Tης Ματίνας Σταθάκη, Ψυχολόγου, ΜSc Σχολικής Ψυχολογίας, Ειδίκευση στη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών.
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας άνθρωπος που όλοι στο χωριό τον είχαν ονομάσει: ο λάθος άνθρωπος.
Όλα τα έκανε λάθος, από τότε που ήταν παιδί.
Του φώναζε η μητέρα του να βάλει τα παπούτσια του και εκείνος φορούσε το δεξί παπούτσι στο αριστερό πόδι και το αριστερό παπούτσι στο δεξί πόδι.
Ή μήπως ανάποδα;
Πρώτα το αριστερό παπούτσι στο δεξί πόδι και μετά το δεξί παπούτσι στο αριστερό πόδι;
Μμμ δεν ξέρω μπερδεύτηκα…
Στο σχολείο του έλεγε η δασκάλα:
-Βγάλε το κόκκινο τετράδιο.
Και εκείνος έβγαζε το πράσινο.
Και όταν του έλεγε:
-Βγάλε το πράσινο τετράδιο εκείνος έβγαζε το κόκκινο.
Αλλά και όταν μεγάλωσε και έπαψε να είναι πια παιδί, πάλι όλα λάθος τα έκανε.
Του έλεγαν ανέκδοτα και εκείνος έκλαιγε. Έπεφτε και χτυπούσε και εκείνος γέλαγε.
Έτρωγε τη σούπα με πιρούνι και το κρέας με κουτάλι.
Η οικογένεια και οι φίλοι του δεν ήξεραν τι να κάνουν.
Πολλές φορές του έλεγαν επίτηδες το λάθος για να κάνει το σωστό.
Του έλεγαν:
-Στρίψε αριστερά, όταν ήθελαν να στρίψει δεξιά.
Και:
-Στρίψε δεξιά όταν ήθελαν να στρίψει αριστερά.
Και έτσι έμαθαν να τον αγαπάνε και να τον δέχονται με τα λάθη του. Και όταν όλοι σταμάτησαν να του λένε ότι τα κάνει όλα λάθος, εκείνος άρχισε να τα κάνει σωστά.
Τώρα φοράει το δεξί παπούτσι στο δεξί πόδι και το αριστερό παπούτσι στο αριστερό πόδι.
Τώρα τρώει τη σούπα με κουτάλι και το κρέας με πιρούνι.
Τώρα όταν θέλει να στρίψει δεξιά στρίβει δεξιά και όταν θέλει να στρίψει αριστερά στρίβει αριστερά.
Μόνο ένα δεν έχει καταφέρει να αλλάξει. Ακόμα τον φωνάζουν: ο λάθος άνθρωπος.
Αλλά τώρα πια δεν τον πειράζει…
[Το παραμύθι αυτό το έγραψα πριν μερικά χρόνια όταν ένα παιδί μού ανέφερε συχνά ότι τα κάνει όλα λάθος. Ήταν ο δικός μου τρόπος για να το προσεγγίσω και να του μιλήσω για τη διαφορετικότητα και τη σημασία που έχει όχι τόσο να μην κάνω λάθη όσο να αποδεχτώ τον εαυτό μου έτσι ακριβώς όπως είναι. Το συγκεκριμένο παραμύθι το λάτρεψε και συχνά μου ζητούσε να το δραματοποιήσουμε. Η αγαπημένη του σκηνή ήταν να βάζει στην πραγματικότητα το δεξί παπούτσι στο αριστερό πόδι και το αντίστροφο. Όλη αυτή η διαδικασία το βοήθησε να δώσει μια κωμική διάσταση στο λάθος και να αποδεχτεί ότι όλοι κάνουμε λάθη.]
Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Ε – Learning Σεμινάριο με θέμα: Το Παραμύθι ως εργαλείο για παιδιά με δυσκολία στο Λόγο και την Επικοινωνία.
Τρόπος Παρακολούθησης από το σπίτι: Αποστολή του βίντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf. (Έχετε τη δυνατότητα εφόσον προκύψουν απορίες-ερωτήσεις από την παρακολούθηση της εισήγησης να μας τις στείλετε στο info@psychopedia.gr, ώστε να απαντηθούν από την εισηγήτρια).
Το βίντεο της εισήγησης οι συμμετέχοντες το παρακολουθούν στον δικό τους χρόνο.
Σε ποιους απευθύνεται: Νηπιαγωγούς, Λογοθεραπευτές, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, , Εργοθεραπευτές, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:
Σύντομο Βιογραφικό Σταματίνας Σταθάκη
Η Σταματίνα Σταθάκη είναι ψυχολόγος (Αρ. Άδειας άσκησης επαγγέλματος: 17/03/2006, 2725), απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με τίτλο «Σχολική Ψυχολογία» του ίδιου Πανεπιστημίου και ειδίκευση στη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών. Συνεχίζει να εκπαιδεύεται στη μη-κατευθυντική παρέμβαση ψυχοθεραπείας του M.Lobrot για εμψύχωση ομάδων. Εργάζεται ψυχοπαιδαγωγικά με παιδιά και εφήβους. Οργανώνει ομάδες γονέων, ομάδες αυτογνωσίας ενηλίκων και ομάδες παραμυθιού για παιδιά και εφήβους. Είναι μέλος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας και μέλος της Ακαδημίας Ποίησης και Παραμυθιού. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων σχετικών με το θεραπευτικό παραμύθι και τη δημιουργική γραφή. Είναι εισηγήτρια βιωματικών σεμιναρίων για θέματα που αφορούν το παραμύθι ως μέσο ενίσχυσης των μαθησιακών και συναισθηματικών δυσκολιών των παιδιών.