Psychopedia.gr

“Νιώθουμε άδειοι”: Πως να αντιμετωπίσουμε τα αισθήματα “κενού”.

To να αισθανόμαστε άδειοι κατά καιρούς μπορεί να θεωρηθεί ως κάτι φυσιολογικό, μέρος της καθημερινότητας για τον άνθρωπο. Όταν όμως βιώνουμε επίμονα συναισθήματα “κενότητας”, τότε θα πρέπει να αναλογιστούμε τους λόγους, για τους οποίους αισθανόμαστε έτσι.

Τι είναι ακριβώς το αίσθημα του “κενού”;

Δεν έχουμε την αίσθηση του σκοπού.
Αισθανόμαστε ότι δεν έχει νόημα η ζωή μας.
Δεν είμαστε ευχαριστημένοι, αλλά δεν είμαστε και ιδιαίτερα λυπημένοι.
Εάν κάποιος μας ρωτούσε πώς αισθανόμαστε, θα μπορούσαμε να απαντήσουμε: “Δεν ξέρω”.

Τι προκαλεί τα συναισθήματα της κενότητας;

Κανείς δεν γνωρίζει σίγουρα και μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία αιτίες. Ένας κοινός λόγος για τον οποίο μπορεί να νιώθουμε άδειοι είναι η αυτο-αποξένωση – η αίσθηση ότι είμαστε ξένοι με τον εαυτό μας. Αυτή η αίσθηση αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου, συνήθως ως αποτέλεσμα της απομάκρυνσης ανεπιθύμητων συναισθημάτων.

Τα συναισθήματά μας είναι μια σημαντική πτυχή της εμπειρίας του εαυτού και την ποιότητα ζωής μας, αλλά οι περισσότεροι από εμάς έχουν κάποιο βαθμό δυσκολίας που μας επιτρέπει να έχουμε κάποια αισθήματα. Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να μην βιώσουν, για παράδειγμα.

Τι συμβαίνει με τα συναισθήματά μας όταν αρνούμαστε να τα αναγνωρίσουμε; 

Τις περισσότερες φορές αυτά τα συναισθήματα “κολλάνε” στη σκέψη μας ως ανεπιθύμητα, τα “σπρώχνουμε” μακριά αλλά στο τέλος δεν πετυχαίνουμε να τα ξεχάσουμε με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημείο να νιώθουμε “κενοί” μέσα μας που ουσιαστικά δεν τα έχουμε ξεπεράσει.

Ακολουθούν κάποιο τρόποι, τους οποίους θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε για να ξεπεράσουμε αυτή την κατάσταση:

Aς σταματήσουμε να ψάχνουμε “εκεί έξω” για μια αίσθηση του σκοπού. Ο σκοπός μας πηγάζει από τη μοναδικότητά μας. Δεν είναι κάτι που “επιπλέει” γύρω από τη γη ανεξάρτητα σαν ένα σύννεφο, που μας περιμένει να το βρούμε. Εάν δεν έχουμε μια ισχυρή αίσθηση του ποιοι είμαστε, μπορεί να είναι δύσκολο να έρθουμε σε επαφή με το σκοπό μας.

Ας ρωτήσουμε τον εαυτό μας πώς μπορούμε να αισθανθούμε αν δεν είμαστε ¨άδειοι”. Πρέπει να κοιτάξουμε το παρελθόν μας και το μέλλον μας. Τι μας συμβαίνει ότι το σκεπτόμαστε;  Οποιαδήποτε αποκαλούμενα αρνητικά συναισθήματα, όπως ο θυμός, η απογοήτευση ή η απόγνωση, μας δείχνουν τι μπορεί να κρύβεται κάτω από μια “απαλή κουβέρτα” κενού. Θα πρέπει να προστατέψουμε τον εαυτό μας από κάτι που δεν γνωρίζουμε; Μπορούμε να είμαστε περίεργοι αλλά όχι επικριτικοί με τον εαυτό μας.

Ας αγκαλιάσουμε τα συναισθήματά μας, όποια και να΄ναι. Αυτό είναι το ίδιο με την αγκαλιά μας. Αν τα συναισθήματα δεν είναι κυριολεκτικά μέρος μας, είναι όμως μια αξιόπιστη αντανάκλαση μας σε αυτή τη στιγμή. Πώς αισθανόμαστε σε μια δεδομένη στιγμή είναι ο δρόμος που μας συνδέει με τον αυθεντικό μας εαυτό. Ας κάνουμε μια μικρή εποικοδομητική προσπάθεια σε οποιαδήποτε συναισθήματα έχουμε και ας θυμηθούμε: ο στόχος μας είναι η περιέργεια και η συμπόνια και όχι η κρίση.

Ας μοιραστούμε την αίσθηση κενότητας με άλλους ανθρώπους. Αν μοιραστούμε τα συναισθήματα μας με άλλα άτομα που μπορούμε να εμπιστευτούμε , τότε θα νιώσουμε καλύτερα διότι είναι πιθανό να αποβάλουμε ένα μεγάλο μέρος του ψυχολογικού “βάρους” που “κουβαλάμε”.

Δεν υπάρχει λόγος ντροπής. Όταν αισθανόμαστε “κενό” δεν σημαίνει απαραίτητα ότι νιώθουμε λάθος ή ότι δεν κάνουμε κάτι σωστά. Δεν πρέπει να ντρεπόμαστε για τον εαυτό μας, όπως επίσης δεν πρέπει να ντρεπόμαστε να μοιραζόμαστε αυτό που νιώθουμε με κοντινά σε εμάς πρόσωπα.

Δοκιμάστε τη θεραπεία. Ένας καλός θεραπευτής κρατά έναν “μεταφορικό καθρέφτη”, βοηθώντας μας να δούμε και να εκτιμήσουμε ποιοι είμαστε. Αν χρειαζόμαστε λίγη βοήθεια, μπορούμε να επιλέξουμε ένα ειδικό ψυχικής υγείας.

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά.
Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι:
ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ.
Ζητήστε οικονομική προσφορά για πακέτο συνεδριών και κλείστε ραντεβού με τον κατάλληλο Ψυχολόγο του Psychopedia.gr. Μπορείτε να μας καλέσετε στα τηλ. 2106413306-6934650265.

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο