Psychopedia.gr

Η Εφαρμογή της Λογοθεραπείας που βασίζεται στο παιχνίδι

Εάν εργάζεστε με μαθητές μικρότερης ηλικίας, τότε ο προγραμματισμός συνεδριών που βασίζονται στο παιχνίδι μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο με τα σχέδια μαθημάτων και να αυξήσετε την ενασχόληση με τους μαθητές.

Μπορείτε να προσαρμόσετε τα παιχνίδια για να καλύψετε πολλούς στόχους, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε το παιχνίδι σε πολλές από τις συνεδρίες σας. 

Η Λογοθεραπεία που βασίζεται στο παιχνίδι που βασίζεται στο παιχνίδι είναι όταν ένας Ειδικός που ασχολείται με παιδιά σχεδιάζει δραστηριότητες ομιλίας ή/και γλώσσας γύρω από ένα παιχνίδι ή μια δραστηριότητα. Η συγκεκριμένη θεραπεία  θα δημιουργήσει ευκαιρίες για το παιδί να εξασκήσει τη στοχευμένη δεξιότητα απολαμβάνοντας παράλληλα παιχνίδια και δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα του παιδιού.

  • Τα παιδιά παρακινούνται να ασχοληθούν και να επικοινωνήσουν όταν παίζουν με υλικά που τους ενδιαφέρουν.
  • Η θεραπεία που βασίζεται στο παιχνίδι βοηθά στην αύξηση της προσοχής και στη δημιουργία καλύτερων θετικών αλληλεπιδράσεων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν τις απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες για να παίζουν με παιχνίδια και σημειώνουν πρόοδο στους στόχους του λόγου ή/και της γλώσσας σε ένα νατουραλιστικό περιβάλλον.
  • Το παιδί θα κάνει καλύτερες σχέσεις με γεγονότα της πραγματικής ζωής και θα βελτιώσει τη μνήμη.

Τύποι παιχνιδιού που μπορούν να στοχευθούν στη Θεραπεία με βάση το παιχνίδι:

Λειτουργικό παιχνίδι: Διερεύνηση πώς λειτουργούν και χρησιμοποιούνται τα κοινά αντικείμενα στη θεραπεία.

Κατασκευαστικό παιχνίδι: Κατασκευή πραγμάτων με συγκεκριμένα αντικείμενα.

Παιχνίδια με κανόνες: Η κατηγορία περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τα επιτραπέζια παιχνίδια.

Παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο με κίνηση: Δραστηριότητες που περιλαμβάνουν σωματική κίνηση.

Συμβολικό, δραματικό και προσποιητικό παιχνίδι: Οι κοινές δραστηριότητες στην καθημερινή ζωή διαμορφώνονται σαν παιχνίδι.

Eνημερωθείτε για το Πιστοποιημένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα: Εφαρμοσμένη Παιγνιοθεραπεία – Κλινικές παρεμβάσεις στα παιδιά και την οικογένεια.

Πιστοποιημένο Πρόγραμμα κατά το πρότυπο QTL της ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Έναρξη: Kυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024

Επιπλέον Δυνατότητα Διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω της πλατφόρμας Zoom.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://www.seminars-psychopedia.gr/seminaria/seminaria-dia-zosis/paidopsychologia-seminaria/pistopoiimeno-epimorfotiko-programma-efarmosmeni-paigniotherapeia-klinikes-paremvaseis-sta-paidia-kai-tin-oikogeneia/

 

Συμβουλές για την εφαρμογή της Λογοθεραπείας που βασίζεται στο παιχνίδι

Αφήστε το παιδί να πάρει την πρωτοβουλία κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας παιχνιδιού όσο περισσότερο μπορείτε χωρίς να απομακρυνθείτε από τους στόχους. Όταν κάνετε θεραπεία βασισμένη στο παιχνίδι, είναι σημαντικό να αισθάνεται ότι κάνει κάτι τελείως με φυσικό τρόπο και όχι κατευθυνόμενα.

Αποφύγετε εντολές όπως, “Πες αυτό” κατά τη διάρκεια της συνεδρίας. Όταν θέτουμε πάρα πολλές απαιτήσεις στους μαθητές, αφαιρείται από την πτυχή του «παιχνιδιού» της θεραπείας. Αντίθετα, αφήστε χρόνο αναμονής 5-10 δευτερολέπτων αφού διαμορφώσετε μια λέξη ή φράση για να δείτε εάν το παιδί ξεκινά μια ερώτηση ή ένα σχόλιο.

Βρείτε παιχνίδια και υλικά που είναι σχετικά και ενδιαφέροντα του παιδιού. Η συμμετοχή θα αυξηθεί με το σωστό παιχνίδι.

Εάν το παιχνίδι/υλικό είναι κίνητρο για το παιδί, τότε χρησιμοποιήστε το περισσότερες από μία συνεδρίες. Ο προγραμματισμός του μαθήματος θα πάρει λιγότερο χρόνο και οι μαθητές θα έχουν περισσότερη ενασχόληση με τις δεξιότητες.

Δώστε δύο παιχνίδια ή επιλογές παιχνιδιού σε μια συνεδρία. Επιτρέψτε στο παιδί να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων σχετικά με το τι θέλει να παίξει. Εισάγετε ξανά παιχνίδια/υλικά που δεν ήταν ενδιαφέροντα για το παιδί στο παρελθόν. Μπορεί να έχουν ένα νέο ενδιαφέρον για το παιχνίδι.

Ρυθμίστε ένα χρονόμετρο και έχετε οπτική υποστήριξη για μαθητές που χρειάζονται προετοιμασία πριν τελειώσουν μια συνεδρία παιχνιδιού. Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση ή την εξάλειψη των ανεπιθύμητων συμπεριφορών κατά τη διάρκεια των χρόνων μετάβασης.

Μοντέλο δεξιοτήτων ομιλίας και/ή γλώσσας που θέλετε να μάθει το παιδί. Μπορείτε να δείξετε στο παιδί πώς να πάρει ένα παιχνίδι που θέλει, να δείξετε πώς να παίζει με ένα παιχνίδι ή να χρησιμοποιήσετε μια νέα φράση που μπορεί να χρησιμοποιήσει το παιδί ενώ παίζει.

Για περισσότερα Επιστημονικά άρθρα Ψυχολογίας μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://psychopedia.gr/

Για να ενημερώνεστε για όλα τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια που αφορούν την Ψυχοπαθολογία και την Παιδοψυχολογία μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ:https://www.seminars-psychopedia.gr/

 

 

Πηγή: https://thedabblingspeechie.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο