Psychopedia.gr

Εγκεφαλογράφημα: Εμφανίζει τις αρνητικές επιπτώσεις της συναισθηματικής κακοποίησης στο παιδί

Μπορείτε να εντοπίσετε τη διαφορά μεταξύ των εγκεφάλων αυτών των παιδιών;

Ανήκουν σε παιδιά της ίδιας ηλικίας, αλλά ο ένας είναι ο εγκέφαλος ενός συναισθηματικά κακοποιημένου παιδιού και ο ένας είναι ο εγκέφαλος ενός μικρού παιδιού με μια ευτυχισμένη ζωή στο σπίτι.

Η εγκεφαλογράφημα στα αριστερά έχει σημαντικά λιγότερες δομές και είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δεξιά.

Η μία στα αριστερά είναι η εικόνα ενός “υγιούς 3χρονου με μέσο μέγεθος κεφαλής”. Και το εγκεφαλογράφημα στα δεξιά, το οποίο είναι πολύ μικρότερο και έχει πολύ πιο θολή δομή, είναι ο εγκέφαλος ενός τριετούς -όποιος έχει υποστεί ακραίο συναισθηματικό τραύμα και παραμέληση.

Αυτό το παιδί πάσχει από «σοβαρή παραμέληση λόγω αισθητικότητας», γράφει ο καθηγητής Bruce Perry, επικεφαλής της ψυχιατρικής στο νοσοκομείο του Τέξας.

Ο Perry μοιράστηκε τις εικόνες σε ένα χαρτί για το πώς η παιδική αμέλεια επηρεάζει τη γνωστική ανάπτυξη αργότερα στη ζωή. Έγραψε: «Αυτές οι εικόνες απεικονίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις της παραμέλησης στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο».

“Στην CT σάρωση στα αριστερά υπάρχει εικόνα από υγιή ηλικίας 3 ετών με μέσο μέγεθος κεφαλής.”

“Η εικόνα στα δεξιά είναι από ένα παιδί ηλικίας 3 ετών που πάσχει από σοβαρή παραμέληση από αισθητηριακή στέρηση”.

“Ο εγκέφαλος αυτού του παιδιού είναι σημαντικά μικρότερος από τον μέσο όρο και έχει διευρυμένες κοιλίες και φλοιώδη ατροφία.”

Ουσιαστικά αυτό που σημαίνει αυτό είναι το παιδί θα υποστεί αναπτυξιακές καθυστερήσεις και προβλήματα με τη μνήμη. Η ατροφία του φλοιού είναι κάτι που παρατηρείται πιο συχνά στους ηλικιωμένους που πάσχουν από τη νόσο του Alzheimer. Είναι γνωστό ότι η σωματική κακοποίηση μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο ενός παιδιού και να οδηγήσει σε περιβαντολλογικές επιπλοκές, μερικές φορές ακόμη και θάνατο.

Οι επιπτώσεις της συναισθηματικής κακοποίησης είναι λιγότερο συχνά σκέφτονται, αλλά όχι λιγότερο επιζήμια για την υγεία ενός παιδιού. Ο Perry εξηγεί ότι τα παιδιά – και οι ενήλικες – που έχουν υποστεί συναισθηματική παραμέληση μπορούν να βρουν ιδιαίτερα δύσκολο να διαμορφώσουν υγιείς σχέσεις.

Μπορούν να καταλήξουν σε θέματα προσκόλλησης, στα οποία εξαρτώνται υπερβολικά ή εξαρτώνται από ένα άτομο ή μπορεί να καταλήξουν κοινωνικά απομονωμένα αργότερα στη ζωή. Αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές δυσκολίες από νεαρή ηλικία έχουν προβλήματα με τα συναισθήματα και τη μνήμη.

Μια μελέτη του 2009 στο νοσοκομείο Stanford Childrens Hospital έδειξε ότι τα παιδιά με μετατραυματικές διαταραχές άγχους και υψηλά επίπεδα κορτιζόλης της ορμόνης του στρες ήταν πιο πιθανό να παρουσιάσουν μείωση στο μέγεθος του ιππόκαμπου τους – το μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία της μνήμης και του συναισθήματος.

Ο Δρ Victor Carrion, παιδοψυχολόγος από το νοσοκομείο, δήλωσε: “Αν και καθημερινά επίπεδα στρες είναι απαραίτητα για την τόνωση της φυσιολογικής ανάπτυξης του εγκεφάλου, τα υπερβολικά επίπεδα μπορεί να είναι επιβλαβή”.

«Δεν μιλάμε για το άγχος να κάνεις την εργασία σου ή να παλεύεις με τον μπαμπά σου».

“Μιλάμε για τραυματικό άγχος. Αυτά τα παιδιά αισθάνονται σαν να είναι κολλημένα στη μέση ενός δρόμου με ένα φορτηγό να τρέχει κατά πάνω τους ».

Άλλες μελέτες έχουν συνδέσει τα υψηλά επίπεδα άγχους στην παιδική ηλικία με υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις και παχυσαρκία αργότερα στη ζωή.

“Η υγιής ανάπτυξη των νευρωνικών συστημάτων που επιτρέπουν τη βέλτιστη κοινωνική και συναισθηματική λειτουργία εξαρτάται από την προσεκτική φροντίδα των παιδιών και των ενηλίκων σε όλη την παιδική ηλικία”.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Κέντρο Δια Βιου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Παιγνιοθεραπεία: Θεωρητικές προσεγγίσεις, Θεραπευτικά εργαλεία και Κλινική πράξη”. Έναρξη: 8/2/2020. 

Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, γονείς και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.

Στόχος του Προγράμματος είναι να παρουσιάσουμε στους συμμετέχοντες τον τρόπο αξιοποίησης της Παιγνιοθεραπείας και των Δημιουργικών Τεχνών ως εργαλείο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και/ή Θεραπευτικής παρέμβασης.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσειςσ συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/programma-paigniotherapeia-theoritikes-proseggiseis-therapeytika-ergaleia-kai-kliniki-praxi/

 

Πηγή: https://nypost.com/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο