Psychopedia.gr

Το εργασιακό άγχος στην εποχή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Της Σοφίας Μπακιρλή, Καθηγήτριας Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, στο Ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο του Μονάχου

Το Μένουμε σπίτι, εκτός από επίκαιρο σλόγκαν, μας εισάγει σε μια νέα μορφή εργασίας και εκπαίδευσης, την εξ-αποστάσεως. Εκατοντάδες δεκάδες άτομα σε παγκόσμια κλίμακα αναγκάστηκαν τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας να εργαστούν από το σπίτι. Η επίδραση της καραντίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το χώρο της εκπαίδευσης.

Όσοι είχαν ούτως ή άλλως συνηθίσει σε αυτή τη μορφή κατά την προ-κορονοϊού περίοδο, συνεχίζουν να βιντεοσκοπούν τα μαθήματα ή να κάνουν ζωντανή μετάδοση /live streaming/, πάντα στα συμφωνημένα πλαίσια παράδοσης της διδασκαλίας. Ας μην ξεχνάμε πως η δια βίου μάθηση και η εκπαίδευση ενηλίκων δεν είναι ένα καινούριο φαινόμενο στη ζωή των Ελλήνων. Στην περίπτωση όμως όσων δεν ήταν εξοικειωμένοι με συγκεκριμένες διαδραστικές εφαρμογές, η κρίση του COVID-19 έφερε στο προσκήνιο νέες προκλήσεις.

Η ψηφιακή μετάβαση είναι πιθανόν να προβληματίζει την εκπαιδευτική κοινότητα σε ότι αφορά την αξιολόγηση μαθητών και σπουδαστών, την πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά και τις πηγές γνώσης. Παρόλα αυτά μπορεί σίγουρα να λειτουργήσει σαν δίχτυ προστασίας για την εξασφάλιση νέων θέσεων εργασίας, καθώς και να αυξήσει την μαθησιακή ευημερία.

Ένα επίκαιρο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της μετάβασης είναι η κρατική υποστήριξη μέσω οικονομικών πακέτων και ηλεκτρονικών συστημάτων. Ένα άλλο στοιχείο, ίσως ακόμα πιο ενδιαφέρον, είναι η ευελιξία και η διάθεση των εκπαιδευτικών για βελτίωση των εργασιακών δομών μέσα από μια σειρά λύσεων-προτάσεων, όπως είναι οι τάξεις διάδρασης – flipped classrooms (Berret, 2012). Μια διαδραστική μέθοδος διδασκαλίας γνωστή για την αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (https://flippedlearning.org/)

Η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση φέρνουν κοντά τις τοπικές κοινότητες μάθησης με τα διεθνή δρώμενα. Δημιουργούν, επίσης, ένα πλαίσιο στήριξης των νέων τεχνολογιών, και κινούνται με γνώμονα την παγκοσμιοποίηση. Η προετοιμασία διαδικτυακής διδασκαλίας είναι απαιτητική ως προς τον κατάλληλο εξοπλισμό, αλλά και στο ότι πρέπει να λαμβάνει υπόψη τυχόν μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες.

Η συνεχής ενημέρωση, η διατήρηση επαφής με τα εκπαιδευτικά αλλά και κοινωνικά δίκτυα, οι ανοιχτοί ορίζοντες και η προσαρμοστικότητα, είναι τα βασικά συστατικά αποφυγής του εργασιακού άγχους. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η αγάπη για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού είναι πάντα με το μέρος μας. Ας μην ξεχνάμε, πως όλοι νιώθουμε στιγμές αμηχανίας και ενδεχόμενη ανασφάλεια μπροστά σε νέες εμπειρίες.

Ενημερωθείτε για το ΝΕΟ E – Learning Σεμινάριο από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia με θέμα: Άμεση Αντιμετώπιση του Άγχους με Σύγχρονες Μεθόδους Διαχείρισης.

Τρόπος Παρακολούθησης από το σπίτι: Αποστολή του βιντεοσκοπημένου υλικού της εισήγησης στο email σας, με επιπλέον ηλεκτρονικό υλικό σημειώσεων σε μορφή pdf. (Έχετε τη δυνατότητα εφόσον προκύψουν απορίες-ερωτήσεις από την παρακολούθηση της εισήγησης να μας τις στείλετε στο info@psychopedia.gr, ώστε να απαντηθούν από την εισηγήτρια).

Για περισσότερες πληροφορίε και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα:

ΝΕΟ E – Learning Σεμινάριο: Άμεση Αντιμετώπιση του Άγχους με Σύγχρονες Μεθόδους Διαχείρισης

 

Βιογραφικό Σοφίας  Μπακιρλή

Η Μπακιρλή Σοφία διδάσκει από το 2018 μαθήματα ανθρώπινου δυναμικού, και διαπροσωπικής επικοινωνίας στον εργασιακό χώρο στο Ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο του Μονάχου. Είναι απόφοιτος του τμήματος προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάτοχος μεταπτυχιακού στη διεθνή διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού από ιταλικό κολέγιο, και στην εκπαίδευση ενηλίκων από πανεπιστήμιο της Σουηδίας. Εργάζεται στον χώρο της Εκπαίδευσης από το 2007,και παράλληλα με την διδασκαλία είναι σύμβουλος φοιτητών και νέων επιχειρηματιών, εισηγήτρια σεμιναρίων, αρθρογράφος, και επιστημονική συνεργάτης στον τομέα της έρευνας.

 

Βιβλιογραφικές Αναφορές

Berrett, D. (2012, February 19th). How ‘flipping’ the classroom can improve the traditional lecture. The Chronicle of Higher Education.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο