Psychopedia.gr

“Διώχνουμε” άγχος και φόβο όταν εστιάζουμε στην πραγματικότητα!

Πώς μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει τον φόβο και την αβεβαιότητα όταν καθημερινά “βομβαρδιζόμαστε” από αρνητικές ειδήσεις, απαισιόδοξες κοινωνικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο; Δυστυχώς ο φόβος κυριαρχεί και επηρεάζει όλο και περισσότερα άτομα, τα οποία ζουν κάτω από υπερβολικό άγχος και φόβο για το μέλλον της ζωής τους. Αρνητικές και τρομακτικές εικόνες μας “κατακλύζουν” κάθε μέρα από τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεφύγουμε από όλο αυτό το δυσάρεστο κλίμα.

Τα αρνητικά συναισθήματα που αναπτύσσουμε μέσα σε ένα αρνητικό και μίζερο περιβάλλον, μπορούμε να τα διαχειριστούμε και να τα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες ιδέες προς αυτή την κατεύθυνση:

Να θυμηθούμε ότι τα αισθήματα / τα συναισθήματά μας ακολουθούν τις σκέψεις μας. Όταν έχουμε συναισθήματα που είναι άβολα και / ή αρχίζουμε να αισθανόμαστε πιεσμένοι, πρέπει να ελέγξουμε τις σκέψεις μας. Είναι χρήσιμο να μιλάμε στον εαυτό μας και να ακούμε την εσωτερική μας φωνή. Με αυτό τον τρόπο ενδέχεται σε πολλές περιπτώσεις να “αποφορτιζόμαστε” ψυχολογικά.

Είναι πολύτιμο να εστιάζουμε στην πραγματική διάσταση των γεγονότων που μπορεί να μας δημιουργούν άγχος και φόβο σε καθημερινή βάση. Με αυτό τον τρόπο θα διαπιστώσουμε ότι εκθέτουμε φόβο για πράγματα που αφορούν το μέλλον μας που δεν έχουν συμβεί ή ασχολούμαστε χωρίς ουσία για πράγματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν και δεν μπορούν να αλλάξουν.

Να αξιολογούμε τις σκέψεις μας, ώστε να καταλαβαίνουμε αν είναι αληθινά. Σε πολλές περιπτώσεις προσπαθούμε να συμπληρώσουμε τα κενά μέσα μας για να κατανοήσουμε πράγματα για τα οποία που δεν είμαστε σίγουροι. Δυστυχώς, αυτό μπορεί να δημιουργήσει φόβο και ανησυχία για πράγματα που συχνά δεν είναι αληθινά.

Είναι ωφέλιμο να ρωτάμε συχνά τον εαυτό μας αν οι σκέψεις και οι ανησυχίες μας είναι πραγματικές; Πώς μπορώ να ξέρω ότι είναι αλήθεια; Ποια είναι τα αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι είναι αλήθεια; Είναι αλήθεια όλη την ώρα; Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις;

Ας αφήσουμε, ας απομονώσουμε τις ιστορίες και τις σκέψεις μας που δεν είναι αληθινές και να τις αντικαταστήσουμε με πραγματικά γεγονότα. Συχνά είμαστε πολύ δεμένοι με τις ιστορίες μας. Η απομάκρυνση όσων δεν είναι αλήθεια είναι μια επιλογή. Ιστορίες από το παρελθόν μπορεί να μας κρατήσουν “κολλημένους” σε παλιές συνήθειες, φόβους και σχέσεις. Η ανησυχία για τα πράγματα που δεν έχουν συμβεί μπορεί να σας κρατήσει “δέσμιους” στον φόβο του μέλλοντος. Είναι απλώς μια ιστορία και δεν χρειάζεται να είναι η ταυτότητά μας εκτός αν αρνούμαστε να την αφήσουμε να φύγει.

Ας εστιάσουμε σε αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε. Αν αναρωτιόμαστε πώς να αφήσουμε παλιές ιστορίες ή μελλοντικές ανησυχίες, η λύση είναι απλή αλλά όχι εύκολη. Με την εστίαση στο παρόν, αφήνουμε το παρελθόν και το μέλλον. Αυτό ακούγεται πολύ απλό για ανησυχίες και φόβους που μέσα μας μπορεί να έχουν “γιγαντωθεί”. Μυαλό και σώμα πρέπει να είναι μαζί, ώστε να προσπαθούμε να επικεντρωνόμαστε μόνο στα υπαρκτά προβλήματα. Ας δώσουμε σημασία σε πράγματα που αποκλειστικά εξαρτώνται από εμάς. Έχουμε τη δύναμη και το σθένος να επηρεάσουμε το μέλλον με θετικό τρόπο, να προλάβουμε αρνητικές εξελίξεις και να αποβάλουμε τον φόβο που τις περισσότερες φορές είναι μόνο στο μυαλό μας. Είναι στο χέρι μας να δημιουργήσουμε το δικό μας μέλλον, όπως εμείς το φανταζόμαστε, αρκεί πιστεύουμε στον εαυτό και τις δυνατότητες μας και όχι σε κάτι το πλασματικό.

Πηγή: goodtherapy.org

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά.

Ακόμη και αν έχουμε προσπαθήσει να ζητήσουμε βοήθεια και δεν έχουμε δει γρήγορα αποτελέσματα χρειάζεται να έχουμε υπομονή. Όσο διάστημα έχουμε αφήσει να πονάμε θέλει τον κατάλληλο χρόνο να επουλωθεί.

Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε τον κόπο της διαδικασίας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι:

ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ.

Για να κλείσετε ραντεβού με κατάλληλο Ψυχολόγο του Psychopedia μπορείτε να καλέσετε στα τηλ. 210-6413306, 6934650265 ή να στείλετε μήνυμα στο email: info@psychopedia.gr.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο