Psychopedia.gr

Ποιά θέματα χρήζουν συμβουλευτικής στο σχολικό περιβάλλον;

Της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ, ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία

Το σχολικό περιβάλλον αποτελεί μικρογραφία της κοινωνίας μέσα στο οποίο καλούνται να αλληλεπιδράσουν άτομα διαφορετικά μεταξύ τους. Κάθε μέλος αποκτά ένα ρόλο (μαθητής, εκπαιδευτικός κ.τ.λ.) ο οποίος περιέχει καθήκοντα και υποχρεώσεις. Η συνύπαρξη διαφορετικών προσωπικοτήτων αλλά και η υποχρέωση του καθενός να επιτελέσει με το καλύτερο δυνατό τρόπο το ρόλο που έχει αναλάβει, δημιουργεί μια πολύπλοκη και απαιτητική καθημερινότητα την οποία κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να διαχειριστούν. Επομένως, η ανάγκη για συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο όπου δραστηριοποιείται ένα πλήθος ατόμων είναι επιτακτική, όπως και σε κάθε άλλο πολυπληθές επαγγελματικό πλαίσιο.

Στο σχολείο η συμβουλευτική πραγματοποιείται σε διάφορες μορφές. Συμβουλευτική πράττει ο ειδικός ψυχικής υγείας, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, που ειδικεύεται στο σχολικό περιβάλλον αλλά και ο εκπαιδευτικός, ως ένα μέρος της δουλειάς του, προς τους μαθητές του. Ωστόσο, μια μορφή συμβουλευτικής θεωρείται και η φιλική συμβουλή μεταξύ δύο μαθητών που τους ενώνει ο δεσμός φιλίας. Η έννοια της συμβουλευτικής είναι πολυμορφική και προσαρμόζεται ανάλογα με τους ανθρώπους, το χώρο στον οποίο βρίσκονται και τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν.

Δείτε το ΝΕΟ Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: “Μαθησιακές Δυσκολίες – Συνεκπαίδευση Μαθητών και Διαχείριση τάξης”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

18/11/2017 NEO Σεμινάριο: Μαθησιακές Δυσκολίες – Συνεκπαίδευση Μαθητών και Διαχείριση τάξης

Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα τα οποία χρήζουν συμβουλευτικής στο σχολικό περιβάλλον είναι:

  • η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας
  • η συναισθηματική ενδυνάμωση μαθητών με ή χωρίς ειδικές ανάγκες
  • τα προβλήματα συμπεριφοράς και προσαρμογής στο σχολείο
  • οι μαθησιακές δυσκολίες
  • τα ψυχολογικά προβλήματα ή τυχόν προβλήματα υγείας
  • τα κοινωνικά φαινόμενα (κοινωνικός αποκλεισμός, ανισότητα, ρατσισμός, εκφοβισμός κ.τ.λ.)

Η συμβουλευτική χρειάζεται να λειτουργεί παράλληλα σε διάφορα επίπεδα. Όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει μια δυσκολία ή ένα πρόβλημα στο σχολείο, η συμβουλευτική είναι απαραίτητο να λειτουργήσει ως προς το μαθητή αλλά και ως προς τον εκπαιδευτικό του και το οικογενειακό του περιβάλλον. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται στο σχολείο, αντιμετωπίζεται όταν όλα τα εμπλεκόμενα μέλη συνεργάζονται και στοχεύουν στην επίλυση του εκάστοτε προβλήματος. Αυτό σημαίνει ότι αν ένα πρόβλημα αφορά έναν μαθητή, τότε οι αρχές του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί, η οικογένεια και ο ίδιος ο μαθητής καλούνται να ασχοληθούν με την επίλυση του προβλήματος. Ειδάλλως, η μονομερής προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος κρίνεται συχνά αποτυχημένη.

 

 

Σύντομο Βιογραφικό της Δέσποινας Χατζηγρηγοριάδου

Η Δέσποινα Χατζηγρηγοριάδου σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Απέκτησε κλινική εμπειρία στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου του Ιατροπαιδαγωγικού τμήματος και στο Ψυχιατρικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης (Κλινική Οξέων Ψυχιατρικών Περιστατικών του πρώην Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου). Διετέλεσε εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κατερίνης και στο Επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ΠΛΑΤΩΝ και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. ” Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών «Συναισθηματικές Δυναμικές στην Εκπαίδευση» του Ιταλικού Πανεπιστημίου TOR VERGATA.”

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο