Psychopedia.gr

Πώς να επικοινωνήσουμε χωρίς λόγια-Χρήσιμες ασκήσεις!

Ασκήσεις Μη Λεκτικής Επικοινωνίας

 

 Λίστα από χειρονομίες: Σε ένα γκρουπ ατόμων μπορούμε να ρωτήσουμε πως είναι δυνατόν επικοινωνήσουμε χωρίς λόγια; Χωρίζουμε τα άτομα σε πιο μικρές ομάδες και ζητάμε από κάθε ομάδα να βρε τρόπους επικοινωνίας χωρίς λόγια. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι μπορούν να επικοινωνήσουν με τα χέρια, με κινήσεις του κεφαλιού, με γκριμάτσες προσώπου και με τα μάτια).

Σιωπηλή σκηνή: Mπορούμε να χωρίσουμε σε ζευγάρια τα άτομα. Κάθε ζευγάρι θα έχει ως αποστολή μέσα ένα λεπτό, σε ένα συγκεκριμένο χώρο να λύσει ένα πρόβλημα χωρίς λεκτική επικοινωνία και με απόλυτη ησυχία. Είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί ότι χειρονομίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσο επικοινωνίας.

Μη Λεκτική Επικοινωνία: Δίνουμε στα άτομα μια λίστα από προτάσεις μη λεκτικής επικοινωνίας τις οποίες πρέπει να επικοινωνήσουν. Φυσικά μπορούν να χρησιμοποιήσουν χειρονομίες.

Μη Λεκτικά Συναισθήματα: Tα άτομα πρέπει να επιλέξουν ένα συγκεκριμένο συναίσθημα και να το παρουσιάσουν μπροστά στους άλλους χωρίς λόγια. Φυσικά θα πρέπει να μεταφέρουν στους άλλους το συναίσθημα αυτό με επιτυχία. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν συναισθήματα όπως: ευτυχία, λύπη, πόνος, φόβος, ζήλεια, άγχος, στρες, αηδία κ.α)

Μη Λεκτική εικόνα: Δείχνουμε στα άτομα μια εικόνα ενός άλλου ατόμου και τους ζητάμε να κάνουν ένα εσωτερικό μονόλογο παρουσιάζοντας έτσι τα συναισθήματα που τους προκαλεί (εννοείται χωρίς λόγια και μόνο με χειρονομίες).

Υψηλό Status /Χαμηλό StatusZητάμε από τα άτομα να κάνουν μια βόλτα στον χώρο όπου βρίσκονται ώστε να ανακαλύψουν την πραγματική φύση του υψηλής και χαμηλής επιρροής που μπορεί να έχει ο χαρακτήρας ενός ατόμου. Πως ορίζεται ένας υψηλής επιρροής χαρακτήρας; Τι τον καθορίζει; Πώς περπατά αυτός ο χαρακτήρας; Πώς επηρεάζει η στάση του σώματος του;

Χωρίζουμε τους μαθητές σε ζεύγη με έναν υψηλό χαρακτήρα κατάστασης και ένα χαμηλό. Προσπαθούμε να καταλάβουμε αν μπορούν να αλληλοεπιδράσουν. Κάθε ζευγάρι παρουσιάζει μια μη λεκτική σκηνή που δείχνει την κατάστασή του χαρακτήρα τους.

Δείτε το Νέο Επιμορφωτικό Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: “Γλώσσα σώματος.Τεχνικές ανάγνωσης & κατάλληλη διαχείριση”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

11/11/2017 Nέο Σεμινάριο: Γλώσσα σώματος.Τεχνικές ανάγνωσης & κατάλληλη διαχείριση

Καλός ακροατής / κακός ακροατής: Zητάμε δυο άτομα που θέλουν από την ομάδα να βγουν μπροστά. Το άτομο Α έχει ως αποστολή να πει στο άτομο Β μια ιστορία χωρίς λόγια. Έτσι θα μπορέσουμε να καταλάβουμε αν το άτομο Α είναι καλός στο να επικοινωνήσει την ιστορία αλλά και το άτομο Β μπορεί να είναι «καλός ακροατής». Θα πρέπει η ίδια άσκηση να επαναληφθεί πάλι με τα ίδια άτομα σε διαφορετικούς ρόλους.

Ένας ομιλητής/Ο άλλος όχι: Πάλι ζητάμε δυο άτομα από την ομάδα και τους δίνουμε την εξής αποστολή: O ένας θα πρέπει να πει μια ιστορία με λόγια κανονικά, ενώ ο άλλος θα είναι δίπλα του και θα προσπαθήσει να πει την ίδια ιστορία χωρίς λόγια, μόνο με χειρονομίες. Στο τέλος οι υπόλοιποι που παρακολουθούν θα κρίνουν αν και οι δυο κατάφεραν να πουν την ίδια ιστορία με επιτυχημένο τρόπο.

Κρίση: Μπορούμε να ρωτήσουμε τα άτομα της ομάδα να μας πουν αν επηρεάστηκαν ποτέ από την εμφάνιση ή από τον τρόπο που τους πλησίασε ποτέ κάποιο άλλο άτομο για να τους μιλήσει. Επηρέασε ποτέ την κρίση για κάποιον τα χαρακτηριστικά της εμφάνισης του ή ο τρόπος με τον οποίο κινείται στον χώρο; Αν ναι τι συναισθήματα τους έβγαλε; Επιβεβαιώθηκε η κρίση τους αρχικά με το τι ισχύει στην πραγματικότητα;

 

Πηγή: www.theatrefolk.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο