Psychopedia.gr

“Ψηφιακός αυτοτραυματισμός”: Όταν οι έφηβοι εκφοβίζουν τον εαυτό τους στο διαδίκτυο

Έως και το 9% των Αμερικανών εφήβων λένε ότι έχουν εμπλακεί σε αυτό που είναι γνωστό ως «ψηφιακός αυτοτραυματισμός», δημοσιεύοντας ανώνυμα αρνητικά σχόλια για τον εαυτό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όπως συμβαίνει με πράξεις σωματικού αυτοτραυματισμού όπως το κόψιμο, αυτός ο «εικονικός» αυτοτραυματισμός σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο να σκεφτείς ή να αποπειραθείς την αυτοκτονία, σύμφωνα με την έρευνα του Κέντρου Έρευνας Κυβερνοεκφοβισμού στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Eau Claire. Διαπιστώθηκε επιπλέον ότι οι έφηβοι που έκαναν ψηφιακό αυτοτραυματισμό είχαν έως και επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να σκεφτούν την αυτοκτονία και έως και 15 φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν κάνει απόπειρα.

«Δεν μπορούμε να πούμε ότι το ένα προκαλεί το άλλο, αλλά γνωρίζουμε ότι συνδέονται με κάποιο τρόπο», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Τζάστιν Πάτσιν. Είναι συνδιευθυντής του Κέντρου Έρευνας Κυβερνοεκφοβισμού στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Eau Claire. Αλλά γιατί κάποιος να θέλει να εκφοβίσει το ίδιο τον εαυτό του διαδικτυακά; Ο Πάτσιν είπε ότι η δική του έρευνα έχει εντοπίσει πολλαπλά κίνητρα. Το μίσος προς τον εαυτό είναι ένα, σημείωσε, όπως και η αναζήτηση προσοχής. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να είναι κατάθλιψη, απόπειρα αστείου ή απλώς πλήξη. Μερικοί έφηβοι παραδέχονται ότι είναι απλώς ο τρόπος τους να υποστηρίξουν πώς μπορεί να αντιδράσουν οι άλλοι σε παραδείγματα εκφοβισμού, προκειμένου να «μάθουν αν μιλούσαν για εμένα πίσω από την πλάτη μου».

Για να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις, η ομάδα του Πάτσιν ανέλυσε σε βάθος τις απαντήσεις στις έρευνες που πρόσφεραν σχεδόν 5.000 μαθητές γυμνασίου και γυμνασίου το 2019. Οι συμμετέχοντες ηλικίας 12 έως 17 ετών ρωτήθηκαν αν είχαν σκεφτεί ή απόπειρα αυτοκτονίας τον περασμένο χρόνο. Περίπου το 8% είπε ότι το είχε σκεφτεί σοβαρά και περίπου το 5% είπε ότι είχε πράγματι απόπειρα αυτοκτονίας. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν επίσης αν είχαν ποτέ ανώνυμα αναρτήσει κάτι «κακό» για τον εαυτό τους στο διαδίκτυο ή/και ανώνυμα εκφοβισμό. Συνολικά, το 9% είπε ότι είχε κάνει το πρώτο, ενώ περίπου το 5% είχε κάνει το δεύτερο. Τα ευρήματα, τα οποία είναι παρόμοια με άλλες πρόσφατες μελέτες, διατηρήθηκαν εξίσου μεταξύ φύλου και φυλής, αν και ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων LGBTQ+ δήλωσαν ότι είχαν σκεφτεί ή/και αποπειράθηκαν να αυτοκτονήσουν το περασμένο έτος (24% και 10%, αντίστοιχα).

Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα συνέλεξε χρήσιμα στοιχεία για την ψηφιακή συμπεριφορά αυτοτραυματισμού ενάντια στις σκέψεις και τις απόπειρες αυτοκτονίας.

Το αποτέλεσμα:

Οι έφηβοι που δήλωσαν ότι είχαν κοινοποιήσει ανώνυμα κακές αναρτήσεις για τον εαυτό τους είχαν περίπου πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να σκεφτούν την αυτοκτονία και εκείνοι που είχαν προκαλέσει εκφοβισμό στον εαυτό τους είχαν περίπου επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να το κάνουν. Ομοίως, η μέση αυτο-δημοσίευση συσχετίστηκε με έως και εννέα φορές μεγαλύτερη πιθανότητα απόπειρας αυτοκτονίας και ο ψηφιακός αυτοεκφοβισμός με 15 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο.

Ο Robin Kowalski είναι καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Clemson στη Νότια Καρολίνα. Εξέτασε τα ευρήματα και υποπτεύεται ότι αυτό που αποκάλεσε «η έννοια της σημασίας» βρίσκεται στο επίκεντρο όλων. “Αυτός είναι ο βαθμός στον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται ότι είναι σημαντικοί ή σημαντικοί”, είπε ο Kowalski. «Ο βαθμός στον οποίο οι άλλοι άνθρωποι τους κάνουν να νιώθουν ότι έχουν σημασία». Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουν σημασία και αγωνίζονται με χαμηλή αυτοεκτίμηση, είπε ο Kowalski, μπορεί να δουν την αρνητική αυτο-δημοσίευση σε διαδικτυακά φόρουμ ως έναν τρόπο είτε για συμβουλές είτε για επικύρωση των συναισθημάτων τους. Το ότι μια τέτοια συμπεριφορά θα συνδεόταν με υψηλότερο κίνδυνο αυτοκτονίας «δεν προκαλεί έκπληξη», είπε. «Οι άνθρωποι που αυτοκτονούν αισθάνονται ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερα χωρίς αυτούς και ότι είναι βάρος για τους άλλους», σημείωσε ο Κοβάλσκι.

«Η τοποθέτηση αρνητικών πληροφοριών για τον εαυτό του στο Διαδίκτυο και η πιθανή λήψη επικύρωσης για αυτό είναι ένας τρόπος να επιβεβαιώσουμε ότι δεν ανήκει σε αυτόν τον κόσμο». Τι μπορεί να γίνει λοιπόν για να βοηθήσει; «Αυτό είναι δύσκολο, γιατί ο ψηφιακός αυτοτραυματισμός είναι δύσκολο να εντοπιστεί», είπε ο ερευνητής Πάτσιν.

Ωστόσο, οι γονείς και οι φίλοι θα πρέπει να βοηθήσουν εκείνους που υφίστανται εκφοβισμό από άλλους, ανεξάρτητα από το ποιος είναι ο επιτιθέμενος, είπε. «Αν δείτε κάποιον να κακομεταχειρίζεται στο διαδίκτυο, απευθυνθείτε και προσφέρετε βοήθεια», πρότεινε ο Πάτσιν. “Αναφέρετέ το στον ιστότοπο, την εφαρμογή ή το παιχνίδι. Το να πείτε σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τα πράγματα. Μην παραμένετε δίπλα και το αφήνετε να συμβεί.” Το να είσαι ευγενικός είναι το κλειδί για να κάνεις τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι έχουν σημασία, σύμφωνα με τον Kowalski. «Μπορούμε να τους κάνουμε να νιώθουν ότι έχουν αξία και είναι σημαντικοί», είπε. «Πρέπει να καταστήσουμε σαφές στους ανθρώπους ότι ανήκουν και ότι δεν αποτελούν βάρος».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Bullying μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://www.seminars-psychopedia.gr/seminaria/e-seminaria/paidopsychologia/e-learning-seminario-katallili-diacheirisi-bullying-scholikoy-ekfovismoy/

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Προβληματική χρήση Social Media και Video Games σε παιδιά και εφήβους μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://www.seminars-psychopedia.gr/seminaria/e-seminaria/paidopsychologia/e-learning-seminario-provlimatiki-chrisi-videogames-amp-social-media-se-paidia-amp-efivoys-aitia-katallili-diacheirisi-amp-therapeytiki-paremvasi/

 

 

Πηγή: https://www.usnews.com/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο