Psychopedia.gr

Ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών;

Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ο πλήρης κατάλογος δικαιωμάτων για τα παιδιά και τους νέους κάτω από την ηλικία των 18 ετών καθορίζεται στη Συνθήκη Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού.

Τα δικαιώματα των παιδιών περιλαμβάνουν το δικαίωμα στην υγεία, την εκπαίδευση, την οικογενειακή ζωή, το παιχνίδι και την αναψυχή, σ’ ένα επαρκές βιοτικό επίπεδο. Τα δικαιώματα των παιδιών  και ανάγκες τους  αλλάζουν καθώς το παιδί μεγαλώνει.

Δείτε το Νέο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του Psychopedia.gr με θέμα: “Εκπαίδευση στην ανάπτυξη Ατομικών & Κοινωνικών δεξιοτήτων στο παιδί”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

Εκπαίδευση στην ανάπτυξη Ατομικών & Κοινωνικών δεξιοτήτων στο παιδί: ΝΕΟ Επιμορφωτικό Πρόγραμμα

 

Υπάρχουν τέσσερις γενικές αρχές που υποστηρίζουν τα δικαιώματα όλων των παιδιών:

  • Η μη-διάκριση. Όλα τα παιδιά έχουν το ίδιο δικαίωμα να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους σε όλες τις καταστάσεις και ανά πάσα στιγμή. Παραδείγματος χάριν, κάθε παιδί πρέπει να έχει ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από το φύλο του , τη φυλή, το έθνος, την υπηκοότητα, τη θρησκεία, την ανικανότητα, την προέλευση, το σεξουαλικό προσανατολισμό κ.α.
  • Η διαφύλαξη των συμφερόντων του παιδιού.Παραδείγματος χάριν, κατά λήψη των εθνικών δημοσιονομικών αποφάσεων που έχουν επιπτώσεις στα παιδιά, η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει πώς οι περικοπές θα έχουν αρνητικές συνέπειες στα συμφέροντα του παιδιού.
  • Το δικαίωμα στην επιβίωση και την ανάπτυξη.Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις βασικές υπηρεσίες και ίσες ευκαιρίες να επιτύχουν την πλήρη ανάπτυξή τους. Παραδείγματος χάριν, ένα παιδί με ειδικές ανάγκες πρέπει να έχει αποτελεσματική πρόσβαση στην εκπαίδευση και την υγειονομική περίθαλψη για να επιτύχει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
  • Σεβασμός στις απόψεις του παιδιού. Η φωνή του παιδιού πρέπει να ακούγεται και να είναι σεβαστή σε όλα τα θέματα σχετικά με τα δικαιώματά του/της. Παραδείγματος χάριν, οι γονείς πρέπει να συζητούν με τα παιδιά πριν λάβουν κάποια απόφαση  που έχει επίπτωση  σε αυτά.

Πηγή : http://www.childrensrights.ie

 

 

 

Σύντομο βιογραφικό Ιωάννας Μπάτζου

H Ιωάννα Μπάτζου είναι Ψυχολόγος και Νηπιαγωγός, φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας».  Αποφοίτησε το 2005 από το τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. και κατά την διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε εθελοντικά στο ίδρυμα «Άγιος Δημήτριος» της Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο απεξάρτησης εφήβων του ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Το 2010 αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. Το 2011 συμμετείχε ως νηπιαγωγός με υποτροφία στο πρόγραμμα Leonardo da Vinci που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον Παιδικό Σταθμό δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και ως παιδαγωγός στο Κ.Ε.Κ. Eurotraining. Από τον Δεκέμβριο του 2015 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας». Έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια σε ποικίλα θέματα ψυχολογίας. Εργάζεται στη Μέριμνα του παιδιού στο πρόγραμμα «Ζεστή Αγκαλιά» συμμετέχει σε εθελοντική δράση του Α.Π.Θ. για τους πρόσφυγες.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο