Psychopedia.gr

Πέντε θεραπευτικά βήματα για την “επούλωση των πληγών” του εθισμού

Πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται με τους εθισμούς στη σημερινή αγχωτική κοινωνία. Το ποτό, η χρήση ναρκωτικών, η υπερκατανάλωση τροφής, η σεξουαλικός καταναγκασμός, και τα τυχερά παιχνίδια είναι μια σειρά από τρόπους, με τους οποίους τα άτομα προσπαθούν να ικανοποιηθούν και να ξεχάσουν τα προβλήματά τους. Αυτές οι άστοχες οι μέθοδοι έχουν όλες ένα κοινό στοιχείο που επιτρέπουν στο άτομο να επιτύχει προσωρινά μια διαφορετική κατάσταση συνείδησης προκειμένου να αποφύγει οδυνηρά συναισθήματα τα οποία έχει μέσα του.

Το αλκοόλ και τα ναρκωτικά δημιουργούν μεταβαλλόμενες καταστάσεις στο μυαλό, αλλά η υπερκατανάλωση τροφής, τα τυχερά παιχνίδια, ή ο εθισμός στο σεξ μπορεί να προκαλέσουν επίσης μεγάλα προβλήματα . Για όσους είναι εθισμένοι στο φαγητό, ο συγκεκριμένος τύπος εθισμού προσφέρει την προσωρινή αίσθηση ότι το άτομο μπορεί να γεμίσει προσωρινά εσωτερικά με το να νομίζει ότι ικανοποιεί την πείνα του.

Μπορούν τα εθισμένα άτομα να μάθουν να αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους σε έναν πιο υγιήτρόπο; Μπορούν να ληφθούν μέτρα, τα οποία θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση του εθισμού; Μερικά από αυτά τα μέτρα είναι τα εξής:

1. Γίνετε μέλος μιας ομάδας υποστήριξης. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες υποστήριξης ατόμων με εθισμό. Ανώνυμοι Αλκοολικοί, κέντρα για την αποτοξίνωση των ατόμων από τα ναρκωτικά ή τον τζόγο κ.α. Στα κέντρα αυτά δημιουργούνται ομάδες στις οποίες εθισμένα άτομα μπορούν βοηθηθούν από ειδικούς αλλά και βοηθήσουν οι ίδιοι τον εαυτό τους καθώς έρχονται σε επαφή με άτομα που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα εθισμού.

2. Εξερευνήστε ζητήματα που ο εθισμός μπορεί να καλύπτει. Συχνά, οι άνθρωποι καταφεύγουν σε ανθυγιεινές μεθόδους αντιμετώπισής του εθισμού, επειδή παλεύουν με οδυνηρά συναισθήματα ή / και τραυματικές καταστάσεις που δεν έχουν ακόμα ανακαλύψει ότι μπορεί να βιώσουν. Αναζητώντας ειδικό, έναν θεραπευτή το εθισμένο άτομο θα μάθει πραγματικά αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης καθώς γνωρίζει όλο και περισσότερα πράγματα για το συγκεκριμένο τύπο εθισμού που αντιμετωπίζει.

3. Ανακαλύψτε τα όρια του εθισμού σας. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να τεστάρετε τον εαυτό σας και τις αντοχές στον εθισμό τον οποίο έχετε. Το στοιχείο αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε μια πληρέστερη και καλύτερη γνώση της ασθένειας αλλά επίσης βοηθάει στο να κερδίσετε τη χαμένη σας αυτοεκτίμηση.

4. Μάθετε να βιώνετε τα συναισθήματα και όχι να τα αποφεύγετε. Οι εθισμοί είναι συχνά ένας εύκολος τρόπος για να ξεφύγετε από οδυνηρά συναισθήματα, αλλά αυτό είναι μόνο μια προσωρινή λύση και όσο συνεχίζεται κάνει το πρόβλημα πολύ χειρότερο.

5. Κρατήστε σημειώσεις για τα συναισθήματα σας. Κάθε φορά που αισθάνεστε ενεργοποιείται ο εθισμός μέσα σας προσπαθήστε να γράψετε σε ένα χαρτί ότι αισθάνεστε εκείνη τη δύσκολη στιγμή, είναι μια τεχνική, η οποία μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη ειδικά πριν πάτε για ύπνο, ειδικά αν έχετε την τάση να μετατρέπετε τις δύσκολες αυτές σκέψεις σε ρουτίνα ή σε καταστάσεις με έντονο στρες.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο