Psychopedia.gr

Παιχνίδι για την ανάληψη ευθυνών : «Ο επιθεωρητής παιχνιδιών»

Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Η ανάληψη ευθυνών είναι κάτι που πρέπει να καλλιεργείται στα παιδιά  από μικρή ηλικία, έτσι ώστε να έχουμε υγιείς και υπεύθυνους ενήλικες στο μέλλον. Μια άσκηση ανάληψης ευθυνών για τα μικρά παιδιά είναι η τακτοποίηση του δωματίου τους, που όμως δεν είναι εύκολη υπόθεση και ταλαιπωρεί πολλούς γονείς!

Η ψυχολόγος Νένα Γεωργιάδου, στο βιβλίο της «Θεραπευτικά παιχνίδια», μας παρουσιάζει ένα παιχνίδι για να είναι πάντα το παιδικό σας δωμάτιο σε τάξη! Το παιχνίδι ονομάζεται «Επιθεωρητής παιχνιδιών»!

Τι θα χρειαστείτε :

  • Φυσικά ένα ακατάστατο δωμάτιο (ό,τι πιο εύκολο!)
  • Κούτες για τα παιδικά παιχνίδια
  • Ένα χρονόμετρο

Πως παίζεται :

Το παιδί είναι ο επιθεωρητής της Αστυνομίας και εσείς ο βοηθός του. Ρυθμίζετε το χρονόμετρο στα 5 λεπτά και παίρνετε ο καθένας από ένα κουτί. Το παιδί, ως αρχηγός, αναλαμβάνει τα Χ παιχνίδια, για παράδειγμα, τα αυτοκινητάκια, τα κουκλάκια κτλ. Και εσείς κάποιο άλλο είδος. Ξεκινάτε να τα μαζέψετε όλα στο καλάθι σας πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι.

Είναι σημαντικό να συμμετέχετε και εσείς έτσι ώστε να μην νιώθει το παιδί ότι πρόκειται για αγγαρεία. Και επίσης σημαντικό είναι να αφήσετε το παιδί να κερδίσει, όχι φανερά. Για ένα αντικείμενο διαφορά.

Μόλις το παιδί τα καταφέρει του λέτε «Μπράβο!Ζήτω αρχηγέ!» και «πάμε για άλλο είδος να δούμε αν θα σε κερδίσω αυτήν την φορά»

Προσοχή! Αν το παιδί δεν προλάβει το χρονόμετρο, τότε δεν πρέπει να το προλάβετε κι εσείς. Του λέτε « θα πρέπει να βάλουμε το χρονόμετρο να χτυπήσει σε περισσότερο χρόνο επειδή ούτε κι εγώ πρόλαβα»

Καλή σας διασκέδαση!

 

Πηγή: Ν.Γεωργιάδου, «Θεραπευτικά Παιχνίδια», εκδόσεις Οξυγόνο, Αθήνα, 2012.

 

Δείτε το Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: Εφαρμογή του Play therapy στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών δυσκολιών. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

18/11/17 NEO Σεμινάριο: Εφαρμογή του Play therapy στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών δυσκολιών

 

Σύντομο βιογραφικό Iωάννας Μπάτζου

H Ιωάννα Μπάτζου είναι Ψυχολόγος και Νηπιαγωγός, φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας».  Αποφοίτησε το 2005 από το τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. και κατά την διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε εθελοντικά στο ίδρυμα «Άγιος Δημήτριος» της Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο απεξάρτησης εφήβων του ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Το 2010 αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. Το 2011 συμμετείχε ως νηπιαγωγός με υποτροφία στο πρόγραμμα Leonardo da Vinci που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον Παιδικό Σταθμό δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και ως παιδαγωγός στο Κ.Ε.Κ. Eurotraining. Από τον Δεκέμβριο του 2015 φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ «Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και Νηπιακής Ηλικίας». Έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια σε ποικίλα θέματα ψυχολογίας. Εργάζεται στη Μέριμνα του παιδιού στο πρόγραμμα «Ζεστή Αγκαλιά» συμμετέχει σε εθελοντική δράση του Α.Π.Θ. για τους πρόσφυγες.

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο