Psychopedia.gr

Μειώνουμε το άγχος μας, αναπνέουμε σωστά με το Mindfulness!

Το άγχος δεν είναι πάντα επιζήμιο για την υγεία μας. Μας βοηθά με ένα τρόπο να κάνουμε απολογισμό των πράξεων και της κατάστασης της ζωής μας. Μπορεί να μας δώσει μια ψυχοφυσιολογική ώθηση για να κάνουμε διορθωτικές ενέργειες ή να αποφύγουμε τον κίνδυνο. Όταν νιώθουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας κάπως ανήσυχοι για ζητήματα που μας απασχολούν, αυτό το γεγονός μπορεί να αποδειχθεί το συστατικό που θα μας ωθήσει σε μια υγιή αλλαγή.

Το πρόβλημα με το άγχος μας προκύπτει όταν μας “κατακλύζει” και όταν εμποδίζει την ομαλή λειτουργικότητα μας σε καθημερινή βάση. Αν μπορούμε με ένα τρόπο να δώσουμε εικόνα στο άγχος μας είναι όταν σε μια λίμνη ατάραχη με ήρεμα νερά που είναι ο εαυτός μας ενεργήσει το άγχος δηλαδή ο αέρας που θα φουσκώσει τα νερά, θα τα αναταράξει με αποτέλεσμα να μας δημιουργήσει εκτός από έντονη ανησυχία και την δυσκολία να μπορούμε να δούμε καθαρά και μην μπορούμε να χαλαρώσουμε.

Το άγχος μας “μαλακώνει” όταν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο ανάμεσα στον εαυτό μας και σε αυτό που βιώνουμε. Όταν προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το άγχος με μεθόδους που δεν είναι ιδανικές για εμάς, τότε αυτό επιδρά αρνητικά στην υγεία και στην ευημερία μας. Μπορούμε να επιλέξουμε να ακολουθήσουμε ένα παραγωγικό και συνάμα αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης του άγχους μας ξεκινώντας με την αναπνοή μας.

Mία πολύ αποτελεσματική μέθοδος για να αντιμετωπίσουμε το άγχος μας είναι το Mindfulness (Ενσυνειδητότητα). Όσο δύσκολο κι αν φαντάζει το να “αδειάσουμε” από σκέψεις ή να εστιάσουμε την προσοχή μας σε ένα πράγμα τη φορά,πρόκειται για κάτι που εξασκείται και μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την τεχνική του mindfulness.

Η σημασία της διαφραγματικής αναπνοής του Mindfulness (Eνσυνειδητότητα)

Eίναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε διαδαχθούμε να αναπνέουμε σωστά, με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να μειώσουμε το στρες και τον πανικό που αρκετά μπορεί να βιώνουν καθημερινά. Η διαφραγματική αναπνοή ή αλλιώς η αναπνοή από την κοιλιακή χώρα, είναι πολύ χρήσιμη για την ηρεμία του σώματος επειδή είναι ο τρόπος να αναπνέουμε φυσικά όταν κοιμάστε ή χαλαρώνουμε.

Ο τρόπος αναπνοής μας:

  • Mπορούμε να ξεκινήσουμε με την διαδικασία αναπνοής τοποθετώντας απαλά τα χέρια στην κοιλιά μας.
  • Για αναπνεύσουμε με κανονικό και φυσιολογικό τρόπο, πρέπει κατά το στάδιο της εισπνοής να είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό και αντίστοιχα στο στάδιο της εκπνοής.
  • Να νιώσουμε την κοιλιά μας ότι ανεβαίνει και πέφτει αντίστοιχα με την εισπνοή και εκπνοή αντίστοιχα.

Ο λόγος για τον οποίο η διαφραγματική αναπνοή είναι τόσο αποτελεσματική και μας βοηθά να χαλαρώσουμε και μειώσουμε το άγχος και τον πανικό είναι γιατί ρυθμίζει με αρμονία τον ακανόνιστο τρόπο αναπνοής μας σε στιγμές απόλυτου άγχους. Είναι γνωστό, θα το έχουμε βιώσει οι περισσότεροι ότι σε φάση πανικού η αναπνοή μας γίνεται απίστευτα γρήγορα, ακανόνιστα και με ρηχό τρόπο. Αναπνέουμε εκείνη τη στιγμή από το στήθος και το λαιμό μας. Αντίθετα όταν αναπνέουμε από το διάφραγμά μας βοηθά να ρυθμίσουμε τον τρόπο που αναπνέουμε και να αισθανθούμε μεγάλη αποφόρτιση, ισορροπία και χαλαρότητα.

Πηγή: www.mindful.org

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Άγχος – Σύγχρονες μέθοδοι διαχείρισης & Εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης Mindfullness”. Σάββατο 2 Ιουνίου 2018 ώρα 16:00-19:00. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

Άγχος – Σύγχρονες μέθοδοι διαχείρισης & Εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης Mindfullness -Εκπαιδευτικό σεμινάριο

 

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο