Psychopedia.gr

H διαταραχή της “αρρωστοφοβίας” και τρόποι αντιμετώπισης

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ατόμων αντιμετωπίζει τη σοβαρή διαταραχή της λεγόμενης «αρρωστοφοβίας». Η συγκεκριμένη αγχώδης διαταραχή  εκδηλώνεται όταν ένα άτομο αισθάνεται φόβο, χωρίς στην ουσία να υπάρχει καμία ορισμένη ή άμεση εξωτερική απειλή.

Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος τύπος φόβου έχει ονομαστεί φόβος της ασθένειας και του θανάτου. Το άτομο «τρέμει» και μόνο στην ιδέα ότι μπορεί να έχει κάποια σοβαρή ασθένεια που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί και θα επέλθει ο θάνατος, χωρίς να μπορεί να κάνει τίποτα για να σωθεί. Ο φόβος αυτός μπορεί να προκληθεί από καθημερινά, απλά, ασήμαντα «πονάκια»  σε κάποιο σημείο του σώματος του που μπορεί να έχει ένα άτομο και νομίζει ότι έχει κάτι πολύ σοβαρό.

Επίσης ένας μεγάλος αριθμός ατόμων φοβάται να αρρωστήσει και υποβάλλει τον εαυτό του στο «βασανιστήριο» να μένει στο σπίτι καθώς φοβάται και το απλό κρυολόγημα.

Σύμφωνα με έρευνες, οι οποίες έγιναν η «αρρωστοφοβία», δηλαδή το υπερβολικό άγχος που νιώθει κάποιος νομίζοντας ότι έχει κάποια σοβαρή πάθηση, μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της ανάπτυξης θάρρους. Με αυτό τον τρόπο και πάντα σύμφωνα με την καθοδήγηση ενός επαγγελματία ειδικού Ψυχικής Υγείας μπορεί να ελαχιστοποιήσει το φόβο και το άγχος του και να αντιμετωπίσει με θάρρος οτιδήποτε του συμβεί.

fear-illness

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε την «αρρωστοφοβία»;

  1. Καταλάβετε ότι ο φόβος σας χειραγωγεί

Να μην επηρεάζεστε από όλους εκείνους που καθημερινά σας «βομβαρδίζουν» με φόβο και προσπαθούν να σας δημιουργήσουν υπερβολικό άγχος για να σας έχουν υπό τον έλεγχο τους. Αυτό αφορά πολλά από τα μέσα επικοινωνίας που στοχεύσουν σε αυτό για να εξυπηρετήσουν άλλα συμφέροντα.

  1. Εκτιμήστε τον πραγματικό κίνδυνο

Να μην δίνετε υπερβολικές διαστάσεις στους κινδύνους που μπορεί να υπάρχουν εκεί έξω. Σίγουρα οι ανάγκες της εποχής, το δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον της σύγχρονης ζωής παρουσιάζει κινδύνους, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι κίνδυνοι που δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε και φυσικά να βγείτε νικητές.

  1. «Ασπίδα» η εσωτερική γνώση σας

Δείξτε εμπιστοσύνη στην διαίσθηση και «απομονώστε» εξωτερικούς παράγοντες, οι οποίοι σας κατευθύνουν σε λάθος μονοπάτια φόβου και άγχους. Η εσωτερική φωνή σοφίας που έχετε είναι ότι πολυτιμότερο και αποδεικνύεται αλάνθαστος οδηγός.

  1. Επιβεβαιώστε το θάρρος σας

Τα στοιχεία θάρρους που έχουμε μέσα μας, είναι η εσωτερική μας δύναμη, η οποία μας προστατεύει, μας δίνει κουράγιο, ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση για να ξεπεράσουμε κάθε δύσκολη κατάσταση που μπορεί να μας τύχει. Αν νομίζετε ότι δεν μπορεί να ανακτήσετε τα επίπεδα θάρρους του εαυτού σας, μπορείτε να παρακινηθείτε από «ισχυρούς» ανθρώπους με αποδεδειγμένο θάρρος. Μπορούν να αποτελέσουν τα καλύτερα πρότυπα για να επανακτήσετε την χαμένη εσωτερική σας δύναμη.

Πηγή: psychologytoday.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο