Psychopedia.gr

Κυνηγώντας … POKEMON!

Της Όλγας-Παναγιώτας Καραθανάση, Ψυχολόγου, MSc Οργανωτική &Οικονομική Ψυχολογία, εκπαίδευση στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία.

Ένα ακόμα φαινόμενο της εποχής είναι η εφαρμογή Pokemon Go, όπου ο χρήστης «κυνηγά» και εκπαιδεύει χαρακτήρες από το κινούμενο σχέδιο Pokemon, ψάχνοντάς τα σε διάφορα σημεία της χώρας με το κινητό του. Ατάκες από τη συγκεκριμένη εφαρμογή όπως «πάω να κυνηγήσω πόκεμον» έχουν γίνει αιτία χιουμοριστικού σχολιασμού από τους χρήστες κοινωνικής δικτύωσης. Πολλές οι ενστάσεις για το συγκεκριμένο παιχνίδι που βρίσκει όλο και πιο πολλούς φανατικούς υποστηρικτές καθημερινά. Πριν βιαστούμε να κατηγορήσουμε ή να υπερασπίσουμε όμως κάτι ας δούμε λίγο κάποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της εφαρμογής αυτής.

Τι θα μπορούσε να κερδίσει κανείς

  1. Διασκέδαση: Είναι μια μορφή διασκέδασης και άρα μια θετική επιβράβευση για τους χρήστες. Η επίτευξη των στόχων είναι κάτι με το οποίο κάποιος μπορεί να νιώσει χαρούμενος και αποτελεσματικός. Το γεγονός ότι οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι βοηθά στην ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού τρόπου επίλυσης προβλημάτων βήμα-βήμα.
  2. Κοινωνικό άγχος: Ο χρήστης μπορεί να συνδιαλαγεί με άλλους ανθρώπους, άρα να κάνει ένα βήμα προσέγγισης και έκθεσης έστω και μέσω ενός τηλεφώνου ή μιας συζήτησης όπου το εν λόγω παιχνίδι θα είναι ένα κοινό ενδιαφέρον.
  3. Λεπτομέρειες: Το παιχνίδι αυτό κάνει το χρήστη να είναι πιο παρατηρητικός και να εστιάζει σε πράγματα, μέρη και αντικείμενα που πριν διέφευγαν εντελώς της προσοχής του, άρα εξασκείται στο να παρατηρεί με μεγαλύτερη ακρίβεια τον κόσμο γύρω του.
  4. Δημιουργικότητα: Ο χρήστης νιώθει χαλαρός και εκφράζει ίσως μια παιδικότητα που ένα κινούμενο σχέδιο μπορεί να προσφέρει.
  5. Φυσική άσκηση: «Κυνηγώντας Πόκεμον», ο χρήστης έχει την ευκαιρία να περπατήσει, άρα να ενεργοποιήσει μια φυσική δραστηριότητα και συνήθεια άκρως υγιεινή.

Τι θα έπρεπε να προσέξει κανείς

  1. Έξω, αλλά μέσα: Ο χρήστης βρίσκεται στο εξωτερικό περιβάλλον μεν, μέσα από το τηλέφωνό του δε. Ειδικά στα παιδιά όπου η σύσταση για χρήση τηλεφώνων είναι μέγιστα 2 ώρες, αυτό μπορεί να ξεπεραστεί και μάλιστα χωρίς κανείς να το καταλάβει.

2. Απόσπαση προσοχής: Δεν είναι λίγοι οι τραυματισμοί που έχουν αναφερθεί λόγω χρήσης της εφαρμογής. Οι χρήστες δεν προσέχουν, παρασύρονται και θέτουν εαυτούς σε κίνδυνο.

3. Στρες: Ο χρήστης είναι σε μια διαρκή κατάσταση ετοιμότητας, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα άγχους στον οργανισμό μιας και θέτει τον εαυτό του σε συνεχή κατάσταση εγρήγορσης.

4. Απομόνωση: Εστιασμένος ο χρήστης στους «στόχους» του παιχνιδιού, μπορεί να απομακρυνθεί από την ανθρώπινη επαφή και να έχει δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση.

5. Πραγματική ζωή και εθισμός: Πολλές φορές η διαρκής ενασχόληση με κάτι, μπορεί να προκαλέσει εθισμό, δυσκολία δηλαδή στο να ζει κανείς χωρίς το αντικείμενο του εθισμού του και άντληση ευχαρίστησης μόνο μέσα από το αντικείμενο του εθισμού. Ειδικά εδώ που μιλάμε για μια μορφή εικονικής πραγματικότητας- όχι ακριβώς εικονική, γιατί σε κρατάει στον πραγματικό κόσμο- ο εθισμός μπορεί να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις.

Τις προάλλες, ένας έφηβος διαμαρτυρόταν ότι κανένας φίλος του δεν ήθελε να πάει για μπάσκετ, γιατί είχαν κανονίσει να κυνηγήσουν Pokemon. Αυτό λίγο ακούστηκε σαν «κυνήγι φαντασμάτων» και μου προξένησε μια θλίψη. Σε συνδυασμό με το ότι κάθε πράγμα έχει δύο και παραπάνω πλευρές και με το γεγονός ότι κάθε φαινόμενο που γίνεται «μόδα», ξεθωριάζει και σχετικά εύκολα, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του και ας πάρει τα μέτρα του. Η ζωή δεν είναι μονοδιάστατη και εμείς είμαστε κυρίως υπεύθυνοι για να διαχειριζόμαστε τα θέματα που προκύπτουν. Ο στόχος δεν είναι να μην υπάρχουν προκλήσεις, διότι αυτό είναι μη ρεαλιστικό, αλλά να μπορούμε να τις αντιμετωπίζουμε.

 

Σύντομο Βιογραφικό της Όλγας-Παναγιώτας Καραθανάση

Η Όλγα-Παναγιώτα Καραθανάση είναι απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακαού διπλώματος Οργανωτικής και Οικονομικής Ψυχολογίας.Ειδικεύεται στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία τόσο σε ατομικό όσο και ομαδικό επίπεδο.Έχει εργαστεί σε δομές Υγείας του Δήμου Τρίπολης και του Δήμου Καλλιθέας και διατηρεί ιδιωτικό γραφείο σε Τρίπολη και Καλλιθέα.Έχει εργαστεί επίσης σαν διδακτικό προσωπικό στη σχολή ΑΣΠΑΙΤΕ-Τμήμα ΕΠΠΑΙΚ και έχει συντονίσει αρκετές ομάδες γονέων στις Σχολές Γονέων.Ασχολείται με τις αγχώδεις διαταραχές,τις διαταραχές συναισθήματος,τις διατροφικές διαταραχές,τη θεραπεία ζεύγους και τη συμβουλευτική γονέων-παιδιών και εφήβων.

Λασκαρίδου 138,Καλλιθέα-Αθήνα, Σέκερη 12-Τρίπολη, mail: karathanasi.ol.pa@gmail.com, τηλ. 6944222423

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο