Psychopedia.gr

Διπλή ωρίμανση.

Της Νατάσας Χρήστου, Ψυχολόγου, Msc Κλινική και Κοινοτική Ψυχολογία

Μπορεί και να έχεις δίκιο. Μπορεί και όχι. Και; Σημασία έχει να νιώθεις ότι ωρίμασε το κομμάτι σου. Αυτό το κομμάτι του εαυτού σου που έπαιζε κρυφτό όλα αυτά τα χρόνια και δεν αναγνώρισες ποτέ. Το «κρυφό».

Αν το καλοσκεφτείς, για να αντιμετωπίσεις επιτέλους το «κρυφό» σου έπρεπε «απλά» να δημιουργήσεις σχέση με το παιδί σου. Να ανακαλύψεις τρόπους επικοινωνίας με ένα νέο χαρακτήρα, ο οποίος –αν είναι δυνατόν!- προσπαθεί να δει μέσα από τα δικά του μάτια και όχι από τα δικά σου.  Έχεις αναπτύξει, λοιπόν, την ικανότητα εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας; Ή αλλιώς την ικανότητα να ακούς;

Δύσκολο, πολύ δύσκολο. Προσπαθείς να έρθεις σε επαφή με τομείς που δε γνωρίζεις ή που έχεις ξεχάσει. Και το πιο δύσκολο; Το παιδί σου είναι αυτό που σε προσκαλεί/προκαλεί σε αυτή την εξερεύνηση. Πώς να του πεις ότι δε γνωρίζεις, δε θυμάσαι;

Νιώθεις ότι κρίνεσαι; Ότι δοκιμάζονται οι ικανότητές σου ως γονιός;

Στην πραγματικότητα δοκιμάζεσαι στο αν και πώς μπορείς να «συναντηθείς» με τον νέο αυτό χαρακτήρα στα δικά του χώματα και να αποδεχθείς την παραμονή του σε αυτά.

Έτσι θα ωριμάσεις το «κρυφό» σου, λοιπόν. Αποδεχόμενος την αποϊδανικοποίηση σου από το παιδί σου. «Μα γιατί να το κάνει αυτό;», θα με ρωτήσεις. Θα το κάνει μόνο στην περίπτωση που δε φοβάται ότι αν σε ανταγωνιστεί θα καταρρεύσεις και αν σε αφήσει θα χαθείς.

Θερμός Β. (2003), Η Χαρά της Ζωής και της Δημιουργίας. Αθήνα: Αρμός.

Eνημερωθείτε για τη ΝΕΑ Εκπαίδευση στην Συμβουλευτική Μονογονεϊκής Οικογένειας. Έναρξη: 3/11/2018 από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/ekpedefsi-stin-symvouleftiki-monogoneikis-ikogenias-enarxi-3112018/

 

 

Σύντομο Βιογραφικό Νατάσας Χρήστου

Η Αναστασία Ι. Χρήστου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Σπούδασε Ψυχολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές τις σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο University of East London, μέσω του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στην Αθήνα. Είναι κάτοχος MSc στην Κλινική και Κοινοτική Ψυχολογία και ακολουθεί τη συστημική προσέγγιση. Εργάζεται ως ψυχολόγος σε κέντρα στήριξης παιδιού, εφήβου και οικογένειας, καθώς και σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια. Έχει λάβει μέρος ως συντονίστρια σε συνέδρια και βιωματικά workshops και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σχετικά με τον τομέα της Ψυχικής Υγείας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο