Psychopedia.gr

Τα επίπεδα στρες που βιώνεις είναι στο “κόκκινο”; Δες τα συμπτώματα του “burnout”

To εξαιρετικά “βαρύ”καθημερινό πρόγραμμα το οποίο βιώνουμε μας οδηγεί σε πολύ έντονες στιγμές πίεσης και στρες, με αποτέλεσμα να φτάνουμε στο σημείο της κόπωσης όχι μόνο της σωματικής αλλά και της πνευματικής. Υπό καθεστώς αυτού του τύπου πίεσης μειώνονται τα επίπεδα της όρεξης, της ενέργειας και της αυτοπεποίθησης μας με αποτέλεσμα να κάθετι που κάνουμε να το θεωρούμε απίστευτα κουραστικό και ακατόρθωτο.

Αυτά είναι τα πιο κύρια συμπτώματα του λεγόμενου νευρικού κλονισμού ή αλλιώς burnout. Σύμφωνα με την ειδικό σε θέματα στρες Σάρλοτ Γουότς, τα συμπτώματα της κατάρρευσης εμφανίζονται συχνά με απροσδόκητους τρόπους. Το χρόνιο στρες επηρεάζει διάφορες σωματικές λειτουργίες, τη συναισθηματική μας κατάσταση αλλά και τον τρόπο που χειριζόμαστε απλές καθημερινές υποχρεώσεις.

Άτυπα η επιλογή του όρου “νευρικός κλονισμός” χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε το οριακό σημείο πέρα από το οποίο δεν μπορούμε πλέον να χειριστούμε καταστάσεις της ζωής μας, το οποίο συνεπάγεται συχνά από ένα αίσθημα απαισιοδοξίας για τη ζωή. Προσφάτως αναδύθηκε ο όρος burnout και χρησιμοποιείται πλέον συχνότερα για να περιγραφεί αυτή η κατάσταση σωματικής και ψυχολογικής κατάρρευσης.

Όταν το στρες έχει ¨κυριεύσει” τον οργανισμό τότε είμαστε σε συνεχή υπερδιέγερση και νιώθουμε να είμαστε συνέχεια σε επιφυλακή. Όσο η κατάσταση προχωρά χωρίς καμία βελτίωση, τότε “πέφτουμε” τελείως ψυχικά και σωματικά.

Ακολουθούν κάποια από τα πιο συνήθη συμπτώματα του burnout:

– γενικευμένοι σωματικοί πόνοι και αργή ανάρρωση από ασθένειες

– γαστρεντερικές διαταραχές, όπως φούσκωμα, κρίσεις διάρροιας ή δυσκοιλιότητας

– λιγούρες για ζάχαρη και ανάγκη για τονωτικά (π.χ. καφές)

– κακή στάση σώματος

– κοφτή αναπνοή

– υπερευαισθησία σε ήχους, φως και απότομες κινήσεις

– απάθεια, κόπωση και έλλειψη κινήτρων

– εσωτερικός μονόλογος όταν το άτομο βρίσκεται υπό πίεση

– έντονος φόβος, δυσκολία να επέλθει η χαλάρωση ακόμη και σε κατάσταση υπερβολικής κούρασης

– τάσεις απομόνωσης

– κακή ποιότητα ύπνου

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο