Psychopedia.gr

Ποιοτικός και όχι ποσοτικός χρόνος με τα παιδιά

Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία

Ο ελεύθερος χρόνος των ενηλίκων είναι περιορισμένος, ωστόσο η ανάγκη των παιδιών να περνούν χρόνο με τους γονείς τους είναι μεγάλη. Η διαμόρφωση της προσωπικότητας και η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών συντελούνται σε μεγάλο βαθμό κατά την αλληλεπίδρασή τους με το οικογενειακό περιβάλλον. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να αξιοποιείται ο ελεύθερος χρόνος των γονέων προς όφελος των παιδιών.

Συχνά, οι απαιτήσεις και η ενεργητικότητα των παιδιών υπερβαίνουν τις αντοχές των γονέων, ωστόσο, είναι καλό να λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα και όχι η ποσότητα του χρόνου που ξοδεύουμε με τα παιδιά. Το όφελος που λαμβάνει το παιδί και η θετική επίδραση του παιχνιδιού με τους γονείς επιτυγχάνονται και σε μικρό χρονικό διάστημα, αρκεί οι γονείς να συμμετέχουν ενεργά στο παιχνίδι και να μην είναι παθητικοί παρατηρητές (π.χ., ο γονέας μπορεί να λύσει ένα παζλ μαζί με το παιδί και να μοιραστούν οι αρμοδιότητες παρά να δώσει τα παιχνίδια στο παιδί και να στέκεται παθητικά κοντά του, επιβλέποντάς το).

trust2-parents

Επιπλέον, ο ελεύθερος χρόνος χρειάζεται να καταμεριστεί ισόποσα σε όλα τα μέλη της οικογένειας ξεχωριστά. Με άλλα λόγια, είναι σημαντικό όλη η οικογένεια να περνά χρόνο μαζί και να μοιράζονται, μέσα από το παιχνίδι και διάφορες δραστηριότητες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, αλλά εξίσου σημαντικό είναι το κάθε μέλος να περνά ξεχωριστό χρόνο με τον καθένα μέσα στην οικογένεια. Δηλαδή, ο κάθε γονέας χρειάζεται να αφιερώνει χρόνο με όλα τα παιδιά μαζί αλλά και με το καθένα αντίστοιχα. Τα παιδιά δίνουν σημασία στη συνέπεια του γονέα. Αρκεί, λοιπόν, να εξηγήσουμε στο παιδί ότι δεν έχουμε πολύ χρόνο αλλά θα παίξουμε μαζί του για μισή ώρα, αντί να υποσχεθούμε ότι θα του αφιερώσουμε ολόκληρη μέρα που ίσως δεν γίνει ποτέ λόγω των υποχρεώσεων. Μισή ώρα ουσιαστικού και ποιοτικού χρόνου με το παιδί αρκεί για να καλυφθούν οι συναισθηματικές του ανάγκες μέσα στην ημέρα. Οι μακροπρόθεσμες υποσχέσεις δημιουργούν ελπίδα που εάν ματαιωθεί απογοητεύει τα παιδιά, για το λόγο αυτό φροντίζουμε να δίνουμε λίγο από το χρόνο μας καθημερινά με συνέπεια και ειλικρίνεια.

 

Σύντομο βιογραφικό Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου

Η Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. Κατέχει το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στη Σχολική Ψυχολογία του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο