Psychopedia.gr

Πώς να ενισχύσετε την ανάπτυξη του εγκεφάλου του βρέφους σας

Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Η Audrey van der Meer, επικεφαλής ερευνητής και καθηγητής νευροψυχολογίας της ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας την προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροεγκεφαλογραφίας (EEG), διαπίστωσε ότι η ανάπτυξη του εγκεφάλου, των αισθήσεων και των κινητικών δεξιοτήτων συμβαίνουν ταυτόχρονα. Άρα, τα βρέφη  μαθαίνουν περισσότερο, όταν μπορούν να εξερευνήσουν διαφορετικά υλικά και νέα περιβάλλοντα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να ενισχύσουν τα βρέφη  κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους. Ο Alyson Shaw, παιδίατρος στο Νοσοκομείο Παίδων του Ανατολικού Οντάριο, υποστηρίζει:

Το νεογέννητο δεν χρειάζεται πραγματικά τίποτα περισσότερο από έναν φροντιστή που είναι πρόθυμος να ανταποκριθεί στις ανάγκες του και να αλληλεπιδράσει μαζί του. Κρατώντας το και παρατηρώντας τις εκφράσεις του προσώπου του, βοηθάτε το βρέφος να εξοικειωθεί περισσότερο με το πρόσωπό σας. Μπορείτε, επίσης, να τονώσετε τον εγκέφαλο του νεογέννητου σας τραγουδώντας ή να διαβάσετε δυνατά, κατά προτίμηση από βιβλία με σελίδες έντονα χρωματισμένες.

Στους 3 μήνες, καθώς τα βρέφη γίνονται πιο κινητικά και αρχίζουν να φτάνουν αντικείμενα, είναι σημαντικό να εκθέτετε το μωρό σας σε μια ποικιλία υφών. Οι γονείς μπορούν να το κάνουν αυτό δίνοντάς τους διαφορετικά αντικείμενα για να εξερευνήσουν. Ενώ, έχοντας το μωρό να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, το βοηθάτε στην αναγνώριση του προσώπου του.

Στους 6 μήνες προτείνει οποιοδήποτε είδος παιχνιδιού που θα βοηθήσει τις κινητικές ικανότητες του. “Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα,” λέει και πάλι, “είναι να έχουμε έναν φροντιστή που θα αλληλεπιδρά με αυτούς πρόσωπο με πρόσωπο”.

Στους 9 μήνες, καθώς το μωρό σας αρχίζει να μπουσουλάει, ενθαρρύνετέ το να παίξει με μια μπάλα και να την παρακολουθήσει, καθώς φεύγει μακριά, λέει ο Shaw. Αυτό κινητοποιεί το μωρό να την κυνηγήσει. Κάντε ερωτήσεις στο βρέφος και συζητήστε μαζί του για να ενισχύσετε την ομιλία του.

Τέλος στον 1 χρόνο, ο Shaw προτείνει τις βόλτες και την έκθεση στον κόσμο, ενώ όσον αφορά στις ηλεκτρονικές συσκευές, όπως λέει “Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα μωρά χρειάζονται συσκευές οθόνης για μάθηση σε αυτήν την ηλικία”. “Στην πραγματικότητα, η Καναδική Παιδιατρική Εταιρεία δεν συνιστά την χρήση της οθόνης έως την ηλικία των δύο ετών.” “Αυτό που πραγματικά βοηθάει είναι η προσωπική αλληλεπίδραση με έναν φροντιστή».

Δείτε το Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας, Επιπτώσεις και Έγκαιρη Διάγνωση-Παρέμβαση”, 24/02/2018. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

24/02/2018 Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: “Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας, Επιπτώσεις και Έγκαιρη Διάγνωση-Παρέμβαση”

Σύντομο βιογραφικό Iωάννας Μπάτζου

H Ιωάννα Μπάτζου είναι Ψυχολόγος και Νηπιαγωγός, φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας».  Αποφοίτησε το 2005 από το τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. και κατά την διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε εθελοντικά στο ίδρυμα «Άγιος Δημήτριος» της Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο απεξάρτησης εφήβων του ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Το 2010 αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. Το 2011 συμμετείχε ως νηπιαγωγός με υποτροφία στο πρόγραμμα Leonardo da Vinci που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον Παιδικό Σταθμό δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και ως παιδαγωγός στο Κ.Ε.Κ. Eurotraining. Από τον Δεκέμβριο του 2015 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας». Έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια σε ποικίλα θέματα ψυχολογίας. Εργάζεται στη Μέριμνα του παιδιού στο πρόγραμμα «Ζεστή Αγκαλιά» συμμετέχει σε εθελοντική δράση του Α.Π.Θ. για τους πρόσφυγες.

 

Πηγές: https://www.todaysparent.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο