Psychopedia.gr

H κατανόηση του Οξύθυμου Τύπου

Ο οξύθυμος τύπος αισθανοταν ανήμπορος όταν ήταν παιδί. Ήταν ένα παιδί που βίωνε βιαιότητα και ανασφάλεια. Τα συναισθήματα και τα γεγονότα των χρόνων της ανάπτυξης, των χρόνων που διαμορφωνόταν ο χαρακτήρας του, ήταν κατά κάποιον τρόπο παντοδύναμα.

Αν ό τύπος αντίδρασης σας είναι η οργή, είναι σίγουρο ότι θα θυμώσετε με ένα, τουλάχιστον, πράγμα από όσα έχω γράψει σε αυτή την παράγραφο. Η εκδήλωση της οργής δεν βελτιώνει την κατάσταση. Ο θυμός τρέφει το θυμό και, όταν εκφράζετε το θυμό σας όσο είναι ακόμη έντονος, τον αναζωπυρώνετε βιοχημικά και διανοητικά. Η οργή βρίσκει πάντοτε ένα λόγο να δικαιώνει την ύπαρξη της. Αν ανήκετε στον οξύθυμο τύπο, αυτό που θέλετε, που χρειάζεστε, είναι να καθησυχάσετε το κτήνος, όχι να το εξοργίσετε.

Η οργή μπορεί να περιπλέξει τις σχέσεις σας και να απομακρύνει εκείνους που σας στηρίζουν, ακριβώς τότε που τους χρειάζεστε περισσότερο.

Βρείτε μια αποδεκτή διέξοδο εκτόνωσης. Δοκιμάστε τα σπορ, το γράψιμο, γρονθοκοπήστε ένα μαξιλάρι. Εντοπίστε τι πυροδοτεί την οργή σας και μάθετε τρόπους για να αλλάξετε την αντίδραση σας. Αν κάποιοι σας τηλεφωνούν και σας εξοργίζουν με αυτά που σας λένε, σταματήστε να μιλάτε μαζί τους. Αν, πηγαίνοντας στη δουλειά σας, περνάτε έξω από το σπίτι που μένατε με τον πρώην σύζυγο σας, αλλάξτε διαδρομή.

Μην συσσωρεύετε την οργή σας. Αφήστε τη να εκτονωθεί, αλλά με τρόπο που δεν θα πληγώνει εσάς ή τους άλλους. Αν αισθάνεστε έτοιμοι να εκραγείτε, αποστασιοποιηθείτε από την κατάσταση. Αναζητήστε τα αίτια της αρχικής σας οργής, ώστε να μπορέσετε να την σταματήσετε πριν κυριαρχήσει επάνω σας. Βρίστε όταν κάνετε ντους, ασχοληθείτε με τη ζωγραφική, τρέξτε δυο-τρία χιλιόμετρα. Με τη βοήθεια της φαντασίας σας πλάστε νέες εμπειρίες που μπορεί να υποθάλπουν το θυμό-αλλάξτε, όμως, τις συνήθεις αντιδράσεις σας και τα προβλεπόμενα ξεσπάσματα σας. Καλλιεργήστε τη φαντασία σας με θετικό τρόπο.

Σταματήστε να κατηγορείτε τους άλλους. Προσποιηθείτε ότι στην πραγματικότητα ευθύνεστε μόνο εσείς και ότι μόνο εσείς μπορείτε να διορθώσετε την κατάσταση. Χρησιμοποιήστε τη δημιουργικότητα σας έτσι όπως δεν τη χρησιμοποιήσατε ποτέ άλλοτε, ζωγραφίζοντας, χορεύοντας ή ακόμη και μαγειρεύοντας. Αυτές δίοδοι εκτόνωσης θα σας προσφέρουν τα εργαλεία για να εκφράσετε τα συναισθήματα σας με τρόπο αποτελεσματικό και θεραπευτικό.

Αν ανήκετε στον οξύθυμο τύπο, το δώρο σας είναι το πάθος. Όταν δεν διοχετεύετε την ενέργεια σας στην οργή, το πάθος σας για τη ζωή θα παραμείνει.

 

Πηγή: Απόσπασμα από το Βιβλίο της Laura Day “Διαχειριστείτε θετικά τις κρίσεις στη ζωή σας”, Εκδόσεις Φυτράκη.

Θέματα όπως κατάθλιψη, έντονο άγχος, κρίσεις πανικού, προβλήματα στη σχέση, φοβίες, εξάρσεις θυμού, κοινωνικό άγχος μπορούν να αντιμετωπιστούν κατάλληλα και αποτελεσματικά.

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας.

Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι:

ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ.

Ζητήστε οικονομική προσφορά για πακέτο συνεδριών και κλείστε ραντεβού με τον κατάλληλο Ψυχολόγο του Psychopedia.gr. Μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας πατώντας εδώ http://psychopedia.gr/exatomikevmenes-ypiresies-psychikis-ygias/ ή να καλέσετε στα τηλ. 2106413306-6934650265 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο