Psychopedia.gr

Μεταφέροντας τους φόβους μου στα παιδιά. Μπορώ να το αποτρέψω;

Της Ευρυδίκης Νεραντζή, Ψυχολόγου, Msc Συνθετική Θεραπευτική Συμβουλευτική.

Οι άνθρωποι  που έχουν συγκεκριμένους φόβους συχνά ανησυχούν για τη μεταφορά των φόβων τους στα παιδιά τους. Η ιδέα και η εικόνα μιας βελόνας όταν θα πρέπει να κάνουμε εξετάσεις αίματος μας προκαλεί συχνά έντονο άγχος. Όπως επίσης και η προοπτική ενός εμβολίου, κάτι που τα παιδιά συχνά αντιμετωπίζουν με πολύ άγχος και μεγάλη συναισθηματική φόρτιση.

Η θέα επίσης των σκυλιών ή γενικά η συνύπαρξη  με ζώα, αποτελεί εξίσου αγχογόνα  κατάσταση που συνήθως την μεταφέρουμε και στα παιδιά μας. Συνεχώς τους εφιστούμε την προσοχή και τα αποτρέπουμε να πλησιάζουν ζώα ακόμα και όταν αυτά είναι ήρεμα και η προσέγγιση του κρίνεται ασφαλής.

 

Πώς μπορούμε όμως να αποτρέψουμε αυτή την μεταφορά των φόβων μας στα παιδιά;

 

  1. Εάν έχετε έναν επίμονο φόβο, αφήστε άλλους ενήλικες στη ζωή του παιδιού σας να ελέγχουν ή να διαχειριστούν μια αντίστοιχη αγχογόνα κατάσταση. Για παράδειγμα, αν πρέπει να συνοδεύσετε το παιδί σας σε έναν γιατρό για να υποβληθεί σε εξετάσεις αίματος μην πάτε μόνοι σας. Αφήστε να σας συνοδεύει και άλλο ένα ενήλικο μέλος με το οποίο το παιδί αισθάνεται ασφαλές ή αποφύγετε να είστε εσείς εκεί σε μια τέτοια περίσταση. Το πιθανότερο είναι νιώθοντας εσείς φόβο στη θέα του αίματος ή της βελόνας να μεταφέρετε με τη στάση σας και τη «γλώσσα του σώματος» σας το άγχος και την συναισθηματική σας κατάσταση στα παιδιά.

Αν πρέπει να επισκεφτείτε φίλους με ζώα ζητήστε τους να σας βοηθήσουν, ώστε να εξοικειωθούν τα παιδιά με την εικόνα και την παρουσία των σκύλων για παράδειγμα. Παίζοντας μαζί τους ή δείχνοντας τις ικανότητες των τετράποδων φίλων τους τα παιδιά σας, αυτά εμπλέκονται μαζί τους , υιοθετώντας  ένα ασφαλή τρόπο.

  1. Προσέξτε τον τρόπο ομιλίας και του υψηλούς τόνους αποφεύγοντας λέξεις ή εκφράσεις που αυξάνουν την ένταση ή την έκταση μιας πιθανής αγχογόνας κατάστασης.
  2. Για τα μικρά παιδιά, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε τις δικές σας ιστορίες ή τους δικούς σας χαρακτήρες αν δυσκολεύονται να κοιμηθούν ή φοβούνται το βράδυ να κοιμηθούν μόνα τους, χρησιμοποιώντας στρατηγικές για να αντιμετωπίσετε καταστάσεις όπου αισθάνονται αναστατωμένα ή φοβισμένα.

Ενημερωθείτε για  βιβλία που αφορούν την αντιμετώπιση των φόβων ή την σημαντικότητα της υπομονής ως αρετής για να ξεπερνούμε δύσκολες καταστάσεις και γενικότερα την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και περάστε δημιουργικό χρόνο διαβάζοντας και συζητώντας μαζί τους. αναλύοντας τους χαρακτήρες και τους ήρωες των ιστοριών σας.

Βοηθήστε το παιδί να υιοθετήσει μια προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων όταν συναντά καταστάσεις που προκαλούν άγχος και ενθαρρύνετε την επίλυση των προβλημάτων,  καθώς  τα παιδιά εξερευνούν και μαθαίνουν μέσα από τον τρόπο αυτό.

Άλλωστε, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι στην πραγματική ζωή δεν θα μπορούμε πάντοτε να είμαστε ασφαλείς και εκ των πραγμάτων, θα έρθουμε αντιμέτωποι με δύσκολες και ανεπιθύμητες καταστάσεις, αλλά στόχος είναι  να γνωρίζουμε τους τρόπους που θα δημιουργήσουμε εμείς συνθήκες ασφάλειας.

Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Aσύγχρονο Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: “Εφαρμογή του Mindfulness σε παιδιά στην τάξη ή στην ομάδα”. Τρόπος Παρακολούθησης: Αποστολή του βιντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: https://psychopedia.gr/neo-asygchrono-seminario-efarmogi-toy-mindfulness-se-paidia-stin-taxi-stin-omada/

 

Σύντομο Βιογραφικό Ευριδίκης Νεραντζή

Γεννήθηκα στο Αγρίνιο και μεγάλωσα στην πόλη της Πρέβεζας. Σπούδασα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο τμήμα Ψυχολογίας και το 2002 έλαβα την μεταπτυχιακή μου κατάρτιση ως εκπαιδεύτρια Συνθετικής Θεραπευτικής Συμβουλευτικής από το Councelling & Psychotherapy CentralAwarding Body.

Το 2016 ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο τμήμα μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκησης Μονάδων Υγείας» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Πατρών. Παράλληλα μετεκπαιδεύτηκα από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για ένα έτος στην «Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία» στον τομέα της Αξιολόγησης – Διάγνωσης –θεραπευτικής Αποκατάστασης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

Έχω παρακολουθήσει μεταξύ άλλων πιστοποιημένα σεμινάρια όπως «Ψυχανάλυσης Παίδων», από το Κέντρο Αναλυτικής Ψυχολογίας, «Ψυχολογικών Αξιολογήσεων» από το Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Αθηνών, «Δημόσιας Υγείας» από το Παν/μιο Ιωαννίνων, «Θετικής Φροντίδας στην άνοια από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Alzheimer, και «Πολυπολιτισμικής Συμβουλευτικής», από το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Εκπαίδευσης Ενηλίκων,  καθώς και πλήθος ημερίδων και συνεδρίων.
Έχω συνεργαστεί σε εθελοντική βάση με το ίδρυμα ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης «Αγαπώ τα Παιδιά» με έδρα την Αθήνα, αλλά και με τα εκπαιδευτήρια  μέσης εκπαίδευσης «Φιλομάθεια» ως επιστημονική σύμβουλος -υπεύθυνη των Σχολών Γονέων. Από το 2003 έως και σήμερα εργάστηκα συστηματικά ως ψυχολόγος πρώτα στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ζηρού νομού Πρέβεζας, και από  το 2015 και μετά υπηρετώ ως Ψυχολόγος – Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από τον Μάιο του 2017 είμαι εισηγήτρια σεμιναρίων ειδικής Αγωγής στο πρόγραμμα επιμόρφωσης ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και ταυτόχρονα συνεργάζομαι με τον διαδικτυακό φορέα wwwpsychopedia.gr σε επίπεδο  διεξαγωγής σεμιναρίων και αρθρογραφίας.

Διεύθυνση E-mail  :  vicky1ner@yahoo.grΑριθμός τηλεφώνου: 6972689286

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο