Psychopedia.gr

Το συναίσθημα της ανασφάλειας και τρόποι αντιμετώπισης

O Eric Fromm, ο γερμανός ψυχαναλυτής, είχε πει ότι κανείς θα πρέπει να στοχεύει όχι στο να μην αισθάνεται ασφαλής αλλά στο να έχει την ικανότητα να αντέχει την ανασφάλεια. Αν η ανασφάλεια είναι κάτι που νιώθουμε λίγο-πολύ οι περισσότεροι άνθρωποι, πως γεννιέται αυτό το συναίσθημα και πως μπορούμε να το ξεπεράσουμε ώστε να μην επηρεάζει την καριέρα ή τις σχέσεις μας;

Η Lisa Firestone, γιατρός και συγγραφέας του βιβλίου Conquer Your Critical Inner Voice’ δήλωσε στο διαδικτυακό περιοδικό PsychAlive ότι η ανασφάλεια γεννιέται από ένα εσωτερικό διάλογο που μας δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα: «Μια εσωτερική φωνή κριτικής συνήθως δημιουργείται μέσα από κακές εμπειρίες που έχουμε βιώσει τα πρώτα χρόνια της ζωής μας. Όσο μεγαλώνουμε, υιοθετούμε ασυνείδητα αυτές τις καταστροφικές σκέψεις».

 Τέτοιες σκέψεις που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, τις σχέσεις μας αλλά και την εργασία μας, όπως «είμαι αποτυχημένη» η «δεν αξίζω» ή «δεν είμαι όμορφη», γίνονται ολοένα και πιο ισχυρές, ειδικά σε κρίσιμες στιγμές της ζωής μας. Πως μπορούμε λοιπόν να τις ξεπεράσουμε;

Αν δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε όσα μας δυσκολεύουν μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ενός κατάλληλα καταρτισμένου ειδικού Ψυχικής υγείας. Το να ζητάμε βοήθεια δε σημαίνει ότι παραδεχόμαστε ότι είμαστε αδύναμοι και ανίκανοι να κάνουμε καλά τον εαυτό μας. Αντίθετα σημαίνει ότι πιστεύουμε στον εαυτό μας και επιθυμούμε πραγματικά να γίνουμε καλά. Kλείστε ραντεβού με τον κατάλληλο Ψυχολόγο του Psychopedia.gr. Μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας πατώντας εδώ http://psychopedia.gr/exatomikevmenes-ypiresies-psychikis-ygias/ ή να καλέσετε στα τηλ. 2106413306-6934650265. 

 

1.Η ανασφάλεια δεν είναι πάντα αρνητική: Η ανασφάλεια πολλές φορές δείχνει ευαισθησία αλλά και ταπεινότητα. Εάν αισθάνεστε ότι δεν χρειάζεστε να είστε εγωιστές και να ασχολείστε μόνο με τον εαυτό σας, τότε ίσως βρίσκεστε στο σωστό δρόμο. Προσέξτε, όμως. Μην ξεπεράσετε τα όρια και καταλήξετε να αδιαφορείτε για τον εαυτό σας και τα ενδιαφέροντά σας ή να μην προσπαθείτε καν να γίνετε ευτυχισμένοι.

2.Τονώστε την αυτοπεποίθησή σας: Γράψτε σε ένα χαρτί όλα τα προτερήματά σας και ζητήστε από τα αγαπημένα σας πρόσωπα να σας πουν όλα όσα θαυμάζουν σε εσάς. Όσο πιο συχνά επαναλαμβάνετε στον εαυτό σας ότι αξίζετε, τόσο πιο πολύ θα μειώσετε την ένταση της κριτικής που κάνετε στον εαυτό σας.

3.Βρείτε τους κατάλληλους φίλους: Προσπαθήστε να αποφύγετε τους ανθρώπους που σας κάνουν να αισθάνεστε ανασφαλείς και δεθείτε περισσότερο με όσους σας υποστηρίζουν και σας καταλαβαίνουν.

4.Η ανασφάλεια είναι αόρατη: Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι είστε ανασφαλείς, οπότε δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεστε άσχημα. Η ανασφάλεια είναι η εσωτερική φωνή που σας χαλάει τη διάθεση, για αυτό εσείς είστε η μόνη που την αντιλαμβάνεται και μπορεί να την αντιμετωπίσει.

 

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο