Psychopedia.gr

Η σημαντικότητα του Θεατρικού Παιχνιδιού στην συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών

Της Ελευθερίας Παναγοπούλου, απόφοιτη Ψυχολογίας, BSc (Hons) Psychology του University of East London 

Η κατανόηση των συναισθημάτων από τα παιδιά είναι σημαντική καθώς συμβάλλει στην ικανότητα των παιδιών να ανακατευθύνουν και να ελέγχουν τις εκδηλώσεις συναισθημάτων και συναισθηματικές εμπειρίες, να ερμηνεύουν με ακρίβεια, να αντιδρούν στις συναισθηματικές εκδηλώσεις των άλλων και να προβλέπουν πώς οι αποφάσεις και οι καταστάσεις θα επηρεάσουν τα συναισθήματά τους.

Από την πρώιμη ηλικία του Δημοτικού Σχολείου, τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι τα συναισθήματα είναι συγκεκριμένα και μπορούν να αναγνωριστούν από εξωτερικές ενδείξεις. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν ότι τα συναισθήματα είναι εσωτερικά, αλλά μπορεί να αναφέρουν εσωτερικά αντικείμενα, όπως είναι η καρδιά και ο εγκέφαλος, ως υπεύθυνα για τα συναισθήματα αντί για πιο διάχυτες εσωτερικές διεργασίες.

Καθώς το παιχνίδι είναι μια φυσική δραστηριότητα για τα παιδιά, είναι πιθανό το Θεατρικό Παιχνίδι να αντανακλά στα παιδιά την ικανότητα να έχουν πρόσβαση στην έκφραση και στην ενσωμάτωση των συναισθημάτων τους. Μέσω της προσποίησης τα παιδιά μπορούν να αναπαριστούν πραγματικές ή φανταστικές εμπειρίες που έχουν συναισθηματική αξία για τα ίδια. Το παιδικό παιχνίδι συχνά περιλαμβάνει θέματα που αντικατοπτρίζουν τις θεμελιώδεις ανησυχίες τους, τη σύνδεση, τη σωματική ευεξία, την ενδυνάμωση, την κοινωνική ρύθμιση και το σεβασμό ή επιθετικότητα προς τα υλικά αντικείμενα.

Η χρήση της φαντασίας στο παιχνίδι μπορεί να σχετίζεται με τη γνωστική ικανότητα να λαμβάνουν την προοπτική των άλλων ανθρώπων. Η ικανότητα να υποδύονται ρόλους και να παίρνει διαφορετικές προοπτικές το παιχνίδι φαντασίας θα ήταν παρόμοια με τη φαντασία της συναισθηματικής εμπειρίας των άλλων. Η κατανόηση από τα παιδιά των ψυχικών καταστάσεων των άλλων ανθρώπων πιθανό να εξαρτάται από μια φανταστική κατανόηση. Η ικανότητα τους να φαντάζονται τους επιτρέπει να εξετάζουν πολλαπλές πιθανές πραγματικότητες για τον εαυτό και τους γύρω τους.

Εν κατακλείδι, οι εμπειρίες με τα δικά του και των άλλων συναισθήματα μπορεί να κάνουν το παιδί πιο εξοικειωμένο με τα χαρακτηριστικά των τυπικά συναισθηματικών καταστάσεων και εκφράσεων. Τα παιδιά που είναι σε θέση να ανακαλούν και να εκφράζουν συναισθήματα στο παιχνίδι τους είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εντοπίζουν τις συναισθηματικές ενδείξεις στον εαυτό και στους σημαντικούς άλλους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Αξιολόγηση & Παρέμβαση στο παιδί με παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://www.seminars-psychopedia.gr/seminaria/e-seminaria/paidopsychologia/e-learning-seminario-axiologisi-amp-paremvasi-se-morfes-psychopathologias-sto-paidi-kai-ton-efivo-me-paichnidi-kai-dimioyrgikes-drastiriotites/

 

Βιογραφικό Ελευθερίας Παναγοπούλου

Είμαι η Παναγοπούλου Ελευθερία, απόφοιτη Ψυχολογίας στο τριετές πρόγραμμα BSc (Hons) Psychology του University of East London στα έτη 2017 – 2020, καθώς έχω παρακολουθήσει και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Κλινικής και Κοινοτικής Ψυχολογίας του ιδίου, που υλοποιείται στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αμαρουσίου, στα έτη 2021 – 2022. Σε αυτή την περίοδο έχω παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια που σχετίζονται με Ψυχοσεξουαλικές Διαταραχές και Trafficking, τον Αυτισμό και τη Σχολική Ψυχολογία. Έχω δουλέψει εθελοντικά στο ΑΛΜΑ- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ στο πρόγραμμα After School, που αφορούσε την κοινωνικοποίηση και δημιουργική απασχόληση σε μαθητικές με νοητική αναπηρία και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Επίσης, επαγγελματική εμπειρία έχω αποκτήσει από το ΣΎΛΛΟΓΟ ΝΊΚΗ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΈΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, υπεύθυνη σε παρόμοια προγράμματα σε άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές σε ηλικίες 15 – 45 ετών. Εν κατακλείδι, την πρακτική μου άσκηση την έχω υλοποιήσει στο Εργαστήρι Διερεύνησης Ανθρωπίνων Σχέσεων ως παρατηρήτρια οικογενειακής ψυχοθεραπείας, θεραπείας ζεύγους και ατομικής συστημικής θεραπείας.

 

Πηγές: Seja, A. L., & Russ, S. W. (2014). Children’s fantasy play and emotional understanding. Journal of Clinical Child Psychology, 28(2), 269–277.
doi:10.1207/s15374424jccp2802_13

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο