Psychopedia.gr

Παιδιά με ΔΕΠ-Υ: Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο σχολείο

Αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια γεγονός το ότι τα παιδιά με υπερκινητικές διαταραχές δυσκολεύονται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να ενεργοποιούν και να δραστηριοποιούν το αριστερό τους ημισφαίριο, να συνεργάζονται, να τηρούν κανόνες λεκτικούς και σημασιολογικούς, να ακολουθούν συγκεκριμένες μνημονικές οδηγίες, να προσαρμόζονται συνεχώς σε νέες απαιτήσεις, να απαντούν και να συγκρατούν μακροσκελή κείμενα, κατά γράμμα και κατά σειρά, και εν γένει να διατηρούν ενεργή την αναπαράσταση λεκτικών ερεθισμάτων.

Ακόμα και σήμερα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να δημιουργήσει ειδικά προγράμματα με ερεθίσματα, κατά την ώρα της διδασκαλίας, τα οποία να απευθύνονται και στο δεξί ημισφαίριο, δηλαδή και στα παιδιά τα οποία έχουν υπερκινητικές ή άλλες απλές διαταραχές ελλειμματικής προσοχής, έτσι ώστε να μπορούν και αυτά να αφομοιώνουν με το δικό τους τρόπο αλλά και να είναι πολύ περισσότερο ενεργά και συμμετοχικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Έχει βρεθεί ότι τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ-(Ελλειμματική Προσοχή-Υπερκινητικότητα μέσα στην εκπαιδευτική πράξη- έχουν την τάση να συλλαμβάνουν πολύ περισσότερα ερεθίσματα -αλλά ταυτόχρονα -όσον αφορά τη χρονική διάσταση.

Κατά συνέπεια ο χρόνος που χρειάζονται προκειμένου να ανακαλέσουν το γνωστικό αντικείμενο είναι μεγαλύτερος από το χρόνο που χρειάζονται τα μη υπερκινητικά παιδιά, στην ίδια εκπαιδευτική διαδικασία.

Διάγνωση της ΔΕΠ-Υ και Θεραπεία

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) είναι μία από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, η οποία συνεχίζεται ακόμα και στην ενήλικη ζωή. Εμφανίζεται στο 5-7% του μαθητικού πληθυσμού με σχέση συνήθως 3:1 υπέρ των αγοριών στα κοινοτικά δείγματα και 10:1 υπέρ των αγοριών στα κλινικά δείγματα.

Αν και η ΔΕΠ-Υ συγκαταλέγεται στις πλέον διαδεδομένες διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, η πλήρης κατανόηση της φύσης της διαταραχής αποτέλεσε μια συνεχή πρόκληση για τους επιστήμονες τα τελευταία 100 χρόνια. Η διαταραχή προκαλείται από πολλές αιτίες, οι οποίες έχουν τις ρίζες τους τόσο σε δομο-λειτουργικό επίπεδο, όπου παρατηρούνται ανατομικές ανωμαλίες αλλά και μειωμένη δραστηριότητα στο προμετωπιαίο φλοιό και με το μεταιχμιακό σύστημα, αλλά και σε νευροχημικό επίπεδο στο οποίο φαίνεται ότι τα άτομα με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν προβλήματα με τους νευροδιαβιβαστές ντοπαμίνη και νορεπινεφρίνη.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: Εκπαίδευση στην ανάπτυξη Ατομικών & Κοινωνικών δεξιοτήτων στο παιδί με Βιωματικές δραστηριότητες.  Έναρξη: Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020.

Επιπλέον Δυνατότητα E- Learning Παρακολούθησης (αποστολή όλων των εισηγήσεων σε βίντεο και εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή pdf)

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/programma-ekpaideysi-stin-anaptyxi-atomikon-amp-koinonikon-dexiotiton-sto-paidi-viomatikes-drastiriotites/

 

Πηγή: iatronet.gr

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο