Psychopedia.gr

Πως να αποκτήσετε θετική σκέψη!

 

Όταν έχετε κακή διάθεση για μια παρατεταμένη περίοδο, μπορεί να νιώθετε επίσης ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε την κατάσταση αυτή. Ίσως νιώθετε “χάλια” και ούτε καν θυμάστε πότε ήταν η τελευταία φορά που ήσασταν πραγματικά καλά.

Όμως, έρευνες δείχνουν ότι το να ανασύρετε από μνήμης και να φέρετε στην σκέψη σας μια θετική ανάμνηση, μπορεί να σας δημιουργήσει άμεσα αισθήματα ικανοποίησης, οπότε αξίζει τον κόπο για να βγείτε από την κακή διάθεση.

Πιο συγκεκριμένα, ομάδα ερευνητών καθοδήγησε ομάδα συμμετεχόντων σε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα, που ονομάζεται «social Broad Minded Affective Coping technique», ή BMAC. Η μέθοδος BMAC ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να επικεντρωθεί σε μια θετική εικόνα από μια προηγούμενη εμπειρία τους. Σύμφωνα με την μελέτη, εκείνοι που εφάρμοσαν καλά την μέθοδο BMAC είχαν ως αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα χαλάρωσης και αυξημένα αισθήματα κοινωνικής ασφάλειας, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

positive-thinking-2

Ένα δεύτερο αποδεδειγμένο “εργαλείο” για να μειώσετε την κακή διάθεση είναι η πρακτική των επαναλαμβανόμενων επιβεβαιώσεων. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Carnegie Mellon διαπίστωσαν, ότι το άγχος μειώνει την ικανότητά μας για την επίλυση προβλημάτων. Αλλά όταν γινόμαστε δέκτες συνεχών επιβεβαιώσεων (δλδ ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, ή ότι είμαστε καλοί, ή επιτυχημένοι κλπ) τότε τα πηγαίνουμε πολύ καλύτερα στην επίλυση προβλημάτων ακόμα και σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.

Μια τρίτη αποδεδειγμένη τεχνική για την αλλαγή διάθεσης είναι η μέθοδος Mindfulness-Based Cognitive Therapy, ή MBCT. Αυτή είναι μια μέθοδος ομαδικής θεραπείας που βοηθά τους συμμετέχοντες να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται και αισθάνονται για τις εμπειρίες τους. Τα άτομα που χρησιμοποίησαν αυτήν τη μέθοδο αποδείχτηκε ότι ήταν λιγότερο πιθανό (συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου) να υποτροπιάσουν σε κλινική κατάθλιψη.

Φυσικά, όπως συμβαίνει με όλες τις μελέτες, τα αποτελέσματα είναι δύσκολο να γενικευθούν και κάθε άτομο πρέπει να μιλήσει με το γιατρό του σχετικά με κάποια ενδεχόμενη παρατεταμένη κακή διάθεση που βιώνει.

 

Πηγή: bigthink.com, iatropedia.gr

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο