Το Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας Psychopedia σας προσκαλεί στο Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: Mindfulness Based Cognitive Intervention σε Παιδιά με Συναισθηματικές δυσκολίες και Αναπτυξιακές διαταραχές.
To Εκπαιδευτικό σεμινάριο είναι πιστοποιημένο από τον Διεθνή φορέα: International Mindfulness and Meditation Alliance.
Το σεμινάριο είναι βασισμένο σε επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα των τελευταίων ετών. Έχει πρακτικό χαρακτήρα, αναλυτικό εκπαιδευτικό υλικό και ο εισηγητής είναι επαρκώς καταρτισμένος στην αντίστοιχη θεματολογία.
Έναρξη: Σάββατο 2 Μαρτίου 2024
Η Γνωσιακή Ψυχοθεραπευτική προσέγγιση και οι Αρχές Ενσυνειδητότητας (Mindfulness) έχουν ως κοινό στόχο να κατανοήσουν τη λειτουργία του νου, ώστε να ελαττώσουν τον ανθρώπινο πόνο.
Και οι δύο προσεγγίσεις πρεσβεύουν ότι οι σκέψεις δεν αντικατοπτρίζουν πάντα την πραγματικότητα με ακρίβεια. Παρόλο που έχουν ασύμβατες κοσμοθεωρίες αλληλοσυμπληρώνονται σε ένα πλαίσιο γνωστικής θεραπείας που βασίζεται στην επίγνωση.
Ένα παιδί μαθαίνει πρώτα να παρατηρεί και να αναγνωρίζει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του.
Στη συνέχεια μαθαίνει να εξερευνά πώς οι σκέψεις και τα συναισθήματα του σχετίζονται με τις εμπειρίες του.
Μέσω της εκπαίδευσης στην Ενσυνειδητότητα (Mindfulness) συνδυασμένη με ασκήσεις Γνωσιακής Ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης (Μindfulness Based Cognitive Therapy for Children, MBCT–C) στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την ικανότητα του παιδιού να αντιλαμβάνεται τις δύσκολες σκέψεις, να αποδέχεται τα συναισθήματα του και να διαχειρίζεται πιο επιδέξια τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει.
Η υπερπληροφόρηση δημιουργεί εξαιρετικά μεγάλα επίπεδα στρες σε ένα παιδί με ΔΕΠΥ και Αυτισμό. Μέσω βιωματικών ασκήσεων ενσυνειδητότητας δίνεται η δυνατότητα να μπορούν να χαλαρώσουν, να συγκεντρωθούν, να φιλτράρουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν και έτσι να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές στρεσσογόνες καταστάσεις.
Επίσης έρευνες δείχνουν ότι όταν οι γονείς δεσμεύονται στη θεραπεία του παιδιού τους και υποστηρίζουν της ασκήσεις ενσυνειδητότητας έξω από τη θεραπεία υπάρχουν πολλαπλά οφέλη. Το πρόγραμμα του σεμιναρίου είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μπορούν να συμπεριληφθούν και οι γονείς.
Στόχος του Εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι η κατανόηση των θεμελιωδών αρχών της Γνωσιακής Ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης και της Ενσυνειδητότητας, η εκπαίδευση σε ασκήσεις ανά περίπτωση παιδιού και η Συμβουλευτική γονέων στην εφαρμογή τους τόσο στους ίδιους όσο και στα παιδιά. Θα δοθεί πλούσιο ηλεκτρονικό υλικό και βίντεο καθώς και ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν ανάλογα το πλαίσιο που θα απευθύνονται.
Απευθύνεται σε: Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Παιδαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές και στο άμεσα ενδιαφερόμενο κοινό.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
ΜΕΡΟΣ Α΄ – Σάββατο 2 Μαρτίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00.
Α) Εφαρμογή Ενσυνειδητότας στην προσχολική και σχολική ηλικία
Β) Ασκήσεις Ενσυνειδητότητας για τις Συναισθηματικές διαταραχές
Οι Θεμελιώδεις αρχές της Ενσυνειδητότητας
- Η εφαρμογή της Ενσυνειδητότητας ανά ηλικιακή ομάδα
- Ανάπτυξη ενσυνείδητης παρατήρησης συναισθημάτων και αυτορρύθμιση τους
- Aσκήσεις Ενσυνειδητότητας για τις Συναισθηματικές διαταραχές
ΜΕΡΟΣ Β΄ – Σάββατο 9 Μαρτίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00
Εφαρμοσμένες ασκήσεις Mindfulness και Γνωσιακής Συμπεριφορικής θεραπείας στις Μαθησιακές δυσκολίες
Ενδυνάμωση μνήμης και συγκέντρωσης με ασκήσεις Ενσυνειδητότητας
Ασκήσεις ενσυνειδητότητας για ΔΕΠ-Υ
- Ζωγραφιά μαντάλα για δυσλεξία
- Δουλεύοντας με το χρώμα
- Δουλεύοντας με τον ήχο
Ανάπτυξη γνωσιακών δεξιοτήτων (σκέψη, μνήμη, συναισθηματική αυτορρύθμιση, συγκέντρωση, αναδόμηση αρνητικών σκέψεων).
ΜΕΡΟΣ Γ΄– Σάββατο 30 Μαρτίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00.
Εφαρμοσμένες ασκήσεις Ενσυνειδητότητας και Γνωσιακής Συμπεριφορικής θεραπείας στον Αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
- Ηρεμώντας το νευρικό σύστημα – Αυτισμός
- Ισορροπία εγκεφάλου μέσω των λαβυρίνθων (Ενσυνείδητος διαλογισμός με λαβύρινθο)
- Ανάπτυξη γνωσιακών δεξιοτήτων (σκέψη, μνήμη, συναισθηματική αυτορρύθμιση, συγκέντρωση, αναδόμηση αρνητικών σκέψεων)
ΜΕΡΟΣ Δ΄– Σάββατο 6 Απριλίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00.
H εφαρμογή της Ενσυνειδητότητας στην εφηβεία
Σημασία και Στόχοι εφαρμογής του mindfulness στην εφηβεία
Εφαρμοσμένες ασκήσεων Ενσυνειδητότητας:
- για αντιμετώπιση του στρες και του άγχους των εξετάσεων
- για βελτίωση της συγκέντρωσης και μεγαλύτερο αυτοέλεγχο
- για διαχείριση θυμού
- για συναισθηματική αυτορρύθμιση
- για ενίσχυση της αυτοεικόνας και της αυτοεκτίμησης
ΜΕΡΟΣ Ε ΄ – Σάββατο 13 Απριλίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00.
Α) Σχεδιασμός ατομικών και ομαδικών συνεδριών Mindfulness
Β) Αυτοσυμπόνια & Ευγνωμοσύνη και η σημαντικότητα του στην Ψυχική ανθεκτικότητα του παιδιού
- Ενσυνειδητότητα χρησιμοποιώντας τις σωματικές αισθήσεις
- Αυτοσυμπόνια και αυτοφροντίδα
- Καλλιέργεια της Ψυχικής ανθεκτικότητας μέσω της ευγνωμοσύνης
- Ενδυνάμωση ενσυναίσθησης και σύνδεσης με τους άλλους
- Πως διαμορφώνουμε μια αποτελεσματική στάση ανάλογα τη δυναμική της τάξης ή της ομάδας
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄– Κυριακή 14 Απριλίου 2024, ΏΡΑ: 11.00-14.00.
Ενσυνειδητότητα για γονείς παιδιών
- Εκπαίδευση Γονέων στην Ενσυνειδητότητα
- Πως βοηθάει η Ενσυνειδητότητα στη διαχείριση του στρες των γονέων
- Η δύναμη της ευγνωμοσύνης στο ρόλο του γονέα
- Πως οι γονείς να διδάξουν την Ενσυνειδητότητα στο παιδί
Τόπος διεξαγωγής: Χώρος Psychopedia Γεωργίου Βούρη 6, Αμπελόκηποι-Αθήνα (400 μέτρα από τον σταθμό του μετρό Πανόρμου).
*Επιπλέον δυνατότητα Διαδικτυακής (Online) παρακολούθησης μέσω της πλατφόρμας Zoom (Οι συμμετέχοντες θα λάβουν αναλυτικές οδηγίες για τη σύνδεση τους στην πλατφόρμα).
*Επιπλέον δυνατότητα Ασύγχρονης παρακολούθησης (Αποστολή των εισηγήσεων σε βίντεο ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να τις παρακολουθήσουν στο δικό τους χρόνο).
Σύνολο εκπαιδευτικών ωρών: 22 (συμπεριλαμβάνεται η παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, επιστημονικών άρθρων και η συγγραφή εργασίας).
Δίδεται Εκπαιδευτικό υλικό για κάθε ενότητα του προγράμματος και Πιστοποιητικό παρακολούθησης αναγνωρισμένο από τον Διεθνή φορέα International Mindfulness and Meditation Alliance.
Κόστος Προγράμματος: 370 ευρώ συμπεριλαμβανομένου, ΦΠΑ 24% (Δυνατότητα πληρωμής σε 3 δόσεις).
Για Ανέργους και Φοιτητές: 320 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (Δυνατότητα πληρωμής σε 3 δόσεις). Απαραίτητη η αποστολή πιστοποιητικού ανεργίας ή φοίτησης.
Για να κατοχυρώσετε τη θέση συμμετοχής μπορείτε να πραγματοποιήσετε την πληρωμή σε όποιον από τους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς σας εξυπηρετεί (ως αιτιολογία κατάθεσης συμπληρώνετε απλά το επώνυμο σας):
Τράπεζα Πειραιώς:
5091093829771
ΙΒΑΝ: GR40 0172 0910 0050 9109 3829 771
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Alpha Bank:
142002002013444
ΙΒΑΝ: GR2201401420142002002013444
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Εθνική:
132/002980-76
ΙΒΑΝ: GR4101101320000013200298076
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Eurobank:
0026-0099-37-0200741882
IBAN: GR8602600990000370200741882
Δικαιούχος: Γεωργακοπούλου Κωνσταντίνος-Σταυρούλα
Παρακαλούμε ενημερώστε μας για την κατάθεση σας καθώς και σε ποια τράπεζα έγινε ώστε να δηλώσουμε το όνομα σας με ένα μήνυμα στο info@psychopedia.gr ή με ένα τηλ. στο 210-6983155.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΩΝ
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου, Ψυχολόγος, Ειδίκευση στη Γνωσιακή – Συμπεριφορική Θεραπεία, Θεραπεία Αποδοχής και Δέσμευσης, Mindfulness for Children Diploma.
Η Σταυρούλα Γεωργακοπούλου σπούδασε Ψυχολογία στο Ε.Κ.Π.Α. Έχει εκπαιδευτεί στην Κλινική ψυχοπαθολογία, στον εθισμό στο διαδίκτυο και τη Διαταραχή του Μετατραυματικού Στρες. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν τη Νευροψυχιατρική του παιδιού, τις μαθησιακές δυσκολίες, τις ομάδες αυτογνωσίας και τα θετικά συναισθήματα. Είναι ειδικευμένη στο μοντέλο της Γνωσιακής – Συμπεριφορικής ψυχοθεραπείας, στην Θεραπεία Αποδοχής και Δέσμευσης και στο Mindfulness (Mindfulness for Children Diploma). Επίσης έχει εκπαιδευτεί στο Mindfulness Based Cognitive therapy. Είναι υπεύθυνη του Ελληνικού site Ψυχολογίας Psychopedia.gr (http://psychopedia.gr/) και ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών Ψυχικής υγείας και την εισήγηση σε θέματα που αφορούν την Ψυχική υγεία.
Εισηγήτρια: Θεοδότη Κωνσταντοπούλου, Ψυχολόγος, ΜSc Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου
Η Θεοδότη Κωνσταντοπούλου είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (Master) στην Ψυχολογία του Παιδιού και του Εφήβου από το Université de Tours στη Γαλλία. Έχει εκπαιδευτεί στη διαγνωστική προσέγγιση και αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία και στη θεραπευτική αντιμετώπιση παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Επίσης, έχει εκπαιδευτεί στο γνωσιακό συμπεριφορικό δράμα. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια γνωσιακών-συμπεριφοριστικών προσεγγίσεων σε παιδιά και εφήβους, συμβουλευτικής γονέων και παιγνιοθεραπείας. Έχει εκπαιδευτεί στο Mindfulness for children και στο Mindful parenting.
Εργάζεται από το 2008 ως ψυχολόγος και είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Ασχολείται κυρίως με τη θεραπευτική αντιμετώπιση παιδιών και εφήβων με αναπτυξιακές, ψυχοσυναισθηματικές και μαθησιακές δυσκολίες, είναι εισηγήτρια σεμιναρίων και συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς-νηπιαγωγεία. Επιπλέον, είναι συντονίστρια ομάδων σχολών γονέων.