είναι σημάδια κατάθλιψης.

Η κατάθλιψη είναι κάτι παραπάνω από ένα αίσθημα θλίψης ή ατονίας. Μπορεί να οδηγήσει σε θυμό, εκνευρισμό, απάθεια, ακόμη και τάσεις αυτοκτονίας. Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται άμεση βοήθεια από έναν ειδικό.

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά.

Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι: ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ!

Το Psychopedia.gr αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής παρέχει σε όλους εξατομικευμένες Υπηρεσίες Ψυχικής υγείας.

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω τηλεφώνου ή email ώστε να μιλήσετε με τον Κατάλληλα Εξειδικευμένο Ψυχολόγο και να ορίσετε ένα ραντεβού αξιολόγησης με βάση τις ανάγκες σας.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-6413306, 6934650265, email: psychopediagr@gmail.com

Πως να αλλάξω την διάθεση μου

Η κακή διάθεση μπορεί να μας καταστρέψει τη μέρα, ακόμη και τη ζωή. Ορίστε μερικές συμβουλές για τους νέους:

– Σκεφτείτε κάτι ή κάποιον που αγαπάτε. Αναλογιστείτε τα άτομα στη ζωή σας τα οποία σας νοιάζονται ή έχουν κάνει κάτι καλό για εσάς.

– Κάντε μια καλή πράξη. Σκεφτείτε σε ποιον θα μπορούσατε να προσφέρετε τη βοήθειά σας. Όταν βοηθάμε κάποιον, είναι αδύνατο να έχουμε κακή διάθεση.

– Βάλτε χαρούμενη και ανεβαστική μουσική. Η αγαπημένη σας μουσική μπορεί να σας φτιάξει τη διάθεση και το κέφι.

– Συνειδητοποιήστε ότι δεν είστε μόνοι. Μιλήστε σε ένα φίλο. Θα εκπλαγείτε όταν καταλάβετε ότι υπάρχουν και άλλοι που αισθάνονται όπως εσείς.

– Ανοιχτείτε. Εκτός από τους γονείς και τους φίλους, μπορείτε να μιλήσετε σε ένα δάσκαλο ή ένα σύμβουλο. Μην κλείνεστε στον εαυτό σας. Οι κακές σκέψεις κάνουν ένα πρόβλημα να μοιάζει σοβαρότερο απ’ ότι είναι.

– Επιλέξτε κάποια μορφή άσκησης. Μπορείτε να πάτε για έναν περίπατο ή για ποδηλασία, να παίξετε τένις ή κάποιο άλλο άθλημα. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και απολαύστε τον καθαρό αέρα.

– Κοιμηθείτε καλά. Είναι σημαντικό να κοιμόμαστε αρκετά, 8.5 έως 9.5 ώρες κάθε βράδυ αν είναι δυνατό. Η κούραση μπορεί να προκαλέσει μελαγχολία και νευρικότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ελέγξουμε την κακή μας διάθεση.

– Ξεσπάστε. Κλάψτε άφοβα! Πολλές φορές το κλάμα μάς ηρεμεί και μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα.

Οι εναλλαγές στη διάθεση είναι καθημερινό φαινόμενο. Εάν η λύπη, η νευρικότητα, η οκνηρία και η απελπισία εμφανίζονται συχνά στη ζωή σας και δεν μπορείτε να απαλλαγείτε, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον ειδικό.

 

 

Πηγή: https://www.onmed.gr/ygeia-psyhikh/story/300221/kaki-diathesi-pos-tha-tin-ksechorisete-apo-tin-katathlipsi

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο