Psychopedia.gr

6 Ενδείξεις ότι χρειάζεται να επισκεφτείς κάποιον ειδικό Ψυχικής Υγείας

6 Ενδείξεις ότι χρειάζεται να επισκεφτείς κάποιον ειδικό Ψυχικής Υγείας

Παρατηρείς τα περισσότερα συμπτώματα που δείχνουν ότι μάλλον έχεις κατάθλιψη.
Και ενώ δεν είσαι χαρούμενος για αυτό, κάνεις ότι καλύτερο μπορείς.
Μπορεί να παίρνεις ή να μην παίρνεις φάρμακα. Προσπαθείς αρκετά ώστε να ξεκουράζεσαι και να φροντίζεις τον εαυτό σου..
Έχεις πολύ καλό υποστηρικτικό κύκλο και πιστεύεις ότι σίγουρα θα γίνεις καλύτερα.
Παρόλα αυτά, άτομα που νοιάζονται για εσένα λένε ότι θα σε βοηθούσε ακόμα περισσότερο αν έβλεπες κάποιον ειδικό. Παρόλο που είσαι κατά αυτής της μεθόδου, δεν είσαι σίγουρος αν τελικά  αυτή η διαδικασία θα ήταν χρήσιμη και αν θα άξιζε να επενδύσεις χρόνο και χρήμα.

1η Ένδειξη: Οι γύρω σου  σου λέει να μιλήσεις με κάποιο θεραπευτή

Μερικές φορές τα άτομα που είναι κοντά σου μπορούν να παρατηρήσουν ότι κάτι δεν πάει καλά, πριν το παρατηρήσεις εσύ. Αυτό το φαινόμενο είναι συχνό.
Ο λόγος είναι ότι η κατάθλιψη δυσκολεύει το ίδιο το άτομο ώστε να δει τα πράγματα αντικειμενικά και ξεκάθαρα, διότι το άτομο επηρεάζεται από το αρνητικό του συναίσθημα.
Τα άτομα που σε αγαπούν μπορεί να βρίσκονται σε καλύτερη θέση αυτή τη στιγμή να δουν αυτά που εσύ δυσκολεύεσαι να παρατηρήσεις στον εαυτό σου.

2η Ένδειξη: Νιώθεις συναισθηματικά φορτισμένος αλλά παρόλα αυτά πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις τα ίδια πράγματα που έκανες πάντα με τον ίδιο ρυθμό και ένταση.

Μπορεί να ελπίζεις ότι θα γίνεις καλύτερα μόνος σου ή με στρατηγικές αυτό-βοήθειας.
Παραδόξως, όσο περισσότερα κάνεις τόσο πιο δύσκολο σου φαίνεται να συνεχίσεις να κάνεις και άλλα.Από την άλλη, όσο πιο πολύ ξεκουραστείς, τόσο περισσότερο θα νιώσεις ενοχές.
Πιστεύεις ότι όσο πιο πολύ ζητάς βοήθεια, τόσο πιο ανεπαρκής γίνεσαι.
Φαίνεται ότι όσο και να προσπαθείς δεν μπορείς να νιώσεις ουσιαστικά καλύτερα.

3η Ένδειξη: Ο σύντροφος σου δεν σε υποστηρίζει όπως σε υποστήριζε

Η πιο σημαντική πηγή ανακούφισης και υποστήριξης, η σχέση σου, ξαφνικά γίνεται όλο και πιο απόμακρη και όλο και λιγότερο διαθέσιμη για εσένα.
Νιώθεις απίστευτη μοναξιά.
Κανείς δεν σε καταλαβαίνει.

4η Ένδειξη: Μιλάς για τα ίδια πράγματα συνέχεια και αναρωτιέσαι εάν η οικογένεια σου και οι φίλοι σου σε έχουν βαρεθεί.

Ένα χαρακτηριστικό της κατάθλιψης είναι το να νιώθεις βαρετός. Σκεπτόμενος ότι μπορεί να είσαι βαρετός, ανησυχείς και κάποιες φορές απομονώνεσαι.
Νιώθεις καλά με τον εαυτό σου κάνοντας πολλές ερωτήσεις ή θεωρείς ότι είσαι αμυντικός και συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους;

5η Ένδειξη: Πιάνεις επανειλημμένα τον εαυτό σου να αναρωτιέται αν πρέπει να δει έναν ειδικό.
Η καταθλιπτική σκέψη μπορεί να μας καθυστερήσει ως προς το να δούμε έναν ειδικό. Ο λόγος είναι ότι το κύριο χαρακτηριστικό του καταθλιπτικού τρόπου σκέψης είναι να εγκαταλείπεις κάθε προσπάθεια.
Εάν συνεχίζεις να αναρωτιέσαι αν χρειάζεται να συμβουλευτείς κάποιον ειδικό, απλά δοκίμασε το.

6η Ένδειξη: Τα συμπτώματα όπως άγχος, λύπη, ενοχή, ανησυχία, ευερεθιστότητα, αϋπνία, απόγνωση ή έμμονες σκέψεις δεν βελτιώνονται.

Είτε παίρνετε κάποια φαρμακευτική αγωγή, είτε όχι, και είτε ακολουθείτε κάποιες συμβουλές αυτοβοήθειας είτε όχι, μπορεί να μην αρκούν.
Αν δείτε ότι τα συμπτώματα επανεμφανίζονται ή δεν βελτιώνονται, κατανοήστε ότι δεν βοηθάει σε τίποτα το να συνεχίζετε να υποφέρετε.
Η θεραπεία μπορεί να μειώσει την επίδραση των συμπτωμάτων κατάθλιψης ή άγχους.

Συνειδητοποιώντας ότι δεν μπορούμε να είμαστε λειτουργικοί όπως ήμασταν αλλά βλέποντας τον εαυτό μας να απομονώνεται από πρόσωπα ή καταστάσεις, είναι σημαντικό να δούμε ότι η θεραπεία μας είναι στα χέρια μας.
Το συντομότερο που θα ζητήσουμε τη βοήθεια από κάποιον ειδικό θα νιώσουμε καλύτερα και θα μπορέσουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τις καταστάσεις, οι οποίες πλέον μας έχουν γίνει δύσκολες στη διαχείριση.

Πηγή: psychologytoday.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο