Psychopedia.gr

Πένθος: Aντιμετωπίζοντας την απώλεια αγαπημένου προσώπου.

Η αντιμετώπιση της απώλειας ενός στενού φίλου ή μέλους της οικογένειάς σας μπορεί να είναι μια από τις πιο δύσκολες περιόδου που μπορεί να αντιμετωπίσει ο περισσότερος κόσμος. Όταν χάνουμε έναν σύζυγο, έναν αδελφό ή έναν γονέα, η θλίψη μας μπορεί να είναι ιδιαίτερα έντονη. Η απώλεια νοείται ως φυσικό μέρος της ζωής, αλλά αυτό δεν σημαίνει για τα περισσότερα άτομα ότι μπορούν να ξεπεράσουν εύκολα το σοκ και τη σύγχυση, που οδηγεί σε παρατεταμένες περιόδους θλίψης ή κατάθλιψης. Η θλίψη μειώνεται συνήθως καθώς η ένταση μειώνεται όσο περνάει ο καιρός, αλλά το πένθος είναι μια σοβαρή και επίπονη “δοκιμασία” η οποία αντέχει στο χρόνο.

Όλοι αντιδρούν διαφορετικά στον θάνατο και το κάθε άτομο συμπεριφέρεται και την αντιμετωπίζει σύμφωνα με τους προσωπικούς του μηχανισμούς. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να ανακάμψουν από μια απώλεια μόνοι τους μέσα κατά το πέρασμα του χρόνου εάν έχουν κοινωνική υποστήριξη και βρίσκονται σε ένα υγιές περιβάλλον. Μπορεί να χρειαστούν μήνες ή χρόνος για να αντιμετωπιστεί η ζημιά. Δεν υπάρχει “κανονική” χρονική περίοδος για να θρηνήσει κάποιος. Μην περιμένετε να περάσετε από τις φάσεις της θλίψης, καθώς οι νέες έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν περνούν τα στάδια ως προοδευτικά βήματα.

Εάν η σχέση σας με τον αποθανόντα ήταν δύσκολη, αυτό θα προσθέσει επίσης μια άλλη διάσταση στη διαδικασία θλίψης. Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος παραπάνω και αρκετή σκέψη πριν μπορέσετε να κοιτάξετε ξανά τη σχέση που είχατε και να την προσαρμόσετε με την απώλεια.

Οι άνθρωποι είναι ανθεκτικοί, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από εμάς μπορούν να υπομείνουν απώλεια και στη συνέχεια να συνεχίσουν τη ζωή τους. Αλλά μερικοί άνθρωποι μπορεί να αγωνίζονται με τη θλίψη για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους και να αισθάνονται ανίκανοι να πραγματοποιούν τις καθημερινές δραστηριότητες τους. Αυτή η κατηγορία είναι σίγουρο ότι βιώνει μια πιο περίπλοκη θλίψη. Τα άτομα αυτά διαχειριστούν την δύσκολη κατάσταση πρέπει να βοηθηθούν από έναν ψυχολόγο ή ειδικό ψυχικής υγείας.

Για να διαχειριστείτε την θλίψη μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω χρήσιμες μεθόδους που θα σας βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της απώλειας:

Μιλήστε για το θάνατο του αγαπημένου σας προσώπου με φίλους και συναδέλφους, για να καταλάβετε τι συνέβη και θυμηθείτε τον φίλο ή το μέλος της οικογένειάς σας. Η άρνηση του θανάτου είναι ένας εύκολος τρόπος για να απομονώσετε τον εαυτό σας από το γεγονός αλλά στο τέλος η σκέψη θα γυρίσει ξανά σε αυτό χωρίς αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι δοκιμάζουν κάθε είδους συναισθήματα μετά το θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου. Η θλίψη, ο θυμός, η απογοήτευση και ακόμη και η εξάντληση είναι όλα φυσιολογικά συναισθήματα.

Φροντίστε τον εαυτό σας και την οικογένειά σας. Το να τρώτε καλά, να ασκείστε και να απολαμβάνετε τη ζωή σας θα βοηθήσει να αντιμετωπίσετε κάθε μέρα θλίψης και να προχωρήσετε προς τα εμπρός.

Βγείτε και βοηθήστε άλλα άτομα που αντιμετωπίζουν την απώλεια. Βοηθώντας τους άλλους έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα διότι σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα. Η ανταλλαγή ιστοριών για τον αποθανόντα μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε ακόμα καλύτερα το πένθος.

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Πένθος – Απώλεια και κατάλληλη διαχείριση” το οποίο θα διεξαχθεί την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019, ώρα 12:00-14:00. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/neo-seminario-penthos-apolia-ke-katallili-diachirisi-2712019/

Θυμηθείτε και γιορτάστε τις ζωές των αγαπημένων σας. Η διαδικασία περιλαμβάνει τη δωρεά σε μια αγαπημένη φιλανθρωπία του αποθανόντος, τη διαμόρφωση φωτογραφιών των στιγμών διασκέδασης, δώστε το όνομα του αποθανόντος σε ένα νέο μέλος που μόλις γεννήθηκε για να το κρατήσετε στην μνήμη σας με τα ομορφότερα συναισθήματα. Μόνο εσείς γνωρίζετε πως να τιμήσετε την μνήμη του αγαπημένου σας προσώπου.

Εάν αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να προχωρήσετε ή είστε έντονα συγκλονισμένοι από τα συναισθήματά σας, ίσως είναι χρήσιμο να μιλήσετε με έναν ψυχολόγο ή άλλο επαγγελματία ψυχικής υγείας που μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματά σας και να βρείτε τρόπους να επιστρέψετε στην κανονικότητα και τα συνεχίσετε τη ζωή σας φυσιολογικά.

Πηγή: http://www.apa.org

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο