Psychopedia.gr

Art Therapy για παιδιά και εφήβους – Μέθοδος Vera Vasarhelyi & Παιδικό Ιχνογράφημα-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

To Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia, αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας – ΕΟΠΠΕΠ, σας προσκαλεί στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με θέμα: “Art Therapy για παιδιά και εφήβους – Μέθοδος Vera Vasarhelyi και Παιδικό Ιχνογράφημα – Ομάδες παιδιών και ενηλίκων”. 

Ημερομηνία έναρξης: Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Τόπος Διεξαγωγής: Λεωφόρος Αλεξάνδρας 209, Αμπελόκηποι – Αθήνα, 5ος όροφος (πλησίον μετρό, στάση Αμπελόκηποι).

Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχίατρους και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.

Eπιπλέον Δυνατότητα Παρακολούθησης από το σπίτι (Ε – Learning) – Αποστολή όλων των εισηγήσεων σε βίντεο μαζί με εκπαιδευτικό υλικό κάθε ενότητας σε pdf (Τα βίντεο των εισηγήσεων οι συμμετέχοντες τα παρακολουθούν στον δικό τους χρόνο). Εξαιρούνται τα βιωματικά μέρη των ενοτήτων.

Κόστος συμμετοχής Προγράμματος: 520 ευρώ/ 450 ευρώ για ανέργους και φοιτητές (Δυνατότητα 3 δόσεων)

Δεν επιστρέφονται χρήματα – Δυνατότητα αντικατάστασης με άλλα σεμινάρια

Θα δοθεί Βεβαίωση παρακολούθησης πιστοποιημένη από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π – Υπουργείο Παιδείας και Εκπαιδευτικό υλικό σε pdf για κάθε ενότητα.

 

Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία (Child Art Psychotherapy) είναι μια νέα μορφή θεραπείας που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά και στους εφήβους να εξερευνήσουν, να καταλάβουν και να επεξεργαστούν τα συναισθήματα που αφορούν την προσωπική τους ανάπτυξη, καθώς είναι πιο δύσκολο για αυτά πολλές φορές να τα μιλήσουν για αυτά.

Η Ψυχοθεραπευτική μέθοδος Vasarhelyi χρησιμοποιεί την τέχνη ως γέφυρα μεταξύ των ασυνείδητων σκέψεων του παιδιού και την κρυμμένη σχέση τους με την εικόνα.

Για να μάθετε περισσότερα για την μέθοδο “Vera Vasarhelyi”, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: http://psychopedia.gr/methodos-pedikis-psychotherapias-vera-vasarhelyi-monadikos-tropos-ekfrasis-ton-pedikon-synesthimaton-meso-tis-ikonas/

Το Παιδικό Ιχνογράφημα αποτελεί ένα σύνολο τεστ αξιολόγησης της προσωπικότητας και νοητικής ηλικίας του παιδιού. Μέσα από το σχέδιο ερμηνεύονται τα συναισθήματα και οι σκέψεις του παιδιού και με βάση τα τεστ στο παρόν σεμινάριο ο συμμετέχοντες θα διδαχθούν βήμα βήμα τη χορήγηση τους. Ταυτόχρονα θα εκπαιδευτούν στην Συμβουλευτική των τεστ και μέσα από την ανάλυση περιστατικών που θα πραγματοποιηθεί θα μπορούν τα ερμηνεύσουν και να τα αξιολογήσουν.

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ:

1η Συνάντηση: 10/10/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Α μέρος: Εισαγωγή στο Art Therapy και το Παιδικό Ιχνογράφημα.
Β μέρος:Τι είναι η Θεραπεία μέσω τέχνης για παιδιά και εφήβους.
Α. Η ζωγραφική ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων του παιδιού.
Β. Πώς βοηθάει η εικαστική δημιουργία.

Εισηγήτριες: Έλσα Δημοπούλου & Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

2η Συνάντηση: 24/10/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Η Τέχνη σε σχέση με την Εικαστική Θεραπεία

  • Κοινωνία και Τέχνη, χαρακτηριστικά της Ανθρωπότητας κατά τον 20ο αιώνα.
  • Βασικά κινήματα και χαρακτηριστικά. Οι βασικές αρχές της Αφηρημένης Τέχνης (W. Kandinsky).
  • Οι πρώτες προσπάθειες εικαστικής θεραπείας και θεραπευτικής ενασχόλησης με την Τέχνη και τα πρώτα σχέδια ατόμων με Ψυχικές ασθένειες.
  • Βασικοί Ζωγράφοι που συνδέονται με την Τέχνη ως Ψυχική διαδικασία.

Εισηγήτρια: Ρωξάνη Γιάννου

3η Συνάντηση: 7/11/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Λήψη Ιστορικού – Ψυχοπαθολογία παιδιού και εφήβου

Α. Φοβίες
Β. Αγχώδεις Διαταραχές
Γ. Νοητική υστέρηση
Δ. Κατάθλιψη

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

4η Συνάντηση: 21/11/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Ιστορική Αναδρομή της Art Therapy και Εισαγωγή της τέχνης στον τομέα ψυχολογίας/ψυχοπαθολογίας.
Η παιδική δημιουργικότητα σίγουρος δρόμος για την συναισθηματική ωριμότητα.
Α. Το παιδί μέσα στην οικογένεια.
Β. Τα διάφορα στάδια της δημιουργικότητας.
Γ. Βιωματική άσκηση art therapy

Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου

5η Συνάντηση: 5/12/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

H Τεχνική της Αrt Therapy.
Α. Εικαστικές συνεδρίες 1,2,3. Διαγνωστική Αξιολόγηση μέσω της Εικαστικής Έκφρασης.
Β. Η διάσταση της διεπιστημονικής συνεργασίας και η χρησιμότητα της.
Γ. Κριτήρια σύμφωνα με τα οποία προτείνεται η εικαστική θεραπεία για παιδιά και εφήβους.
Δ. Ο ρόλος της εποπτείας στη συμβουλευτική για παιδιά.
Ε. Πως κρατάμε σημειώσεις μετά από κάθε εικαστική συνεδρία.

Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου

6η Συνάντηση: 19/12/2020, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Παιδί και ψυχολογία-η χρησιμότητα της παιδικής τέχνης.
Α. Παιδί και θυμός.
Β. Παιδί και σχολικός εκφοβισμός.
Γ. Βιωματική άσκηση art therapy

Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου

7η Συνάντηση: 16/1/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ

Παιδικό ιχνογράφημα –Α μέρος
• To σχέδιο ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων και των σκέψεων του παιδιού.
• Ιστορική εξέλιξη του σχεδίου & η χρήση του για την αξιολόγηση της προσωπικότητας και της νοητικής ηλικίας.
• Παιδί-Σχέδιο-Συμβουλευτική.
• Tα Test ανάλυσης παιδικού σχεδίου για παιδιά 3-12 ετών – Θεωρία και πρακτική.
• Τest του ανθρωπάκου F. Goodenough,
• Τest της οικογένειας
• Ανάλυση περιστατικών

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

8η Συνάντηση: 17/1/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Παιδικό ιχνογράφημα – Β μέρος-
• Τest των 2 σπιτιών 2HT ,
• Τest Η γυναίκα στη βροχή – H.Fay-Rey
• Ανάλυση περιστατικών

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

9η Συνάντηση: 6/2/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Ο ρόλος των γονέων στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ΜΕΡΟΣ Α

Μελέτες περίπτωσης

Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου

10η Συνάντηση: 20/2/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

1.Έφηβοι και Art Therapy – Πως λειτουργεί ένα θεραπευτικό εργαστήριο.
2.Αυτισμός και ΔΕΠΥ Κλινικά χαρακτηριστικά και ανάλυση περιστατικών

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

11η Συνάντηση: 6/3/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Ο ρόλος των γονέων στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ΜΕΡΟΣ Β

Μελέτες περίπτωσης

Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου

12η Συνάντηση: 20/3/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Η χρήση και η εφαρμογή του Art Therapy σε ομάδες παιδιών και ενηλίκων 

Βιωματική άσκηση

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

13η Συνάντηση: 21/3/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Ανάλυση Βιωματικών ασκήσεων ομάδας παιδιών και ενηλίκων

Εισηγήτρια: Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

14η Συνάντηση: 3/4/2021, ώρα: 4.00-7.00μ.μ.

Η Δύναμη και η ερμηνεία των συμβόλων στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία (Το Κόκκινο Βιβλίο του Γιουνγκ)

  • Κατανόηση της Θεωρίας του Γιουνγκ και ανάπτυξη των επιρροών του από σημαντικά ρεύματα Τέχνης.
  • Δημιουργία μιας σύγχρονης εργαλειοθήκης συμβόλων και ερμηνειών μέσα από πλούσιες εικόνες και ανάλυση των αυθεντικών σχεδίων του Γιουνγκ.
  • Ανάλυση συγχρόνων προσεγγίσεων και εφαρμογών εικαστικής ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Εξερεύνηση των μεθόδων που η ζωγραφική γίνεται όχημα έκφρασης του εσωτερικού κόσμου και οδός προς την εσωτερική ανάπτυξη και την θεραπεία.
  • Βιωματικό μέρος.

Εισηγήτρια: Ρωξάνη Γιάννου

 

Παράδοση τελικής εργασίας του προγράμματος εως 6/3/2021

Για να κατοχυρώσετε τη θέση σας μπορείτε να προχωρήσετε στην πληρωμή του Προγράμματος σε όποιον από τους παρακάτω τραπεζικούς λογ/μους σας εξυπηρετεί (ως αιτιολογία κατάθεσης μπορείτε απλά να συμπληρώσετε το ονοματεπώνυμο σας):

Τράπεζα Πειραιώς:

5091093829771
ΙΒΑΝ: GR40 0172 0910 0050 9109 3829 771
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου

Τράπεζα Alpha Bank:

142002002013444
ΙΒΑΝ: GR2201401420142002002013444
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου

Τράπεζα Εθνική:

132/002980-76
ΙΒΑΝ: GR4101101320000013200298076
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου

Τράπεζα Eurobank:

0026-0099-37-0200741882
IBAN: GR8602600990000370200741882
Δικαιούχος: Γεωργακοπούλου Κωνσταντίνος-Σταυρούλα

 

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για την κατάθεση σας καθώς και για το σε ποια Τράπεζα έγινε ώστε να δηλώσουμε το όνομα σας με ένα μήνυμα στο info@psychopedia.gr ή στα τηλ. στα 210-6413306, 6932564251, 6934650265.

 

Πληροφορίες-Δηλώσεις συμμετοχής:

email: info@psychopedia.gr,
τηλ.210-6413306, 6932564251
ή συμπληρώστε τη φόρμα που θα βρείτε παρακάτω 

 

Βιογραφικά Εισηγητριών:

Έλσα Δημοπούλου

Σπούδασε Εφαρμοσμένη Κοινωνική με Κλινική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κent της Αγγλίας. Συνέχισε τις σπουδές της στο Κing’s College όπου πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εικαστική Παιδοψυχοθεραπεία. Πήρε δεύτερο μεταπτυχιακό στη Συμβουλευτική Ζευγαριού στο Hull στο Λονδίνο. Έχει εργαστεί ως παιδοψυχολόγος στον εκπαιδευτικό οργανισμό Place to Be όπου ήταν υπεύθυνη για τις συμβουλευτικές υπηρεσίες σε δημοτικά σχολεία καθώς και στην παιδοψυχιατρική κλινική του νοσοκομείου Guy’s στο Λονδίνο. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί στο βιβλίο Διάγνωση και Αξιολόγηση Παιχνιδιού με τίτλο «Τεχνικές αφήγησης ιστορίας για την αξιολόγηση των συναισθηματικών προβλημάτων και προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών». Στην Ελλάδα, εργάζεται ιδιωτικά ως ψυχολόγος, παιδοψυχολόγος και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού για εφήβους και ενήλικες. Διδάσκει το σεμινάριο Child Art Psychotherapy,σύμφωνα με την μέθοδο Vera Vasarhelyi και το σεμινάριο Διαχείριση συναισθηματικών δυσκολιών στο παιδί μέσω του art therapy στο κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia. Συνεργάζεται, επίσης, ως επιστημονικός σύμβουλος, με το Πρότυπο κέντρο ειδικών Θεραπειών για παιδιά, εφήβους και γονείς Παιδίων Πλεύση. Παράλληλα, είναι πρωτοπόρος ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για εργαζόμενους σε εταιρείες. Έχει εκπαιδευτεί στην Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο και στην Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην εταιρεία ΙSON PSYCHOMETRICA. Συνεργάζεται με την παραπάνω εταιρεία πάνω από 10 χρόνια με ειδίκευση στο Talent Management.

Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη

Η Ζωγραφούλα Μπαταγιάννη ολοκλήρωσε τις σπουδές Ψυχολογίας στο Universite Paris VIII το 1980. Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε σε προβολικά τεστ Προσωπικότητας, στη Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεία και τη Ψυχοθεραπεία ομάδων με βιοενέργεια. Από το 1982 εργάστηκε ως Σύμβουλος Ψυχολόγος στη σχολή γονέων της σχολής Αδαμοπούλου. Στη συνέχεια εργάστηκε εως το 1987 στο Κέντρο Ειδικής Αγωγής “Δημιουργία” με αυτιστικά παιδιά και έπειτα στο Θεραπευτήριο Χρονίων παθήσεων Αθηνών στον τομέα των Ψυχομετρικών αξιολογήσεων. Η προυπηρεσία της περιλαμβάνει επίσης την Κοινωνική επανένταξη Ψυχωσικών ασθενών. Έχει εισηγηθεί στο Κολλέγιο Αθηνών Κ.Α.Ε. θέματα που αφορούν την αξιολόγηση προσωπικότητας, τεστ νοημοσύνης, νοητική υστέρηση, και θεραπεία μέσω Τέχνης (Art Therapy). Ταυτόχρονα από το 1982 μέχρι σήμερα εργάζεται ιδιωτικά ως κλινική Ψυχολόγος και Υπεύθυνη του Κέντρου Ψυχοδιαγνωστικής, Ψυχοθεραπείας και Αγωγής Λόγου με κύριο αντικείμενο: Ψυχολογικές αξιολογήσεις, τεστ νοημοσύνης, προσωπικότητας, ατομική και ομαδική Ψυχοθεραπεία, συμβουλευτική.

Ρωξάνη Γιάννου

Η Ρωξάνη Γιάννου σπούδασε Καλές Τέχνες στην Αθήνα και συνέχισε στο Λονδίνο, όπου και παρέμεινε για μια δεκαετία, ολοκληρώνοντας μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες στο Middlesex Universityκαι στην Ιστορία του Δυτικού Εσωτερισμού (Ιστορία των Συμβόλων) στο University of Exeter. Παράλληλα, έλαβε ειδική εκπαίδευση σε θέματα Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτιστικών Οργανισμών και Μουσειακών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, και παρακολούθησε προγράμματα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, καθώς και επιμορφωτικά σεμινάρια για τη σχέση Ψυχολογίας και Τέχνης στην TATE Modern Galleryκαι στο London C.G. Jung Club. Εργάστηκε επί σειρά ετών στην ΤΑΤΕModern,τη Royal Academy of Arts και τo Victoria and Albert Museum.Από το 2013 έως σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα και την Κόρινθο. Είναι συνεργάτης του Μουσείου Ηρακλειδών στα προγράμματα διαλέξεων και εικαστικών δράσεων για παιδιά, εφήβους και ενηλίκους, καθώς και του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης, συνδυάζοντας το βιωματικό στοιχείο και τη διάδραση με θεωρητικές προσεγγίσεις, οπτικοακουστική αφήγηση, ενεργητική φαντασία.

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Δέχομαι να αποθηκευτούν οι πληροφορίες μου από το website αυτό ώστε να μπορέσει να επεξεργαστεί το αίτημα μου

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο