Psychopedia.gr

Γιατί αγχωνόμαστε τόσο πολύ που μεγαλώνουμε;

Της Σταυρούλας Γεωργακοπούλου, Ψυχολόγου, Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία, τηλ. 210-6413306, 6934650265.

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ακούσει από μικρές ή μεγάλες ηλικίες τη φράση: «Αγχώνομαι γιατί ο χρόνος της ζωής μου στενεύει». Γιατί μας αγχώνει τόσο πολύ που μεγαλώνουμε;

Οι κυριότεροι από τους λόγους που μας αγχώνει η ηλικία μας είναι:

-Προσπαθούμε να αποφύγουμε τυχόν λάθη που μπορεί να μας στερήσουν τις «σωστές» επιτυχίες τη «σωστή» στιγμή για εμάς.

-Δεν έχουμε καταφέρει αυτά που είχαμε υποσχεθεί στον εαυτό μας ότι θα έχουν γίνει μέχρι μια ηλικία.

-Όσο  βλέπουμε αλλαγές στη σωματική ή ψυχική μας αντοχή ανησυχούμε ότι το πέρασμα των χρόνων θα κάνει ακόμα χειρότερα τα πράγματα και θα είμαστε πιο αδύναμοι.

Η σημερινή εποχή που ζούμε προβάλλει συνεχώς την κατάκτηση της «τέλειας» ζωής. Είναι τόσο έντονη και διαστρεβλωμένη η αίσθηση της ευτυχίας όπου έχουμε καταντήσει να κυνηγάμε κάτι που είναι ανθρωπίνως αδύνατο να είμαστε συνεχώς ευτυχισμένοι. Δεδομένου ότι δεν ζούμε σε μια γυάλα πολλά γεγονότα ζωής ανατρέπουν τόσο τα σχέδια μας όσο και την ψυχολογία μας, μας κάνουν να νιώθουμε προσωπική αποτυχία. Όσο θα συνεχίσουμε να κοιτάμε γύρω μας για το τι είναι κοινωνικά αποδεκτό και το πώς οι γύρω μας δείχνουν ευτυχισμένοι τόσο θα νιώθουμε ανεπαρκείς και αδύναμοι.

Πως μπορούμε να διαχειριστούμε το άγχος της ηλικίας;

1.Σταμάτα να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους γύρω σου. Το ότι οι γύρω σου φαίνονται ευτυχισμένοι, ακομπλεξάριστοι, επιτυχημένοι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ή ότι δεν έχουν τις δικές τους δυσκολίες. Έχουμε την τάση από τη μια στιγμή που βλέπουμε να βγάζουμε συμπεράσματα για τα άτομα που ζηλεύουμε χωρίς όμως να είμαστε σίγουροι ότι έτσι νιώθουν πάντα. Ακόμα και αν είχαμε αυτά που έχουν δεν είναι σίγουρο ότι θα μας κάλυπταν ή θα μας ταίριαζαν.

2.Μην καθορίζεις την ευτυχία σου μόνο από τις επιτυχίες σου. Σίγουρα το να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε βάλει μας κάνει χαρούμενους, συχνά όμως για λίγο. Δεν αργεί η στιγμή που θέλουμε όλο και περισσότερα. Πως μπορούμε  να νιώθουμε την ευτυχία και να ανεβάσουμε την αυτοεκτίμηση μας όταν δεν δίνουμε και τόση βάση σε αυτά που έχουμε καταφέρει; Καιρός να μείνουμε στις στιγμές και να εξετάσουμε και άλλες καταστάσεις που μας κάνουν χαρούμενους χωρίς να απαιτείται η επίδοση μας.

3.Αποδέξου την τάση σου να θες να ελέγχεις τα πάντα και σταμάτα να προβλέπεις το μέλλον. Όσο περισσότερο μας αγχώνει η ηλικία μας άλλο τόσο σπεύδουμε να σωθούμε από τυχόν αναποδιές που μπορεί να προκύψουν. Ακόμα και αν στην ουσία δεν παίρνουμε κάποια μέτρα, το να ανησυχούμε μας δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη δυσφορία. Υπάρχει ένα μέρος του εαυτού μας που θέλει να ανησυχούμε για προστατευτούμε όσο το δυνατόν καλύτερα.. Τελικά προστατευόμαστε ή συγχυζόμαστε και χάνουμε και τη λίγη ψυχραιμία που θα μπορούσαμε να έχουμε αν συμβεί κάτι;

Δεν είναι λοιπόν τόσο ο χρόνος που μας τρομάζει αλλά ότι δεν έχουμε εμείς τον έλεγχο σε αυτόν.

Κάθε μια περίοδος της ζωής μας είναι ξεχωριστή και σημαντική. Ας σταματήσουμε να εστιάζουμε σε όλα όσα έχουν πάει στραβά μέχρι τώρα και ας βρούμε και όλες αυτές τις στιγμές που κάποια πράγματα έχουν πάει καλά.

Μια χρονιά ή μια περίοδος δεν καθορίζει όλη μας τη ζωή ούτε μπορεί να εκμηδενίσει τις περιόδους που ήμασταν καλά.

Η μόνιμη ευτυχία δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως οι στιγμές που νιώθουμε γεμάτοι από ανθρώπους ή καταστάσεις, υπάρχουν οι στιγμές που σταμάτησε ο χρόνος και στιγμές που αν μείνουμε περισσότερο στο τώρα τους θα νιώσουμε περισσότερη πληρότητα από ότι αν τρέχουμε να προλάβουμε να τα ζήσουμε όλα.

Ζήσε, νιώσε, μην επιβιώνεις μόνο.  Εξαρτάται από εσένα και όχι από τις συγκυρίες.

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά.

Ακόμη και αν έχουμε προσπαθήσει να ζητήσουμε βοήθεια και δεν έχουμε δει γρήγορα αποτελέσματα χρειάζεται να έχουμε υπομονή. Όσο διάστημα έχουμε αφήσει να πονάμε θέλει τον κατάλληλο χρόνο να επουλωθεί.

Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι:

ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ.

 

Σύντομο Βιογραφικό Σταυρούλας Γεωργακοπούλου

Η Σταυρούλα Γεωργακοπούλου σπούδασε Ψυχολογία στο Ε.Κ.Π.Α. Έχει εκπαιδευτεί στην Κλινική ψυχοπαθολογία, τον εθισμό στο διαδίκτυο και τη Διαταραχή του Μετατραυματικού Στρες. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν τη Νευροψυχιατρική του παιδιού, τις μαθησιακές δυσκολίες, τις ομάδες αυτογνωσίας και τα θετικά συναισθήματα. Ειδικεύεται στο μοντέλο της Γνωσιακής- Συμπεριφορικής ψυχοθεραπείας στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής. Σε εθελοντικό επίπεδο έχει συνεργαστεί με το Ε.Π.Ι.Ψ.Υ  στην Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη στη «Γραμμή Βοήθειας για την Κατάθλιψη» καθώς και στην Υποδοχή περιστατικών που αφορούσαν την εξάρτηση από το διαδίκτυο στο 18Άνω, με καθήκοντα τη χορήγηση διαγνωστικών τεστ και τη θεραπευτική ομάδα και εποπτεία τους.

Η εμπειρία της περιλαμβάνει την εισήγηση σεμιναρίων ποικίλων θεματικών συμπεριλαμβανομένων των Διαφυλικών σχέσεων και Προβλημάτων στην επικοινωνία.Πρόσφατα σεμινάριά της  “Κατάθλιψη και Αυτοθεραπεία- Κυκλος σεμιναρίων”, “Πως να επηρεάσεις τον εαυτό σου και τους άλλους”, “Εισαγωγή στη Γνωσιακή- Συμπεριφορική θεραπεία”, “Τοξικές σχέσεις και Διαχείριση”, “Διαταραχές ύπνου”.Σήμερα είναι Διευθύντρια του Ελληνικού site Ψυχολογίας Psychopedia.gr (http://psychopedia.gr/) και ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών Ψυχικής υγείας και την εισήγηση σε θέματα που αφορούν την Ψυχική υγεία.

Στοιχεία Επικοινωνίας- email: stavrou.geor@gmail.com και τηλ. 210-6413306, 6934650265, Διεύθυνση γραφείου: Aχιλλέα Παράχου 98-100 Αμπελόκηποι, κοντά στο μετρό Αμπελοκήπων.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο