Psychopedia.gr

Τα ευεργετικά στοιχεία του Mindfulness για τους εκπαιδευτικούς.

To Μindfulness (ενσυνειδητότητα) είναι ο τρόπος για να είμαστε ενήμεροι για το τι ακριβώς συμβαίνει μέσα μας αλλά και γύρω μας με επίκεντρο να δείχνουμε περισσότερη προσοχή στις εμπειρίες που παίρνουμε κάθε λεπτό που περνάει, μια ιδιότητα η οποία μας βοηθάει να ζούμε ουσιαστικά.

Kαλλιεργώντας όλο και περισσότερο τη γνώση μας σχετικά με το Mindfulness σημαίνει ότι αναπτύσσουμε την ικανότητα μας να αισθανόμαστε όλο και περισσότερο αυτό που ζούμε αλλά και να παρατηρούμε εις βάθος τις εμπειρίες μας. Επιπλέον, το Mindfulness προάγει την ανάπτυξη όλων αυτών των διαδραστικών συστατικών, τα οποία μας βοηθούν στην ικανότητα μας να αισθανόμαστε, να προσέχουμε, να σκεπτόμαστε αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά μας.

Το Mindfulness μπορεί να αναδείξει τα δυνατά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου και αυτό ισχύει όχι μόνο για τους ενήλικες αλλά και για τα παιδιά. Για αυτό ακριβώς το λόγο οι εκπαιδευτικοί έχουν στα χέρια τους ένα εξαιρετικά πολύτιμο “εργαλείο”, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά πλαίσια αναφορικά με τους μαθητές αλλά και για τους ίδιους ως προσωπικότητες.

Σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί ότι το Mindfulness έχει τα παρακάτω θετικά αποτελέσματα αναφορικά με τα παιδιά και τους εφήβους. Bελτίωση σε εξειδικευμένες λειτουργίες όπως η προσοχή, το συναίσθημα και η συμπεριφορά. Έρευνες ακόμη έδειξαν ότι το Mindfulness μπορεί να ωφελήσει τους δασκάλους και γενικότερα την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς μπορούν να ενισχύσουν το κομμάτι της ενσυναίσθησης και να μειώσουν την επαγγελματική εξουθένωση. Κατά κύριο λόγο το Mindfulness μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να καταλάβουν πως αισθάνονται οι μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Να μπορούν να συμβουλεύονται τους ίδιους τους μαθητές και να ζητούν τη γνώμη τους. Να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν λύσεις σε θέματα που αφορούν σε πιο προσωπικό επίπεδο τους μαθητές, χωρίς πιθανή παρερμηνεία.

Επίσης οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας το Mindfulness έχουν τη δυνατότητα να μπορούν να ανταποκριθούν παρά να αντιδράσουν σε συναισθηματικές δυσκολίες που αναπόφευκτα προκύπτουν και αφορούν μαθητές κατά τη διάρκεια δύσκολων διαλόγων, όταν αντιμετωπίζονται αμφιλεγόμενα θέματα στην τάξη. Ακόμη μπορούν να αναπτύξουν μια ιδιαίτερη σχέση με τους μαθητές που διευκολύνει όχι μόνο την επικοινωνία μέσα στην τάξη αλλά και την διδασκαλία.

Τεχνικές Mindfulness έχουν αποδειχθεί μέσω ερευνών που έχουν γίνει ότι μειώνουν το άγχος που δημιουργείται στους εκπαιδευτικούς στην προσπάθεια τους να ανταπεξέλθουν στη δουλειά τους αλλά και στην επικοινωνία τους με τους μαθητές.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Εφαρμογή του Mindfulness σε παιδιά στην τάξη ή στην ομάδα” το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018, ώρα 12:00-14.30. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/efarmogi-tou-mindfulness-se-pedia-stin-taxi-stin-omada-neo-ekpedeftiko-seminario-6102018/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο