Psychopedia.gr

To παιχνίδι είναι η γλώσσα των παιδιών-Η σημασία του Play therapy

Πόσες φορές προσπαθήσατε να μιλήσετε με το παιδί σας για ένα πρόβλημα χωρίς επιτυχία; Ένας μεγάλος αριθμός γονέων και θεραπευτών μοιράζονται μια παρόμοια εμπειρία: από καιρό σε καιρό, οι λέξεις απλά δεν φαίνεται να μην φτάνουν στο παιδί σας. Η θεραπευτική αγωγή είναι μια προσέγγιση που βασίζεται σε τεκμηριωμένες ενέργειες που στοχεύει στο μέσο επικοινωνίας που είναι κατάλληλο για αναπτυξιακή χρήση για τα παιδιά. Αυτό το μέσο είναι παιχνίδι.

Το παιχνίδι έχει από καιρό θεωρηθεί ως η γλώσσα των παιδιών. Είναι ο τρόπος μέσα τα οποία τα παιδιά διερευνούν τις εμπειρίες τους, τα συναισθήματά τους και ενσωματώνουν τον εαυτό τους στον κόσμο τους. Η θεραπεία για το παιχνίδι βασίζεται στο αναπτυξιακό καθήκον του παιχνιδιού, καθώς ο θεραπευτής υποστηρίζει το παιδί στη χρήση του παιχνιδιού για την επίλυση προβλημάτων. Η αφοσίωση στη θεραπεία μέσω του παιχνιδιού επιτρέπει στα παιδιά να βιώσουν (στο σημερινό) έλεγχο και να αποκτήσουν κυριαρχία. Αυτό το αίσθημα ελέγχου είναι απαραίτητο για την υγιή συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Στο βιβλίο του, Play Therapy: Η τέχνη της σχέσης (2012), ο Garry L. Landreth απαριθμεί τους ευρείς θεραπευτικούς στόχους της θεραπείας μέσω του παιχνιδιού:

1. Αναπτύξτε μια πιο θετική αυτο-ιδέα.

2. Υποθέστε μεγαλύτερη αυτονομία.

3. Γίνετε πιο αυτοκατευθυνόμενοι.

4. Αποκτήστε περισσότερη αποδοχή.

5. Γίνετε περισσότερο αυτοπεποίθηση.

6. Να συμμετάσχετε σε αποφασιστική λήψη αποφάσεων.

7. Ζήστε μια αίσθηση ελέγχου.

8. Να είστε ευαίσθητοι στη διαδικασία αντιμετώπισης.

9. Ανάπτυξη της εσωτερικής πηγής αξιολόγησης.

10. Να δείχνετε περισσότερο εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.

Η ιδέα της θεραπείας μέσω του παιχνιδιού μπορεί να είναι δύσκολη για τους ενήλικες (όχι μόνο τους γονείς), καθώς δεν μοιάζει με την παραδοσιακή θεραπεία βασισμένη στη συζήτηση. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό για τους γονείς να καταλάβουν όταν τα μικρά παιδιά τους αποκτούν ανεπτυγμένο λεξιλόγιο.

Το πρώτο βήμα στη θεραπεία του παιχνιδιού είναι η ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης με το παιδί. Μεγάλο μέρος της εργασίας στη θεραπεία βασίζεται σε αυτή τη σχέση μεταξύ του παιδιού και του θεραπευτή και η ανάπτυξη συμβαίνει συχνά στο πλαίσιο της θεραπευτικής σχέσης. Ο Garry L. Landreth προσδιορίζει περαιτέρω 8 βασικές εμπειρίες μάθησης (για τον εαυτό του) που διευκολύνουν την αλλαγή στη θεραπεία μέσω παιχνιδιού:

1. Τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται τον εαυτό τους.

2. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι τα συναισθήματά τους είναι αποδεκτά.

3. Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν υπεύθυνα τα συναισθήματά τους.

4. Τα παιδιά μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τον εαυτό τους.

5. Τα παιδιά μαθαίνουν να είναι δημιουργικά και επινοητικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

6. Τα παιδιά μαθαίνουν τον αυτοέλεγχο και την αυτοκατευθυντικότητα.

7. Τα παιδιά μαθαίνουν σταδιακά να διαχειρίζονται το συναίσθημα τους ώστε αποδεχθούν τους εαυτούς τους.

8. Τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν επιλογές και είναι υπεύθυνα για τις επιλογές τους.

Δείτε το ΝΕΟ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: “Εφαρμογή του Play therapy στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών δυσκολιών”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

18/11/17 NEO Σεμινάριο: Εφαρμογή του Play therapy στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών δυσκολιών

 

 

Πηγή: http://nspt4kids.com/parenting/benefits-play-therapy/

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο