Μια νέα έρευνα σε σχεδόν 4.000 μαθητές σχολείου διαπίστωσε ότι οι νέοι που αισθάνονται ότι έχουν ενσυναίσθητη υποστήριξη από τους γονείς και τους φροντιστές τους απομακρύνονται από ένα ευρύ φάσμα παραβατικών συμπεριφορών, όπως η διάπραξη εγκλημάτων.
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Moral Education με κριτές, η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα έρευνας παιδιών για μια περίοδο τεσσάρων ετών από την ηλικία των 12 έως 17 ετών, δείχνει επίσης ότι όσοι είχαν ενσυναίσθηση ήταν λιγότερο πιθανό να εκτελέσουν πράξεις σοβαρής παραβατικότητας. συμπεριφορά, σε σύγκριση με εκείνους που απλώς ένιωθαν ότι είχαν υποστηρικτικούς γονείς.
Επιπλέον, τα νέα ευρήματα που κυκλοφορούν σήμερα δείχνουν ότι οι γονείς/φροντιστές που επιδεικνύουν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση ενισχύουν την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των εφήβων τους ή την ικανότητα να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων.
Τα αποτελέσματα έπονται μιας έρευνας της πηγής δεδομένων Longitudinal Study of Australian Children, η οποία περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων με 3.865 αγόρια και κορίτσια σε όλη την Αυστραλία κατά την περίοδο που τείνει να εμφανιστεί για πρώτη φορά η παραβατική συμπεριφορά.
Ο καθηγητής Glenn Walters από το Πανεπιστήμιο Kutztown στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α., δηλώνει ότι τα ευρήματά του αποδεικνύουν ότι η γονική υποστήριξη, όπως την αντιλαμβάνεται το παιδί, παίζει «μικρό αλλά σημαντικό ρόλο» στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στην πρώιμη εφηβεία.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ποινικής Δικαιοσύνης προσθέτει: «Η ενσυναίσθηση στη νεολαία φαίνεται επίσης να έχει τη δύναμη να μεσολαβεί στην αρνητική συσχέτιση μεταξύ της αντιληπτής γονικής υποστήριξης και της μελλοντικής νεανικής παραβατικότητας».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για να εξετάσει τα αποτελέσματα πολλών προηγούμενων άρθρων που διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ της γονικής υποστήριξης και της παραβατικής συμπεριφοράς σε εφήβους. Η πρόταση είναι ότι η ισχυρή γονική υποστήριξη μειώνει την τάση για τέτοια συμπεριφορά. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν μικτά.
Στο ερώτημα αν θα μπορούσε η γονική υποστήριξη και η παραβατική συμπεριφορά να περιλαμβάνουν μια έμμεση σχέση, αντί για άμεση, και να εξαρτώνται από έναν άλλο παράγοντα: τα υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης;
Εξετάστηκαν αρχικά δύο συνεντεύξεις όπου τα παιδιά ρωτήθηκαν για το επίπεδο της γονικής υποστήριξης όπως το αντιλαμβάνονταν και την ανάπτυξη της ενσυναίσθησής τους. Για να καθορίσουν τη γονική υποστήριξη, τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν δηλώσεις όπως «εμπιστεύομαι τους γονείς μου» και «μιλώ στους γονείς μου». Για να αξιολογήσουν την ενσυναίσθηση, τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν δηλώσεις όπως «Προσπαθώ να συμπάσχω με τους φίλους» και «Προσπαθώ να κάνω τους άλλους να αισθάνονται καλύτερα».
Στην τελευταία συνεδρία, όταν ήταν 16 ή 17 ετών, ρωτήθηκαν πόσο συχνά είχαν εμπλακεί σε 17 παραβατικές πράξεις τον περασμένο χρόνο. Αυτές οι πράξεις διέφεραν ως προς τη σοβαρότητά τους, από τη σχεδίαση γκράφιτι σε δημόσιο χώρο έως τη σκόπιμη βλάβη ή καταστροφή περιουσίας έως τη χρήση βίας ή την απειλή βίας για να πάρουμε χρήματα ή πράγματα από κάποιον.
Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν αρκετές στατιστικές τεχνικές και διαπιστώθηκε ότι η ενσυναίσθηση φαινόταν πράγματι να μεσολαβεί στη σχέση μεταξύ της γονικής υποστήριξης και της παραβατικής συμπεριφοράς. Τα παιδιά που ανέφεραν περισσότερη γονική υποστήριξη έτειναν να έχουν υψηλότερα επίπεδα ενσυναίσθησης και αυτά τα παιδιά ήταν λιγότερο πιθανό να εμπλέκονται σε παραβατική συμπεριφορά.
«Αυτό που προσθέτει η τρέχουσα μελέτη στη βιβλιογραφία για τη σχέση γονικής υποστήριξης-παραβατικότητας είναι ένας μηχανισμός ικανός να αποσαφηνίσει περαιτέρω αυτή τη σχέση», λέει ο Walters. «Ο μηχανισμός, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης, είναι η ενσυναίσθηση».
Επίσης οι ερευνητές έβγαλαν το συμπέρασμα ότι άλλοι παράγοντες όπως το κοινωνικό ενδιαφέρον και η αυτοεκτίμηση μπορεί επίσης να διαδραματίσουν ρόλο στη διαμεσολάβηση της σχέσης μεταξύ της γονικής υποστήριξης και της εφηβικής παραβατικότητας.
Τέλος, προτείνουν σε μελλοντική έρευνα, η ενσυναίσθηση θα πρέπει να μετράται από μικρότερη ηλικία και ότι θα πρέπει να αξιολογούνται νέα εγκλήματα όπως το έγκλημα στον κυβερνοχώρο που δεν περιλαμβάνονται σε αυτό το σύνολο δεδομένων.
Eνημερωθείτε για το ΝΕΟ Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με θέμα: Εγκληματολογική/ Δικαστική Ψυχολογία (Criminology & Forensic Psychology).
Έναρξη: Σάββατο 4 Νοεμβρίου (Διάρκεια 5 μήνες).
Πιστοποιημένο πρόγραμμα κατά το πρότυπο QTL της ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Επιπλέον Δυνατότητα Διαδικτυακής παρακολούθησης σε ζωντανό χρόνο μέσω Zoom και Ασύγχρονης παρακολούθησης σε βίντεο στο δικό σας χρόνο.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://psychopedia.gr/pistopoiimeno-ekpaideytiko-programma-egklimatologiki-dikastiki-psychologia-criminology-amp-forensic-psychology/
Για περισσότερα Επιστημονικά άρθρα Ψυχολογίας μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://psychopedia.gr/
Για να ενημερώνεστε για όλα τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια που αφορούν την Ψυχοπαθολογία και την Παιδοψυχολογία μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://www.seminars-psychopedia.gr/
Πηγή: https://www.sciencedaily.com/