Psychopedia.gr

Γιατί διατηρούμε προβληματικές σχέσεις; Πως μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό;

Της Άννας Χρυσανθίδου- Msc ψυχολόγου, συνθετικής ψυχοθεραπεύτριας

Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι παρόλο που κάποιες σχέσεις της ζωής σας είναι προβληματικές και θέλετε να τις αλλάξετε, ο καιρός περνάει χωρίς να υπάρχει κάποια αλλαγή.

Για παράδειγμα μπορεί να παρατηρείτε ότι η ερωτική σχέση που έχετε δε σας κάνει καλό, ή ότι οι φιλίες που έχετε δε είναι αυτό που θα θέλατε, αλλά να μη δίνεται ένα τέλος σε όλο αυτό. Υπάρχουν φορές που ξέρουμε ότι κάποιοι άνθρωποι που έχουμε γύρω μας δεν μας κάνουν καλό, όμως δε κάνουμε κάτι για να το αλλάξουμε. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Μία απάντηση θα μπορούσε να είναι ότι πολλές φορές συνηθίζουμε τη προβληματική κατάσταση και η αλλαγή μας φοβίζει.

Δείτε το Νέο Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: “Τοξικές σχέσεις / Εξάρτηση – Συνεξάρτηση. Aναγνώριση και Αντιμετώπιση”. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε:

Nέο Σεμινάριο: “Τοξικές σχέσεις / Εξάρτηση – Συνεξάρτηση. Aναγνώριση και Αντιμετώπιση

3 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να βρούμε μία λύση σε αυτό το αδιέξοδο

1. Σκεφτείτε τι αρνητικές συνέπειες θα υπάρξουν αν ως δια μαγείας λυθεί αυτή η προβληματική σχέση. Είναι μια ερώτηση που πιθανόν να μη ξέρετε να απαντήσετε εκ πρώτης όψεως. Μη απαντήσετε ότι θα σας λείψει η οικειότητα και η συντροφικότητα αλλά προσπαθήστε να σκεφτείτε βαθύτερα αίτια. Ίσως να μη είστε έτοιμοι για την ελευθερία ή η ελευθερία να σημαίνει για σας ότι θα πρέπει να γίνεται πιο αποφασιστικοί, να αναλάβετε ευθύνες κάτι για το οποίο μπορεί να μη είστε έτοιμοι. Συνειδητοποιώντας τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να αλλάξουμε, μας βοηθά ώστε να πετύχουμε την αλλαγή.

2. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να οικειοποιηθεί, να συνηθίσει την ιδέα της αλλαγής. Πολλές φορές μας φοβίζει το «μετά». Τι θα συμβεί αν δώσουμε ένα τέλος στη προβληματική σχέση. Μπορεί να σκεφτόμαστε για παράδειγμα ότι δε θα τα καταφέρουμε, ότι δε θα βρούμε άλλον σύντροφο, ότι δε θα βρούμε άλλους φίλους, ότι θα μείνουμε μόνοι. Φοβόμαστε το «άγνωστο» και για αυτό πολλές φορές επιλέγουμε να παραμείνουμε σε αυτές τις προβληματικές καταστάσεις. Προσπαθήστε λοιπόν να δώσετε χρόνο και να προετοιμάσετε τον εαυτό σας ώστε να συνηθίσει με την ιδέα της αλλαγής.

3. Τέλος σκεφτείτε, αν ο καλύτερος σας φίλος περνούσε την ίδια κατάσταση με εσάς τι θα του λέγατε; Τι συμβουλή θα του δίνατε; Πως θα ήταν αν ακολουθούσατε αυτή τη συμβουλή; Όταν παίρνουμε απόσταση από τα πράγματα μπορούμε να σκεφτούμε πιο καθαρά και να συνειδητοποιήσουμε τι είναι καλύτερο για μας να κάνουμε.

 

Σύντομο Βιογραφικό Άννας Χρυσανθίδου

Η Άννα Χρυσανθίδου είναι απόφοιτος ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές τις σπουδές Msc Integrative Counselling and Psychotherapy από το πανεπιστήμιο του Derby. Ειδικεύεται στη συνθετική ψυχοθεραπεία και εργάζεται ιδιωτικά από το 2014 παρέχοντας τις υπηρεσίες της σε ατομικό επίπεδο.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο