Psychopedia.gr

«Μειωμένη συγκέντρωση…ο εχθρός του διαβάσματος»

Της Ευρυδίκης Νεραντζή, Ψυχολόγου, Msc Συνθετική Θεραπευτική Συμβουλευτική

Όλο και πιο συχνά ακούω  γονείς να διαμαρτύρονται  πως τα παιδιά τους δεν είναι συγκεντρωμένα τόσο στο σχολείο, όσο και όταν διαβάζουν στο σπίτι με αποτέλεσμα να χαζεύουν και οι ώρες του διαβάσματος να δείχνουν ατελείωτες. Πως όμως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί, ώστε να συγκεντρώνεται ευκολότερα και να ολοκληρώνει τις σχολικές του εργασίες μέσα στον απαιτούμενο χρόνο, πριν φτάσουμε σε κάποιον ειδικό?

Το πρώτο μέλημα της οικογένειας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός σταθερού για μελέτη περιβάλλοντος,  που θα ενθαρρύνει και θα προϊδεάσει θετικά  το παιδί για να διαβάζει μαθήματα του. Σε κάθε περίπτωση τηλεόραση ραδιόφωνο ή άλλες συσκευές   που θα αποσπάσουν την προσοχή του  παιδιού, είναι ξεκάθαρο ότι θεωρούνται απαγορευτικές όταν το παιδί μελετάει.

Ο  χώρος μελέτης ενός παιδιού θα πρέπει να είναι όχι μόνο τακτοποιημένος και ήσυχος, αλλά και συγκεκριμένος, ώστε το παιδί να αναζητά και να βρίσκει εύκολα ό,τι του χρειάζεται κάθε φορά χωρίς να χρονοτριβεί άσκοπα. Βιβλία και τετράδια  είναι απαραίτητο να είναι οργανωμένα και σε  συγκεκριμένες θέσεις στην βιβλιοθήκη, ώστε να τα βρίσκει γρήγορα, να μην τα χάνει και κυρίως να μην τα ξεχνάει.

Το γραφείο ή το δωμάτιο στο οποίο διαβάζει το παιδί είναι καλό, να μην είναι «φορτωμένο» από παιχνίδια αντικείμενα ή ερεθίσματα που μπορεί να δημιουργούν χαοτική αίσθηση και να του αποσπούν την προσοχή.  Ένα παιδί που εύκολα βαριέται ή που δεν το χαρακτηρίζει ιδιαίτερος ενθουσιασμός για τις σχολικές του εργασίες, πολύ πιο εύκολα θα αποσπάται σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε εξωσχολικά ερεθίσματα.

Μετά την επιστροφή του παιδιού από το σχολείο είναι απαραίτητος λίγος χρόνος ξεκούρασης των παιδιών, ενώ αμέσως μετά το παιδί θα πρέπει να ανατρέχει στο εβδομαδιαίο του πρόγραμμα το οποίο προτείνεται να είναι εμφανές αναρτημένο στο δωμάτιο του παιδιού, ώστε να το καθοδηγεί καθημερινά και να του υπενθυμίζει τις δραστηριότητες του σχολικές ή μη. Οι χρόνοι διαβάσματος θα πρέπει να είναι και αυτοί οριοθετημένοι, καθώς η πολύωρη ενασχόληση και το πολύωρο διάβασμα σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει και αποτελεσματικό διάβασμα. Να ενθαρρύνουμε το παιδί και να το βοηθούμε  να ακολουθεί συγκεκριμένους χρόνους για τα μαθήματα του ανάλογα με την βαρύτητα που αυτά έχουν. Φυσικά θα πρέπει να το βοηθάμε όταν δυσκολεύεται όχι όμως να υποκαταστήσουμε τη δική του σκέψη. Καλό επίσης  είναι να γίνονται ολιγόλεπτα   διαλείμματα αν το παιδί έχει κουραστεί ή διαβάζει ένα δύσκολο μάθημα πολλή ώρα.

Τέλος θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στο παιδί από την αρχή της σχολικής χρονιάς πως οι όποιες εξωσχολικές δραστηριότητες υπάρχουν, έπονται των σχολικών και συμμετέχουμε σε αυτές μόνο όταν έχουμε τελειώσει με το διάβασμα και τις εργασίες του σχολείου για την επόμενη  μέρα.

Είναι σημαντικό λοιπόν να θυμόμαστε πάντα  ότι η οργάνωση τόσο του χώρου όσου και  του χρόνου και των μαθημάτων του παιδιού αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα συγκέντρωσης

Και  μια συμβουλή για τους γονείς: Η σχολική τσάντα θα πρέπει να ετοιμάζεται από το ίδιο το παιδί κάθε βράδυ. Είναι δική υποχρέωση και πάνω από όλα δική του ευθύνη…

Δείτε το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: 25/02/2018 “Παιδικό Ιχνογράφημα – Αξιολόγηση, Ερμηνεία & Διαχείριση”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

25/02/2018 Παιδικό Ιχνογράφημα – Αξιολόγηση, Ερμηνεία & Διαχείριση – Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

 

Σύντομο βιογραφικό Ευρυδίκης Νερατζή

H Ευρυδίκη Νεραντζή είναι απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έλαβε μεταπτυχιακή κατάρτιση ως εκπαιδεύτρια Συνθετικής Θεραπευτικής Συμβουλευτικής από το Counseling &Psychotherapy Central Awarding Body.Το 2016 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές  στο τμήμα Μεταπτυχιακών  Σπουδών   «Διοίκησης Μονάδων Υγείας» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Πατρών. Παράλληλα μετεκπαιδεύτηκε από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην  «Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία» στον τομέα της Αξιολόγησης – Διάγνωσης  –θεραπευτικής  Αποκατάστασης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Εργάστηκε συστηματικά ως ψυχολόγος πρώτα στην Κοινωνική Υπηρεσία Νομού Πρέβεζας, ενώ το  2015 υπηρέτησε ως  Ψυχολόγος – Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο  Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λευκάδας. Τομείς Εξειδίκευσης της είναι η οικογενειακή συμβουλευτική , η διαχείριση  άγχους, οι κρίσεις πανικού, η συμβουλευτική γονέων , οι μαθησιακές δυσκολίες, η θετική φροντίδα άνοιας.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Email: vicky1ner@yahoo.gr

Τηλ.6972689286

Πρέβεζα 48100

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο