Psychopedia.gr

Τα πιο συχνά προβλήματα της νηπιακής ηλικίας

Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία

Τα προβλήματα κάθε ηλικίας είναι ένας συνδυασμός της γενετικής προδιάθεσης και του ενδεχομένως, προβληματικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται ένα άτομο. Η νηπιακή ηλικία αντιπροσωπεύει την αρχή της κοινωνικής ζωής και της διαμόρφωσης της προσωπικότητας. Στην πορεία της ανάπτυξης του παιδιού ενδέχεται να εμφανιστούν προβληματικές συμπεριφορές  οι οποίες, ωστόσο, είναι αναγκαίο να εμφανιστούν προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Για παράδειγμα, ένα παιδί δύο ετών φοβάται τα σκυλιά, γεγονός δικαιολογημένο εάν κρίνουμε το επίπεδο ανάπτυξης του παιδιού. Επιπλέον, ένα παιδί 4 ετών που τραυλίζει είναι αναμενόμενο, εάν σκεφτούμε ότι σε αυτή την ηλικία αναπτύσσεται σε γρήγορους ρυθμούς η γλωσσική και η γνωστική ικανότητα του. Αντίθετα όταν ένα παιδί 8 ετών τραυλίζει σε διάρκεια χρόνου τότε χρειάζεται να εντοπιστούν τα αίτια και να εφαρμοστούν τρόποι αντιμετώπισης.

Τα πιο συχνά και δικαιολογημένα προβλήματα  παρουσιάζονται:

  • στο λόγο και την ομιλία του παιδιού
  • στη διατροφή
  • στον ύπνο (ανήσυχος ύπνος, εφιάλτες, βρεγμένο κρεβάτι κ.τ.λ.)
  • στον αποχωρισμό από τους γονείς (όταν πηγαίνει σχολείο, όταν φεύγουν οι γονείς του για δουλειά κ.τ.λ.)
  • σε καταστάσεις που απαιτείται πειθαρχία και δεν υπακούει
  • σε καταστάσεις που δεν μπορεί να διαχειριστεί και λέει ψέματα

Τα παραπάνω προβλήματα ίσως επηρεάσουν τις καθημερινές δραστηριότητες του παιδιού και τις σχέσεις του με την οικογένεια και το σχολείο. Όλα τα παιδιά νηπιακής ηλικίας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ορισμένα ή και όλα αυτά τα προβλήματα μία ή και παραπάνω φορές. Η παρατήρηση της συμπεριφοράς του παιδιού από τους γονείς και τους δασκάλους του είναι η πρώτη επέμβαση που χρειάζεται. Εάν οι προβληματικές συμπεριφορές επεκτείνονται, γίνονται πιο σύνθετες, αποκτούν διάρκεια στο χρόνο και επαναλαμβάνονται τότε χρειάζεται να αντιμετωπιστεί ως πρόβλημα που θα επηρεάσει τη λειτουργικότητα του παιδιού.

 

Σύντομο Βιογραφικό της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου

Η Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. ” Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών «Συναισθηματικές Δυναμικές στην Εκπαίδευση» του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.”

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο